Cristian Milea a fost confirmat azi de către Brent Valmar în funcția de Brand Manager al mărcii Audi din cadrul Porsche România. Milea a ocupat până în prezent funcția de Country Manager Opel pentru România în cadrul Opel Southeast Europe. Cu această ocazie Milea a anunțat că demisionează din funcția de Președinte al APIA.
În cadrul unei conferințe on-line Brent Valmar a confirmat numirea lui Cristian milea în funcția de Brand Manager Audi, într-un moment în care marca se situează ca vânzări sub concurența directă reprezentată de Mercedes și BMW.
Cristian Milea va prelua oficial noul post începând cu 1 ianuarie 2021. El a ocupat timp de opt ani funcția de Country Manager Opel în cadrul Opel Southeast Europe , fiind și Președinte al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). În cadrul conferinței de presă Milea a anunțat de altfel că renunță prin demisie la această funcție.
Analiza anului pentru Porsche România
Într-o scurtă introducere privind noua schimbare din cadrul conducerii mărcii Audi, Brent Valmar a făcut și o analiză a situației din România a grupului pe care îl conduce:
„Începutul de an păre promițător și ne așteptam la un an record, dar perioada de lockdown cauzată de pandemia de Covid-19 ne-a frânat evoluția și am avut un regres puternic în lunile martie, aprilie,mai.
A fost nevoie să implementăm o serie de măsuri și să stabilizăm rețelele de dealeri, care au fost funcționali chiar și pe lockdown. Primele săptămâni au fost de șoc, dar ne-am adaptat.
Preluând unda de șoc, am fost nevoiți să reducem activitatea imporatorului chiar și cu 50%, inclusiv 40% somaj tehnnic la nivel de personal.
Dar am reușit să ne menținem alături de parteneri și clienți și să revenim ulterior la nivelul de dinainte de pandemie. Vom incheia anul cu un volum de mașini noi, de putin peste 29.000 unitati, ceea ce corespunde undei cote de 29,9 procente. O performanță extraordinară.
În ciuda unei posibile crize economice există optimism
Am reușit sa creștem in pandemie performanta toatala a marcilor la 29,9 de la 23% anul trecut. A contribuit la aceasta și puterea marcilor pe care le reprezentăm, ca și în urmă cu 10 ani când mărcile puternice au reușit să perfomeze mai bine. Acum doar cu mărcile VW și Skoda avem peste 25.000 unități livrate”.
În ciuda prognozelor mai puțin favorabile privind redresarea economică anul viitor, Valmar este optimist apreciind că Porsche România va atinge din nou performanța din 2019.
În sprijinul acestei afirmații se bazează pe procentul din ce în ce mai mare de electrificare al gamelor Skoda, Volkswagen, Audi și Seat, accentuând succesul înregistrat de familiile ID de la Volkswagen, modelul Eniak de la Skoda și gama E-tron de la Audi, la care se va adăuga din toamna anului viitor și modelul Cupra eBorn de la SEAT.
Accentul se va pune pe propulsia electrică și serviciile conexe
Valmar a accentuat că obiectivul grupului este să devină campioni în procesul de electrificare și reducere a emisiilor la nivelul întregii flote, bazându-se aici și pe ofensiva de modele plug-in hybrid și electrice din toate segementele mărcilor pe care le reprezintă.
„Nu în ultimul rând am inregistrat succese și cu noua divizie a grupului, noile stații de încărcare Moon, iar procesul va continua și pentru anul viitor.” a încheiat el.
Cristian Milea, noul Director de Marcă Audi
Cristian Milea a apreciat noul rol pe care îl are în dezvoltarea mărcii Audi în România, aceasta fiind marca premium numărul 1 la nivelul pieșei G11 din Europa, marca fiind într-un proces de revenire.
„Este un moment care pentru mine înseamnă împlinirea unui vis” a declarat Cristian Milea.
Accentul se va pune pe întregirea gamei E-tron, mai ales, că precizează domnia sa la nivel european s-a luat deja deciozia ca până în 2030 să nu se mai comercializeze mașini cu propulsie termică, iar România nu va putea avea un parcurs diferit în această speță față de restul statelor membre. Practic, nu va mai exista un plan B sau C.
Nevoia de izolare va âncuraja vânzarea de mașini
Analizând situația generală referitor la o posibilă criză în 2021, Brent Valmar a precizat că „mesajele care vin de le economiști, arată că un scenariu de criză economica este plauzibil, dar nu avem nicio certitudine. Noi am trăit perioada 2007-2008, dar lucrurile sunt diferite. Criza de atunci a afectat toate domeniile, suferința economică a fost groaznică, și imi amintesc că lună de lună eram fortați să indentificam alte metode de raționalizare a costurilor și metode de supravițuire. În perioada aceea, Porsche România și-a redus activitatea cu peste 10%, ceea ce azi nu este la fel, ne asteptam la crestere.
Spre deosebire de criza precendtă, dacă există azi zone lovite dramatic de criză sunt alte domenii pe crestere, ceea ce poate balansa situația. Nevoia de izolare va incuraja nevoia de mobilitate personală, prin achiziția de mașini.
Suntem pe cale sa compensăm pierderile prin activitățile de after sales, avem un program de suținere pe zona de after sales pe care l-am imaginat pentru clienții noștri, masuri de susținere a distribuitorilor noștri, și nu în ultimul rând faptul că avem in grup finanțarea de la Porsche Finance Group, care ne permite să avem pachete aventajoase pentru clienți. Este însă posibil să simțim efecte ușoare, dar nu certe, avem în sertare un plan B dacă în anumite zone situația va deveni mai dificila.” a precizat Valmar.
Cristian Milea despre viitorul programRabla
„Mi-am depus demisia din calitatea de Președinte al APIA. Este un exercitiu unilateral care are la bază rațiuni de oridn personal. După cum stiți APIA are resurse pentru a găsi o soluție convenabilă pentru această situație.”
Întrebat despre continuitatea programului Rabla, Cristian Milea a confirmat că „există preocupări la nivelul Ministerului Mediului și că există angajamentul informal al autorităților pentru menținera acestui program. Din informațiile sale nu se vor opera modificări asupra cuantumurilor, dar la nivelul eșafodajului vor fi schimbări prin care să se mute focusul pe zona de electric și plug-in, în detrimentul așa numitului program Rabla Clasic.”
Se discută posibilitatea reintroducerii unei taxe de mediu
Atât Valmar cât șli Milea au apreciat că în România există o evolușție pozitivă la nivelul problematicii de mediu și că populația a început să devină din ce în ce mai conștientă de aceste aspecte.
La rândul său Brent Valmar și-a exprimat regretul față de eliminatrea taxei de poluare, apreciind că a fost o mare greșeală. El crede că „trebuie să avem în vedere o legislație care să țină cont de valoarea emisiilor de CO2, și care să sprijine populația pentru a-și achizitiona mașini electrice sau plug-in, iar posibilitatea achiziției să fie legată de nivelul de emisii. Semnalele sunt pozitivie, autoritățile sunt atente la problematica de mediu și la acțiuni care să ducă la micșorea amprentei de CO2”
.