Cu siguranță Citroën

Progresul tehnologic în materie de securitate întreprins de Citroën în ultimii ani este descris cel mai bine de premiile Euro NCAP Advanced primite de noua gamă de modele.

În ultimii ani, francezii de la Citroën au pus un accent deosebit pe individualizarea produselor proprii și pe oferirea unor tehnologii de ultimă oră pe modelele lor. Dacă din punct de vedere al calității și al aspectului, noile modele Citroën au primit doar aprecieri, iar tehnologiile Hdi sau THP au stabilit noi standarde în ceea ce privește motorizările eficiente, era de așteptat ca și tehnologiile dezvoltate pentru creșterea siguranței pasagerilor să fie la înălțime. Astfel Citroën a investit resurse însemnate atât în dezvoltarea sistemelor active de siguranță, cât și în dezvoltarea continuă a celor pasive. Pentru eficientizarea tracțiunii, a fost dezvoltat și îmbunătățit un sistem inteligent de control, care în funcție de informațiile primite privind intențiile șoferului (poziția pedalei de accelerație și poziția volanului), analizând și informațiile privind calitatea suprafeței de rulare și a condițiilor de aderență, distribuie diferențiat cuplul motor către roțile punții motoare (punții față) și frânează roțile individual, atunci când este necesar. Pentru un plus de siguranță conferit de trenul de rulare, Citroën a implementat pe modelel sale un sistem de monitorizare a presiunii din pneuri. Acesta avertizează vizual și sonor șoferul când presiunea unui pneu scade sub o valoare minimă preselectată.2

Pe lângă siguranța în plus oferită în exploatarea vehiculului, sistemul contribuie și la eficientizarea consumului de combustibil, prin menținerea rezistenței la rulare la cote optime. Vizibilitatea este un criteriu esențial al circulației în siguranță, atât în mediul urban, cât și pe drumurile extraurbane. Pentru a controla eficient și acest aspect, Citroën a gândit un sistem inteligent de iluminare. Îmbunătățirea vizibilității se face prin intermediul unor faruri dotate cu tehnologie bi-xenon, comandate electronic prin intermediul unor motorașe; ele primesc comenzi de la un soft care monitorizează unghiul de rotire a volanului, fiind capabile să lumineze adaptiv virajele ce se succed, mărind semnificativ câmpul de observație esențial pentru șofer. De asemenea, farurile de ceață luminează interiorul virajelor (funcție botezată „cornering“), oferind o a doua sursă de lumină pentru vehicul, care acoperă un unghi de 75 de grade (pe partea dreaptă sau pe partea stângă). Asistenții șoferului Ultimul trend în industria auto este oferirea a cât mai multor sisteme de asistare și de ajutorare a manevrelor efectuate de șofer. Ideea de la care s-a plecat în dezvoltarea acestor sisteme a fost ca cel de la volan să-și abată cât mai puțin timp privirea de la direcția în care se deplasează.3

O primă realizare în acest sens a celor de la Citroën este display-ul de tip head-up, care oferă informații esențiale pentru șofer proiectate direct pe parbriz. Se reduce astfel timpul necesar accesării informațiilor afișate pe bord. Pentru momentele de neatenție ale șoferului, presiunea unui pneu scade sub o valoare minimă preselectată. Pe lângă siguranța în plus oferită în exploatarea vehiculului, sistemul contribuie și la eficientizarea consumului de combustibil, prin menținerea rezistenței la rulare la cote optime. Vizibilitatea este un criteriu esențial al circulației în siguranță, atât în mediul urban, cât și pe drumurile extraurbane. Pentru a controla eficient și acest aspect, Citroën a gândit un sistem inteligent de iluminare. Îmbunătățirea vizibilității se face prin intermediul unor faruri dotate cu tehnologie bi-xenon, comandate electronic prin intermediul unor motorașe; ele primesc comenzi de la un soft care monitorizează unghiul de rotire a volanului, fiind capabile să lumineze adaptiv virajele ce se succed, mărind semnificativ câmpul de observație esențial pentru șofer. De asemenea, farurile de ceață luminează interiorul virajelor (funcție botezată „cornering“), oferind o a doua sursă de lumină pentru vehicul, care acoperă un unghi de 75 de grade (pe partea dreaptă sau pe partea stângă). Asistenții șoferului Ultimul trend în industria auto este oferirea a cât mai multor sisteme de asistare și de ajutorare a manevrelor efectuate de șofer. Ideea de la care s-a plecat în dezvoltarea acestor sisteme a fost ca cel de la volan să-și abată cât mai puțin timp privirea de la direcția în care se deplasează.4

O primă realizare în acest sens a celor de la Citroën este display-ul de tip head-up, care oferă informații esențiale pentru șofer proiectate direct pe parbriz. Se reduce astfel timpul necesar accesării informațiilor afișate pe bord. Pentru momentele de neatenție ale șoferului, specialiștii Citroën. A fost realizat astfel un sistem care ajută șoferul la această manevră, fără a mai fi necesară acționarea frânei de serviciu. Se combate în acest fel stresul dat de momentele când aceste situații sunt întâlnite în trafic. Unghiurile moarte au dat mereu bătăi de cap șoferilor, din acest motiv Citroën a căutat să combată și această deficiență. A fost proiectat un sistem de monitorizare permanentă a zonelor ce oferă vizibilitate redusă pentru șofer. Patru senzori au fost montați, atât în față, cât și în spate, iar în momentul în care alt automobil, sau mai ales o motocicletă, se poziționează în acele zone, șoferul este anunțat prin intermediul unui LED montat în oglinzile laterale (se aprinde LED-ul din oglida de pe partea corespunzătoare vehiculului aflat în unghi mort).

În eventualitatea nefericită în care automobilul intră în contact cu un pieton, capota motorului este ridicată automat, pentru a evita contactul victimei cu zonele dure de sub ea, în special cu motorul. Toată acțiunea durează 40 de milisecunde și este efectuată de către un mecanism pirotehnic declanșat de un senzor poziționat în bara de protecție, înălțimea de ridicare fiind de 65 de milimetri.  Citroën urgențe Citroën eTouch este o gamă de servicii inovatoare disponibilă la bord, ce include apelurile de urgență și apelurile pentru asistență (trebuie precizat faptul că serviciile nu sunt disponibile decât în anumite țări). Aceste două servicii, apelabile non stop, folosesc o cartelă SIM integrată. Dacă apare vreun incident sau dacă șoferul observă un accident, vehiculul poate fi localizat imediat prin GPS, pentru a beneficia de servicii de urgență specializate.

Adaugati comentariu