SUV-urile premium de dimensiuni compacte sunt la mare căutare, asa ca Audi nu a stat prea mult pe gânduri și a ridicat vălul de pe noul Q3.
Cu aproape un an in urma lui X1 de la BMW, Audi intra pe un segment cu mare potential. Noul Q3 pastreaza liniile lui Q5, in special in parte din spate ce evoca destul de evident profilul unui Coupe. Partea frontala este dominata de grila de mari dimensiuni incadrata de doua faruri inguste ce sugereaza sportivitate. Cel putin din acest unghi Q3 afiseaza o personalitate distincta, lucru ce nu poate fi spus si despre partea spate cu ale sale stopuri foarte asemanatoare cu cele de pe Q5.
Pentru a mentine o greutate cat mai scazuta inginerii Audi au folosit aluminiu atat pentru capota cat si pentru hayon iar drept rezultat, versiunea de baza a lui Q3 nu trece de pragul de 1.5 tone. Latura practica este evidentiata de spatiul generos oferit pasagerilor si de volumul standard al portbagajului de 460 l (maxim 1.365 l). Dotarile high tech disponibile clientilor includ noul sistem de infotainment MMI Plus, farurile Xenon Plus adaptive, sistemul audio avansat BOSE si pe viitor un sistem bluetooth de conexiune cu telefonul ce poate genera un hotstop WiFi in masina. Interiorul pastreaza caracteristicile Audi cu materiale de calitate foarte buna si un aranjament ergonomic al comenzilor. Respectand moda lansata de ultimele modele Audi ecranul sistemului MMI este escamontabil.
Gama de motorizari este formata din trei propulsoare, doua pe benzina 2.0 TFSI (cu 163 CP respectiv 211 CP) si unul diesel 2.0 TDI 140 CP. Versiunea de intrare in gama va fi lansata mai tarziu in configuratia 2.0 TDI 140 CP cu tractiune fata ce anunta un consum mediu de 5.2 l/100 km. Cel mai puternic motor pe benzina si cel diesel vor fi disponibile cu tractiune integrala permanenta quattro si transmisie automata cu dublu ambreiaj si 7 trepte S-Tronic.