Cum funcționează propulsia hibridă

De aici a început revoluția! A fost scânteia care a aprins serios focul propulsiilor alternative. A fost semnalul că lumea auto nu stă doar în motoarele cu ardere internă. Concret, automobilele la care acum ne referim ca fiind hibride clasice au un sistem de propulsie complex, format (de obicei) dintr-un motor termic, unul electric şi o baterie relativ mică. Motorul electric are rolul de a propulsa vehiculul pe distanţe foarte scurte şi la viteze moderate, ajutând în acelaşi timp motorul termic la accelerații. Motorul termic încarcă bateria (nu poate fi încărcată de la o sursă de energie externă, ca la hibridele plug-in) şi propulsează maşina. Există şi excepţii, sistemele Mild-Hybrid, care nu pot fi puse în mişcare doar prin intermediul motoarelor electrice de tracţiune, acestea având doar rolul de a contribui la fluxul de putere şi a îmbunătăți cuplul motor maxim.

Hyundai Ioniq

Hyundai Ioniq este un sedan de clasă compactă care atacă direct legendarul hibrid Toyota Prius. La nivel global, modelul coreean poate fi comandat în trei variante, la alegere: electric, hibrid, sau Plug-In Hybrid. În România singura variantă disponibilă este cea hibrid. Platforma tehnică a fost dezvoltată pentru sistemele de propulsie electrificate. Modelul este propulsat de un sistem hibrid de dezvoltă 141 CP și consumă, în medie, doar 3,9 l/100 km. Motorul termic de 1.580 cmc a fost optimizat, având o eficiență termică de 40%, datorată ciclului de funcționare Atkinson, raportului cursă /alezaj mare (1,35) și circuitului de răcire cu două trasee separate. Bateria amplasată sub banchetă are 1,6 kWh și este de tip Li-Ion (nu Ni-MH, ca la alte hibride), de aceea are un efect de memorie redus și o mare densitate energetică. Sistemul este combinat cu o transmisie automată cu 6 trepte și dublu ambreiaj, care nu suferă de efectul de bandă elastică prezent la unitățile CVT.

  • 141 CP, cutie automată cu șase trepte și dublu ambreiaj consum mediu oficial: 3,9 l/100 k

2

Kia Niro

Niro este fratele de concern, mai versatil și mai cosmopolit, al lui Ioniq. Crossover compact de 4,35 m cu gardă la sol de 16 cm, acesta este construit pe o platformă completă nouă, dedicată modelelor electrice sau hibride ale concernului Hyundai-Kia. Sistemul de propulsie se bazează pe un motor aspirat pe benzină de 1,6 litri cu 105 CP, ce lucrează în tandem cu o unitate electrică de 44 CP care primește energie de la o baterie Litiu-polimer de 1,6 kWh. Întregul ansamblu dezvoltă 141 CP și consumă 3,8 l/100 km, în timp ce nivelul de emisii CO2 nu va depăși pragul de 88 g/km. În viitor va fi oferită și o versiune de propulsie Plug-In Hybrid.

  • 141 CP portbagaj 401 l cutie automată cu șase trepte și dublu ambreiaj

3

Mercedes-Benz C 300 h

Dacă există clienţi pentru care Clasa S este prea mult, alternativa potrivită se află tot în curtea Mercedes-Benz, în persoana modelului C 300 h care folosește exact același sistem disponibil și pe modelul S 300 h. Puterea maximă și acumulatorul Li-Ion sunt identice, în vreme ce consumul de motorină este cu adevărat mic, de doar 3,6 l/100 km.

  • 231 CP consum mixt 3,6 l/100 km 500 Nm

4

Lexus NX 300h

NX este o prezenţă elegantă care atrage toate privirile. În această vară a fost operat un facelift în urma căruia au fost upgradate sistemele multimedia, care beneficiază de un touchpad mai mare și de ecrane tactile mai mari, de 8 și respectiv 10,3 inch. Folosind tehnologia Lexus Hybrid Drive, bine pusă la punct de Toyota (HSD) de-a lungul timpului, Lexus NX 300h ascunde sub capotă o mini-uzină, compusă dintr-un motor termic de 2,5 litri funcţionând în ciclul Atkinson, ce produce 155 CP și un motor electric de tracţiune de 143 CP, care poate funcţiona și ca generator. Legătura dintre cele două motoare se face printr-un mecanism planetar, care îndeplinește rol de transmisie. Versiunile cu tracţiune integrală au suplimentar un motor de 50 kW (68 CP) pe puntea spate.

  • putere cumulată de 197 CP disponibil ca 4×2 și 4×4 programe de rulare Eco, Normal, Sport și Sport+

5

Lexus IS 300h

Un motor termic de 181 CP lucrează împreună cu un motor electric de 143 CP amplasat tot frontal, tot ansamblul furnizând 223 CP. Bateria amplasată sub podeaua portbagajului îi conferă o bună distribuție a maselor, transmisia fiind pe puntea spate.

  • 223 CP punte motoare spate; transmisie E-CVT consum mixt 4,3 l/100 km

6

Lexus GS 300h/450h

GS 300h este propulsat de cea de-a doua generaţie a Lexus Hybrid Drive, mai precis de motorul termic de 2,5 litri, cuplat unuia electric de 142 CP și unei baterii de acumulatori de dimensiuni compacte. Puterea totală este de 223 CP, iar consumul mediu de benzină atinge 4,8 l/100 km. Nava amiral GS 450h este animată de motorul termic de 3,5 litri și 292 CP, combinat cu unul electric de 197 CP. Ansamblul dezvoltă 335 CP, iar accelerația 0-100 km/h durează doar 5,9 secunde.

  • 223 CP/335 CP mod de funcţionare EV (doar electric) emisii de 110 (respectiv 180) g/km CO2

7

Lexus RX 450h

Prezentată în 2015, a treia generaţie a SUV-ului de clasă mare Lexus înregistrează un salt important la capitolul dinamică, grație suspensiei adaptive AVS (mai rigidă, însă fără repercusiuni asupra confortului). Sistemul de propulsie este alcătuit dintr-un V6 de 3,5 litri și 262 CP complet revizuit, respectiv dintr-un motor electric de 167 CP montat transversal în față și un altul de 68 CP amplasat în spate și responsabil doar de angrenarea punţii posterioare. Puterea totală ajunge la 313 CP, consumul mediu fiind estimat la 5,5 l/100 km. Standard se oferă o cutie CVT.

  • 313 CP baterie nichel-metal de 1,9 kWh emisii 120 g CO2/km, tracțiune 4×4 hibridă și management extrem de eficient al propulsiei ce favorizează rularea cu emisii zero

8

Lexus CT 200h

Lexus a inovat și în segmentul premium al clasei compacte, unde a mizat pe hibridul CT 200h. Motorul termic de 1,8 litri dezvoltă 100 CP, în timp ce sistemul hibrid paralel este completat de motorul electric sincron, care suplimentează cu 82 CP și 207 Nm, construcția fiind similară cu cea de la Prius. În această toamnă a suferit un facelift interior și exterior.

  • 136 CP primul hibrid compact premium consum mixt: 3,6 l/100 km (similar urban) emisii 82 g/km CO2

9

Toyota Yaris HSD

Cel mai ieftin model hibrid de pe piață a fost supus unui facelift, primind elemente noi de design exterior, materiale mai bune la interior și recalibrarea suspensiei, direcției și a eșapamentului. Sistemul de propulsie, format din motorul termic de 1,5 litri cu 75 CP și o unitate electrică, cuplate la o transmisie E-CVT a rămas neschimbat.

  • 100 CP consum mediu oficial de 3,3 l/100 km preț de la 15.025 euro cu TVA inclus.

10

Toyota C-HR

Toyota revine în segmentul crossoverelor de clasă mică cu C-HR, model cu design inedit și alură de coupe – construit pe platforma modulară TNGA. Lungimea de 4.360 mm și ampatamentul de 2.640 mm se înscriu în eșalonul superior al segmentului, gabaritul fiind, mai degrabă, similar unui Nissan Qashqai. La vârful gamei stă o variantă hibridă de 122 CP (motor termic de 1,8 litri/98 CP și motor electric de 72 CP – sistem HSD similar cu cel de la noul Prius). Aceasta consumă 3,9 l/100 km și emite 87 g CO2/km. La capitolul transmisie, Toyota apelează în continuare la soluția CVT. Motorul electric este alimentat de un acumulator nichelmetal, cu capacitatea de 1,3 kWh.

  • 122 CP portbagaj 377 litri consum mediu 3,9 l/100 km

11

Toyota Prius

Poate cel mai cunoscut automobil hibrid din lume, în special în SUA, unde s-a bucurat de un succes teribil. Motorul termic Toyota este prevăzut cu sistem de distribuţie variabilă și funcţionează într-un ciclu special, Atkinson, ideal pentru sistemul complex de propulsie al lui Prius. Actuala generaţie Prius este construită pe o platformă complet nouă – Toyota New Global Arhitecture. Şi sistemul Hybrid Synergy Drive are componente reproiectate și promite un consum mixt de aproximativ 3,2 l/100 km.

  • 136 CP generaţie nouă, mai economică cu 18% platformă constructivă nouă (TGNA)

13

Toyota Auris HSD

Auris HSD este o compactă cu 5 locuri și un portbagaj de 360 litri care beneficiază de același sistem de propulsie cu cel de la Prius. 99 CP ai motorului termic de 1,8 litri fac pereche cu 82 CP ai celui electric, pentru un consum mediu de 3,9 l/100 km.

  • 136 CP (cumulat) mod EV (funcţionabil sub 50 km/h) frânare regenerativă

12

Adaugati comentariu