Cum funcționează propulsia electrică – clasa mare

Abordarea tehnologică în cazul SUV-urilor electrice pare să fie similară la majoritatea producătorilor. Rețeta este simplă: un tandem de motoare electrice care antrenează câte o punte. Mai exact sistemul de propulsie integrează câte un propulsor electric pe fiecare dintre cele două punți, asigurându-i astfel tracțiune integrală. Această soluție este folosită pentru Jaguar I-Pace, Mercedes-Benz EQC sau Audi e-Tron.

Pentru a reduce consumul de energie și pentru a spori dinamica, cele două motoare electrice au configurații diferite. Motorul de pe puntea din față este optimizat pentru cea mai bună eficiență în sarcină parțială, în timp ce unitatea din spate asigură latura sportivă. Pentru că e vorba de SUV-uri avem din start avantajul unui spațiu generos, astfel că bateriile care pot fi instalate au o capacitate de stocare mult mai mare.

Mercedes-Benz EQC are o baterie cu o capacitate de 80 kWh, Audi e-Tron una de 95 kWh și Jaguar I-Pace dispune de o baterie de 90 kWh. În teorie toate modelele au autonomie care depășește 400 km. Partea neplăcută în cazul acestor SUV-uri electrice o reprezintă prețul de achiziție: I-Pace se poate cumpăra cu sume care încep de la aproximativ 78.000 euro, iar cele două modele germane nu vor fi cu siguranță mai ieftine!

Audi e-tron

Noul Audi e-tron este primul model electric de serie de la Ingolstadt.. Cu proporții care îl poziționează între Q5 și Q7, electricul e-tron preia elementele de design familiare ale companiei germane. Crossover-ul electric primește opțional oglinzi exterioare virtuale, o premieră mondială la un vehicul de serie comercializat la nivel global. Două motoare electrice asincrone, cel aflat pe puntea din față de 135 kW și cel aflat pe puntea din spate de 140 kW, pun în mișcare cele 1.800 de kilograme ale mașinii.

Puterea normală de 355 CP sau 402 CP în modul Boost asigură o viteză maximă de 200 km/h. Bateria cu o capacitate de 95 kWh asigură o autonomie de 400 de kilometri. Bateria lui e-tron se va încărca de la 0 la 80% în doar 30 de minute la o sursă de încărcare rapidă, de 150 kW.

PUTERE: 355-402 CP

PREȚ: nc

BMW iX3

Pus în mișcare de un motor electric de 270 CP iX3 este construit pe platforma convențională a lui X3 și oferă o autonomie de peste 400 de kilometri în noul ciclu WLTP. Bateria Litiu-ion, cu o capacitate de 70 kWh, se poate încărca la stațiile rapide în 30 de minute. BMW iX3 va fi produs în China și va fi disponibil din 2020.

PUTERE: 270 CP

PREȚ: nc

Tesla Model 3

Noul model este marea atracție pe piața electricelor. Producția a început în SUA cu bateria mai mare de 70 kWh ce conferă o autonomie de 500 km și o accelerație de la 0 la 100 km/h în 5,1 sec, disponibilă la prețul de 59.000 USD. 45.000 USD va costa versiunea de bază cu baterie de 50 kWh care va avea o autonomie de 355 km. Versiunile cu tracțiune integrală a intrat în producție în martie 2018. Primele comenzi pentru Europa vor fi onorate începând cu mijlocul lui 2018.

PUTERE: 261 CP

PREȚ: nc

Mercedes EQC

În 2016, Mercedes-Benz lansa ideea unui nou nivel în electromobilitate, prin construirea unui subbrand EQ. Astfel, MercedesBenz EQC devine primul membru al noii familii electrice. Este un crossover cu o siluetă robustă și linii tipice unui SUVcoupe, care îi conferă o imagine dinamică. Sistemul de propulsie care integrează câte un motor electric pe fiecare dintre cele două punți, îi asigură o tracțiune integrală electrică.

Pentru a reduce consumul de energie și pentru a spori dinamica, cele două motoare asincrone au configurații diferite. Motorul de pe puntea din față este optimizat pentru cea mai bună eficiență în sarcină parțială, în timp ce unitatea din spate asigură latura sportivă. Împreună, acestea generează 408 CP și un cuplu maxim de 765 Nm. Bateria litiu-ion cu 384 de celule (două module cu câte 48 și patru module cu câte 72) are capacitatea de 80 kWh și asigură o autonomie de 450 de kilometri în ciclul NDEC.

PUTERE: 408 CP

PREȚ: nc

Tesla Model X

Model X, primul SUV din istoria Tesla, preia platforma lui Model S și oferă până la șapte locuri pe trei rânduri de scaune și două portbagaje generoase. Configurația cu 7 scaune costă extra 3.100 euro, iar cea cu 6 scaune individuale 6.900 euro.

Lungimea măsoară 5,02 m, cu 5 cm mai mult decât în cazul lui Model S. Ușile tip șoim se deschid în sus (30 cm deasupra plafonului) și oferă un acces facil, inclusiv în locuri înguste. Sunt disponibile patru versiuni: 75 D cu tracțiune spate, 75 D cu tracțiune integrală, 100D și versiunea de performanță P100D cu tracțiune integrală. P100D cu pachetul Ludicrous atinge 100 km/h în doar 2,9 secunde. Autonomia variază între 417 și 565 km.

PUTERE: 300-691 CP

PREȚ: de la 98.830 euro

Tesla Model S

Numărul versiunilor a fost restrâns fiind disponibile acum patru, la fel ca la Model X: 75 D cu tracțiune spate, 75 D cu tracțiune integrală, 100D și versiunea de performanță P100D cu tracțiune integrală. P100D cu pachetul Ludicrous atinge 100 km/h în doar 2,7 secunde. Autonomia variază între 490 și 613 km. Opțional, pentru 9.600 euro se poate comanda sistemul AutoPilot care permite conducerea full-autonomă.

PUTERE: 320-700 CP

PREȚ: de la 90.980 euro

Jaguar I-Pace

Jaguar I-Pace este primul rival serios pentru Tesla pentru că oferă o combinație ideală între cerințele eco moderne, performanțele și plăcerea de a conduce așteptate la acest nivel. SUV-ul electric cu tracțiune integrală dispune de două motoare electrice, care angrenează punțile față și spate. Acestea dezvoltă împreună 400 CP și 696 Nm.

Datele dinamice sunt de invidiat: sprintul de la 0-100 km/h este efectuat în numai 4,8 secunde! Bateria Li-ion 90 kWh formată din 432 celule, asigură o autonomie de 480 km în ciclul WLTP și poate fi încărcată până la 80%  de la o sursă de curent continuu de 100 kW în 40 de minute.

La fel ca la modelele Tesla sau la noul Nissan Leaf, șoferul poate alege grade diferite de regenerare a energiei la frânare. Dar cel mai important aspect îl constituie faptul că acest model electric poate fi comandat deja inclusiv în România!

PUTERE: 400 CP

PREȚ: de la 77.945 euro

Adaugati comentariu