Criza provocată de pandemia de coronavirus afectează grav și serviciile de ride-sharing

Uber si Lyft masuri de protectie

Criza provocată de pandemia de coronavirus afectează grav serviciile de ride-sharing. În SUA, pierderile Uber și Lyft sunt uriație, iar investitorii așteaptă un plan concret de revenire a clienților în mașini. China se gândește la dispozitive de identificare a persoanelor infectate.

Foto:arhiva

Cine mai vrea azi un UBER?

Pe măsură ce perioada de izolare în SUA intră în a treia lună consecutiv, ca urmare a crizei epidemiologice generată de pandemia de coronavirus (COVD-19), cine se mai gândește să apeleze la serviciile de ride-sharing?

Uber

Reuters informează că acțiunile Uber au scăzut luni cu 3,4%, în timp ce rivalul, mai mic Lyft, a pierdut aproape 9%. Din februarie cele două companii au înregistrat pierderi de 33% respectiv 43% din valoarea acțiunilor.

Investitorii solicită celor două companii să ofere o ieșire din criză pe măsură ce americanii – care asigură cel mai mare venit al acestora – încep din nou să călătorească.

Cererea pentru călătorii prin aplicații smartphone a scăzut dramatic pe măsură ce guvernele din întreaga lume au cerut oamenilor să stea acasă pentru a combate răspândirea virusului.

Din informațiile colectate de analiști și din interviurile cu șoferii celor două companii a reieșit că cererea pentru călătorii a scăzut în aprilie, în unele orașe, și cu până la 80%.

Uber este cel mai afectat

Spre deosebire de Uber, care și-ar putea recupera chiar și unele pierderi grație serviciilor de food delivery, Lyft s-a concentrat doar pe transportul de pasageri.

Analiștii se așteaptă însă ca Uber, care este expus la nivel global, să fie mai afectat în primul trimestru decât Lyft, care acționează doar în SUA și parțial Canada.

Uber si Lyft masuri de protectie

Pe de altă parte, americanii intervievați în diverse sondaje, au răspuns că preferințele lor de transport s-ar putea schimba ca urmare a crizei, deși, cererea pentru serviciile de tip ride-sharing din China, prima țară care în care a izbucnit pandemia, a început să crească de la relaxarea condițiilor de izolare.

Un studiu efectuat în aprilie de IBM Institute for Business Value, pe un eșantion de 25.000 de persoane adulte, a relevat că mai mult de jumătate dintre respondenți vor utiliza mult mai puțin aceste servicii sau nu le vor mai utiliza deloc.

Măsuri speciale de protecție pentru pasageri

Serviciul similar din China, Didi Chuxing, rival pentru Uber, a venit cu măsuri de siguranță suplimentare, instalând ecrane transparente de protecție pentru a separa șoferul de pasageri în vehiculele din Beijing.
Compania a declarat de altfel, că explorează posibilitatea utilizării de tehnologii care să identifice persoanele infectate.
Uber si Lyft masuri de protectie

Un purtător de cuvânt, a confirmat că Uber va solicita pasagerilor și șoferilor săi că poarte măști faciale în SUA dar și în alte țări.

Lyft și Uber recomandă utilizarea măștilor faciale și solicită pasagerilor să ocupe doar locurile din spate și să deschidă geamurile pe durata călătoriei. Cele două companii solicită de altfel și soferilor să-și dezinfecteze vehiculele, oferindu-le acestora cantități limitate de soluții dezinfectante.

Uber si Lyft masuri de protectie

Avantajul Uber ar putea fi serviciul food delivery

Analiștii estimează că veniturile Uber au scăzut cu 600 milioane USD de la începutul lui februarie. Este de așteptat ca Uber să raporteze la finalul trimestrului o creștere a pierderilor cu 14%, respectiv 3,53 miliarde USD și un preț de 83cenți pe acțiune.

Lyft este de așteptat să raporteze o pierdere trimestrială de 16% (898 milioane USD) și să ajungă la 63 cenți pe acțiune.

Una peste alte analiștii estimează o pierdere de 1,36 miliarde USD pentru Uber, respectiv 388 milioane USD pentru Lyft, doar în primul trimestru. (sursa: Reuters)
Uber si Lyft masuri de protectie

 

 

Adaugati comentariu