Cu Dacia la munte

Trofeul Sinaia a marcat finalul sezonului 2012 al Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop, motiv solid pentru toți piloții să mai tureze o dată motoarele înainte de pauza de iarnă. Unul dintre cele mai „guralive” agregate a fost, cum altfel, Dacia cu steroizi a lui Mihai Trifu.

Trofeul Sinaia a pus punct primului sezon de „mariaj” dintre Mihai Nicolae Trifu și Dacia Nova de grupa H. Un an cu bune și cu rele, cu rezultate surprinzătoare, dar și cu destule probleme care altora le-ar fi scos o sumedenie de peri albi. După o zi fără probleme notabile, etapa de vineri l-a găsit pe tânărul pilot clujean pe poziția a 21-a a clasamentului general, din cei aproape 70 de piloți angrenați în competiție. La Grupa H Mihai s-a situat pe poziția a noua, în timp ce la Clasa H3 a obținut bronzul etapei. Și în clasamentul automobilelor cu 2 Roți Motrice Miță a avut o clasare foarte bună, ocupând poziția a șasea.

Duminică, în ciuda vremii nefavorabile și a unor probleme cu anvelopele de concurs, Mihai a terminat pe 17 la general, pe 8 la Grupa H și pe poziția a treia în ierarhia Clasei H3. În întrecerea automobilelor cu 2 Roți Motrice Trifu a terminat pe locul 4.

„La Sinaia a fost pentru prima dată în acest sezon când m-am aliniat la start cu mașina bine pregătită. Până acum au fost mai mereu diverse probleme și neajunsuri în privința materialului de concurs, dar de data aceasta am încercat să le pun pe toate la punct. Singurul regret este cel legat de pneurile de ploaie, care erau prea vechi și au mai pierdut din calități de-a lungul timpului. De altfel acesta este și motivul pentru care am derapat într-o urcare duminică, am ciupit bordura și am tăiat o anvelopă. 

Mașinii n-am ce să-i reproșez, dar mie da! Au fost momente în care nu m-am concentrat pe cât ar fi trebuit și altele în care n-am forțat pe cât aș fi putut. Sper să mai lucrez pe viitor și la aspectele legate de mine, cât despre mașină… sper ca anul viitor să o aduc într-o formă îmbunătățită la concursuri. Sau, de ce nu, s-o înlocuiesc cu o alta mai performantă. Una peste alta sunt foarte mulțumit de sezonul abia încheiat, mai ales prin prisma bugetului de care am dispus, el fiind marele meu adversar. 

În speranța că anul viitor voi putea rezolva și această problemă, le promit tuturor că voi încerca să-i încânt cu viitoarele mele evoluții. În încheiere aș vrea să le mulțumesc tuturor celor care m-au susținut de pa margine anul acesta și tuturor celor care m-au ajutat în aventura mea în CNVC Dunlop, societății Darian, prietenilor de la MotorSportNews și celor de la revista AutoExpert. Dedic rezultatele obținute în acest an familiei mele, care m-a susținut necondiționat indiferent de nebuniile pe care le-am făcut!”, ne-a declarat Mihai Trifu după finalul competiției desfășurate în cartierul Furnica, la Sinaia.

Despre Mihai Trifu:
Mihai Nicolae Trifu a debutat în motorsport la 12 ani, în disciplina karting. După rezultate notabile la nivel regional (campion al categoriei „Mobra” în 2002, locul 3 al aceleași categorii în 2005 și campion județean al categoriei 100 ICA în 2009 – Cluj), el și-a făcut debutul în cursele regionale de tip VTM, reușind să devină campion al categoriei H3 și al debutanților în anul 2009. Din 2010 concurează în Campionatul Național de Viteză în Coastă Dunlop, unde a reușit rezultate deosebite, fiind unul dintre cei mai rapizi piloți ai categoriei automobilelor cu două roți motrice (2RM). 

Despre automobilul de concurs – Dacia Nova:
Trebuie precizat că avem de-a face doar cu o caroserie (și ea puternic modificată) de Dacia Nova, pentru că automobilul a suferit un transplant serios de componente sub capotă. Motorul aspirat natural a fost împrumutat de pe un VW Golf și dezvoltă o putere maximă de aproximativ 200 CP, dintr-o cilindree de doi litri. Transmisia este asigurată de o cutie de viteze cu craboți, cu șase rapoarte. Ținută de drum impresionantă este rezultatul montării unei suspensii sport Bilstein, iar frânele sunt produce de AP Racing (etrieri cu câte patru pistonașe pe față și câte două în spate).Credit foto: Sorin Pop (www.RallyZoom.ro)

Adaugati comentariu