Cu cât influențează anvelopele și jantele autonomia autoturismelor electrice

Autonomia autoturismelor electrice este un subiect aproape tabu. Producătorii anunță anumite valori, clienții nu le ating decât rar. Asta știm cu toții. Dar, ce nu știm sigur, este cum este influențată autonomia EV-urilor de diferite echipamente. În cazul nostru, tipul anvelopelor și dimensiunea jantelor.

Legat de mașinile cu motoare tradiționale, sunt cunoscute și para-studiate efectele pe care le au diverși factori asupra consumului. Știm că greutatea suplimentară, anvelopele dezumflate, aerul condiționat și șofatul agresiv cresc consumul. Știm, în principiu, și cu ce procent.

➡ Sondaj: doar 12% dintre români își doresc o electrică 💡

Îți propun acum să vedem cu cât scade autonomia autoturismelor electrice în cazul roților diferite. Vom lua două cazuri clare. Primul – utilizarea anvelopelor dedicate EV-urilor vs a celor ”generaliste”. Al doilea – utilizarea jantelor de 19 inchi vs a celor cu diametrul de 20.

Anvelope dedicate pentru autonomie maximă

În cazul anvelopelor, canalul de youtube Tyre Reviews a luat un Audi e-tron și l-a încălțat cu două seturi diferite. Primul – Hankook Ventus S1 Evo3. Al doilea – același set, cu specificația EV, deci dedicat electricelor.

Primul semn de îmbunătățire este creșterea manevrabilității. Pneurile dedicate sunt mai bine adaptate greutății mari și asigură reacții liniare și previzibile. Distanțele de frânare au scăzut, de asemenea, cu 8%. Confortul nu s-a modificat sesizabil, însă zgomotul la rulare a scăzut dramatic cu anvelopele destinate electricelor.

Autonomia autoturismelor electrice

Și iată-ne ajunși la autonomie. În testul pe pistă, aceasta a crescut cu 9%. Adică Audi e-tron a câștigat un plus de aproximativ 40 km doar dintr-un set de anvelope ales corect!

Și jantele influențează autonomia autoturismelor electrice

Dar jantele? Influențează dimensiunea lor autonomia autoturismelor electrice? Ne răspunde la această întrebare youtuberul Tesla Canuck. Acesta a comparat două exemplare Tesla Model Y echipate identic, cu excepția roților. Una era încălțată cu roți pe 19, alta pe 20 de inchi. Ambele au parcurs aceeași rută, pe aceeași vreme.

Pentru a compara rezultatele, youtuberul a folosit aplicația TezLab. Rezultatul: jantele mai mici cu 1 inch au crescut autonomia cu aproximativ 7%. Unde mai pui că jantele mai mari sunt mai scumpe cu 2000 de dolari.

 

 

 

Adaugati comentariu