Cum funcționează propulsia hibridă (2)

1

De aici a început revoluția! A fost scânteia care a aprins serios focul propulsiilor alternative. A fost semnalul că lumea auto nu stă doar în motoarele cu ardere internă. Concret, automobilele la care acum ne referim ca fiind hibride clasice aveau un sistem de propulsie complex, format (de obicei) dintr-un motor termic, unul electric şi un bloc de acumulatori.

Motorul electric avea rolul de a propulsa vehiculul pe distanţe scurte şi la viteze moderate. Motorul termic încărca bateria de acumulatori (nu puteau fi încărcaţi de la o sursă de energie externă, ca la hibridele plug-in) sau putea suplimenta fluxul de putere în sarcină. Existau şi excepţii, sistemele Mild-Hybrid, care nu puteau fi puse în mişcare doar prin intermediul motoarelor electrice de tracţiune, acestea având doar rolul de a contribui la fluxul de putere şi a îmbunătăți cuplul motor maxim.

1

Ford Mondeo

Noul Mondeo Hybrid îşi asumă rolul de pionier al propulsiilor electrice în gama Ford. Un motor Atkinson de 2 litri şi 140 CP face echipă cu un motor electric de 120 CP, rezultând 186 CP şi un consum mediu de 4,2 l/100 km. Rularea cu emisii zero e posibilă doar pe distanțe scurte, din cauza bateriei Li-Ion de numai 1,6 kWh.

2

Hyundai Ioniq

Ioniq este prima maşină din lume oferită în trei versiuni de propulsie distincte: hibrid, plug-in hibrid şi 100% electric. Prima versiune disponibilă la debut va fi cea hibridă cu 141 CP, produşi de un motor aspirat pe benzină 1.6 GDI cu patru cilindri şi 105 CP, respectiv de un motor electric de 44 CP alimentat de o baterie litiu-polimer de 1,6 kWh. Ambele motoare sunt montate pe puntea față, iar bateria se află sub banchetă. Consumul mediu este estimat la 3,4 l/100 km (emisii 79 g/km CO2). Resursele sunt transmise exclusiv roților anterioare cu ajutorul unei cutii DCT cu dublu ambreiaj şi şase trepte.

3

Kia Niro

Niro este fratele de concern, mai versatil şi mai cosmopolit, al lui Ioniq. Crossover compact de 4,35 m cu gardă la sol de 16 cm, acesta este construit pe o platformă completă nouă, dedicată modelelor electrice sau hibride ale concernului Hyundai-Kia. Sistemul de propulsie se bazează pe un motor aspirat pe benzină de 1,6 litri cu 105 CP, ce lucrează în tandem cu o unitate electrică de 44 CP care primeşte energie de la o baterie Litiu-polimer de 1,6 kWh. Întregul ansamblu dezvoltă 141 CP şi consumă 3,8 l/100 km, în timp ce nivelul de emisii CO2 nu va depăşi pragul de 88 g/km. Din 2017 va fi oferită şi o versiune de propulsie Plug-In Hybrid.

4

Mercedes-Benz S 400 h

S 400 h, generaţia precedentă, a fost primul automobil hibrid construit de Mercedes-Benz. Actualul model propune o soluţie hibrid paralelă în care este utilizat un motor V6 pe benzină, de 3.498 cmc şi 306 CP şi un motor electric de 27 CP. Puterea totală: 333 CP. Transmisia automată are 7 trepte, iar cuplul motor (370 Nm + 250 Nm) este furnizat punţii spate. Acceleraţia 0-100 km/h se face în 6,8 secunde, în ciuda masei la gol de 1.925 kg.

5

Mercedes-Benz S 300 h

Folosind acelaşi motor electric de 27 CP ca fratele mai mare S 400 h, Mercedes-Benz S 300 h îi alătură acestuia un motor diesel, de 2.143 cmc şi 204 CP. Puterea maximă dezvoltată de sistemul hibrid este de 231 CP, iar consumul urban promis de datele oficiale este de 4,3 l/100 km.

6

Mercedes-Benz C 300 h

Dacă există clienţi pentru care Clasa S este prea mult, alternativa potrivită se află tot în curtea Mercedes-Benz, în persoana modelului C 300 h care foloseşte exact acelaşi sistem disponibil şi pe modelul S 300 h. Puterea maximă şi acumulatorul Li-Ion sunt identice, în vreme ce consumul de motorină este cu adevărat mic, de doar 3,6 l/100 km.

7

Lexus NX 300h

SUV-ul NX, în versiunea hibridă, este o prezenţă elegantă, care atrage toate privirile. Folosind tehnologia Lexus Hybrid Drive, bine pusă la punct de Toyota (HSD) de-a lungul timpului, Lexus NX 300h ascunde sub capotă o mini-uzină, compusă dintr-un motor termic de 2,5 litri funcţionând în ciclul Atkinson, ce produce 155 CP şi un motor electric de tracţiune de 105 kW (143 CP), care poate funcţiona şi ca generator. Legătura dintre cele două motoare se face printr-un mecanism planetar, care îndeplineşte rol de transmisie. Versiunile cu tracţiune integrală au suplimentar un motor de 50 kW (68 CP) pe puntea spate.

8

Lexus IS 300h

IS 300h a inovat prin montarea bateriei sistemului hibrid sub podeaua portbagajului. Astfel, distribuţia foarte bună a maselor i-a permis să devină un automobil dinamic, apreciat de şoferii cu veleităţi sportive şi nu numai.

9

Lexus GS 300h

Este propulsat de cea de-a doua generaţie a Lexus Hybrid Drive, mai precis de motorul termic de 2,5 litri, cuplat unuia electric de 142 CP şi unei baterii de acumulatori de dimensiuni compacte. Puterea totală este de 223 CP. Pe distanţe scurte, Lexus GS 300h poate rula doar electric (modul EV). Este disponibil în patru niveluri de echipare – Eco, Comfort, Luxury şi F SPORT şi asigură un consum mediu de benzină de 4,8 l/100 km, dar şi o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în doar 9,2 secunde.

10

Lexus RX 450h

Prezentată în 2015, a treia generaţie a SUV-ului de clasă mare Lexus înregistrează un salt important la capitolul dinamică, grație suspensiei adaptive AVS (mai rigidă, însă fără repercusiuni asupra confortului). Sistemul de propulsie este alcătuit dintr-un V6 de 3,5 litri şi 262 CP complet revizuit, respectiv dintr-un motor electric de 167 CP montat transversal în față şi un altul de 68 CP amplasat în spate şi responsabil doar de angrenarea punţii posterioare. Puterea totală ajunge la 313 CP, consumul mediu fiind estimat la 5,5 l/100 km. Standard se oferă o cutie CVT.

11

Lexus CT 200h

Lexus a inovat şi în segmentul premium al clasei compacte, unde a mizat pe hibridul CT 200h. Motorul termic de 1,8 litri dezvoltă 100 CP, în timp ce sistemul hibrid paralel este completat de motorul electric sincron, care suplimentează cu 60 kW şi 207 Nm, construcția fiind similară cu cea de la Prius.

12

Toyota Yaris HSD

Yaris HSD este cel mai accesibil automobil cu propulsie hibridă disponibil pe piaţa din România, cu un preţ de pornire de 14.750 euro cu taxe. Sistemul HSD dezvoltă 100 CP şi promite să asigure modelului de clasă mică un consum mediu de doar 3,3 l/100 km, emiţând doar 82 g CO2/km.

13

Toyota C-HR

Toyota revine în segmentul crossoverelor de clasă mică cu C-HR, model cu design inedit şi alură de coupe – construit pe platforma modulară TNGA. Lungimea de 4.360 mm şi ampatamentul de 2.640 mm se înscriu în eşalonul superior al segmentului, gabaritul fiind, mai degrabă, similar unui Nissan Qashqai. La vârful gamei va sta o variantă hibridă de 122 CP (motor termic de 1,8 litri/98 CP şi motor electric de 72 CP – sistem HSD similar cu cel de la noul Prius). Aceasta consumă 3,9 l/100 km şi emite 87 g CO2/km. La capitolul transmisie, Toyota apelează în continuare la soluția CVT. Motorul electric este alimentat de un acumulator nichel-metal, cu capacitatea de 1,3 kWh.

14

Toyota Prius

Poate cel mai cunoscut automobil hibrid din lume, în special în SUA, unde s-a bucurat de un succes teribil. Motorul termic Toyota este prevăzut cu sistem de distribuţie variabilă şi funcţionează într-un ciclu special, Atkinson, ideal pentru sistemul complex de propulsie al lui Prius. Odată cu Salonul Auto de la Frankfurt 2015 a debutat o nouă generaţie Prius, construită pe o platformă complet nouă – Toyota New Global Arhitecture. Şi sistemul Hybrid Synergy Drive are componente reproiectate şi promite un consum mixt de aproximativ 3,2 l/100 km

15

Toyota Auris HSD

Auris HSD este o compactă cu 5 locuri şi un portbagaj de 360 litri care beneficiază de acelaşi sistem de propulsie cu, deja, generaţia anterioară Prius. 99 CP ai motorului termic de 1,8 litri fac pereche cu 80 CP ai celui electric, pentru un consum mediu de 3,6 l/100 km.

16

Adaugati comentariu