Test drive Ford Transit – Connectat la prezent

Ford aliniază vehiculele utilitare la liniile designului kinetic. Interiorul a primit și el un suflu nou, influențat de vehiculele de pasageri.

Vehiculele utilitare sunt mai mult decât un simplu mijloc de transport. Acestea sunt și un loc de muncă de sine stătător, șoferii petrecând des o zi întreagă la volan. Pentru a face șofatul și munca o experienţă mai plăcută, Ford a efectuat câteva schimbări în gama Transit. Pentru 2009, desginul vehiculelelor utilitare Transit a fost revizuit pentru a se alinia la formele kinetice ale autoturismelor Ford. Connect prezintă acum grila frontală și spoilerul ce formează forma trapezoidală caracteristică, iar noile faruri completează imaginea. Un aspect ce contează pentru cei care coordonează flote mixe de vehicule este faptul că paleta de culori disponibilă pentru Connect/Tourneo este identică cu cea pentru Transit VAN. Pentru noile modele, Ford a ridicat nivelul siguranței active, oferind un sistem ESP elaborat. Pe lângă ABS, ESP-ul include alte două sisteme menite să înlăture riscul unei răsturnări.

Denumirea prescurtată a acestor două sisteme este ROM și RMI, iar ele acționează asupra frânelor roților anterioare și reduce cuplul motorului la zero. În acest fel se crează o subvirare controlată ce reduce la minim riscul răsturnării. Interiorul a trecut printr-o revizie generală, designul bordului fiind acum inlfuențat de cel prezent la S-MAX. Deasupra capului, în apropierea parbrizului, există un raft pe toată lățimea autovehiculului care crește semnificativ spațiul de depozitare pus la dispoziția pasagerilor. Materialele folosite la contrucție au primit și ele o atenție sporită, pentru a fi dura2bile și a nu crea senzații mai puțin plăcute la atingere. Pe măsură ce ajungem la echipările de top, regăsim dotări precum parbriz cu sistem de degivrare și senzori spate de parcare, dar și navigație. Aceste dotări nu sunt printre cele mai ieftine, dar cresc simțitor nivelul confortului la bord. Atât Transit Connect cât și Transit VAN pot fi comandate în mai multe versiuni de ampatament. Pentru modelele cu ampatament mărit, plafonul este înălțat. Pentru varianta cu locuri se poate comanda al treilea rând de scaune, ajungându-se în acest fel la un total de opt locuri, inclusiv cel al șoferului.

Evident, rândurile doi și trei de scaune pot fi rabatate sau chiar scoase din autovehicul, spațiul disponibil putând fi modificat după bunul plac al utilizatorilor. Pentru un acces și mai bun la spațiul de marfă se poate comanda și o a doua ușă culisantă, pentru partea stângă a autovehicului.  Podeaua spațiului de încărcare prezintă numeroase cârlige de ancorare și orificii special prevăzute pentru fixarea încărcăturii. Cum se conduce? Motorizările disponibile pentru Connect sunt variante ale propulsorului de 1.8l TDCi, diferențele fiind date de puterea generată. Transit Connect se conduce la fel ca un automobil personal, dar este de la sine înțeles că există diferențe. Este mai rigid decât un autoturism obișnuit, aspect ce îl face destul de „săltăreț“. Comportamentul rutier se îmbunătățește semnificativ atunci când este transportată o încărcătură cu masa de cel puțin 200 kg. Consumul de carburant obținut este foarte bun, iar acest lucru este obținut în condițiile utilizării unei cutii de viteze în cinci trepte. Vizibilitatea este bună grație geamurilor laterale mari, fiind ușor să te orientezi în intersecțiile mici sau atunci când ieși de pe o stradă laterală. Connect s-a bucurat de un real succes, modelul fără face lift fiind produs în peste 600.000 de unități. 3

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top