Cum funcționează sistemul Plug-In Hybrid

Filozofia din spatele sistemelor de propulsie hibride de tip Plug-in se ghidează după principii simple, standardizarea fiind, în cele din urmă, idealul oricărui constructor auto.

Un motor termic, montat în general deasupra punții din față, fie longitudinal, fie transversal, lucrează în tandem cu un motor electric plasat între propulsorul cu ardere internă și cutia de viteze chiar în carcasa transmisiei (BMW, Mercedes, Audi, VW) sau pe puntea spate (Volvo, alte modele BMW, Mini). Mitsubishi și de curând Peugeot adoptă sisteme Plug-In Hybrid mai sofisticate. În față lucrează un motor termic și unul electric și, suplimentar, puntea spate este antrenată de un al doilea motor electric. Rezultă astfel o tracțiune integrală hibridă la fel ca și la Volvo, BMW 225xe sau Mini Cooper S E Countryman.

Soluțiile Volvo, Peugeot și cele de la Mini și BMW 225xe sunt teoretic mai practice pentru că se obține o tracțiune integrală hibridă fără prezența arborelui cardanic. Astfel, de exemplu, Volvo XC90 T8 este singurul SUV Plug-In Hybrid cu 7 locuri. Apoi, tot datorită lipsei arborelui cardanic, bateriile sunt amplasate mai central pentru o mai bună distribuție a maselor.

Pentru o repartiție ideală a maselor, bateriile litiu-ion sunt ascunse sub podea, de cele mai multe ori fiind grefate sub portbagaj sau șezutul banchetei posterioare. Activarea sau dezactivarea motoarelor se face automat sau la dorința șoferului, totul în funcție de modul de rulare ales. Încărcarea bateriilor se face de la prize convenționale sau de la stații de încărcare rapidă de curent alternativ.

DS 7 CROSSBACK E-Tense 4×4

Grupul PSA investește masiv în electrificarea gamei propunând două sisteme de propulsie Plug-In Hybrid care vor fi destinate modelelor construite pe platforma EMP2. DS 7 CROSSBACK va fi primul SUV compact premium care primește cea mai sofisticată versiune a sistemului Plug-In Hybrid de la PSA numită Hybrid4. DS 7 E-Tense 4×4 este propulsat de trei motoare.

Un motor turbo de 1,6 litri/200 CP și un motor electric de 110 CP antrenează puntea față prin intermediul unei cutii automate cu 8 trepte, iar un al doilea motor electric de 110 CP antrenează puntea spate dând naștere unei tracțiuni integrale electrice. Ansamblul livrează în total 300 CP și 450 Nm. Bateria de 13,2 kWh asigură o autonomie electrică de 50 km conform normelor WLTP în timp ce viteza maximă în mod electric este de 135 km/h. Bateriile se pot încărca în 2 ore de la o stație AC de 7 kW. DS7 E-Tense 4×4 are 4 moduri de rulare: Zero emission, Hybrid, Sport și 4WD plus un mod Save pentru conservarea energiei din baterie.

PUTERE: 300 CP

PREȚ: nc

Citroën C5 Aircross Hybrid

Noul SUV compact de la Citroën debutează și în Europa la un an după lansarea din China. Pe lângă versiunile convenționale C5 Aircross (două pe benzină 1.2 PureTech turbo/130 CP și 1.6 PureTech turbo/180 CP și două dieseluri 1.5 BlueHDI/130 CP și 2.0 BlueHDI/180 CP) în toamna lui 2019 va fi disponibilă și versiunea PlugIn Hybrid care va combina un motor turbo de 1,6 litri și 180 CP cu un motor electric de 110 CP care antrenează puntea față, puterea totală a ansamblului fiind de 225 CP.

Capacitatea bateriei amplasată sub scaunele spate este de 11,8 kWh ceea ce va asigura o autonomie pur electrică de 50 km. Citroën nu a anunțat încă prețul lui C5 Aircross, dar planurile sunt ca versiunea Plug-In Hybrid să aibă costurile de achiziție, întreținere și consum la nivelul dieselului de top de 180 CP.

PUTERE: 225 CP

PREȚ: nc

Audi Q7 e-tron

Audi se mândrește cu primul vehicul Plug-In Hybrid cu motor diesel în șase cilindri și tracțiune integrală permanentă din lume. Un V6 TDI de 3 litri și 258 CP și un motor electric de 128 CP compun sistemul de propulsie creditat cu o putere totală de 373 CP, un cuplu maxim de 700 Nm și performanțe pe măsură: viteză maximă 225 km/h, accelerație 0-100 km/h în 6 secunde. Și asta în condițiile unui consum neverosimil de mic, de 1,7 l/100 km. Bateria Li-Ion de 17,3 kWh asigură o autonomie electrică de până la 56 km.

PUTERE: 373 CP

PREȚ: de la 87.726 euro

BMW 530e

Spre deosebire de 740e, 530e este disponibil doar cu tracțiune spate. Schema de propulsie este aceeași, dar motorul termic are putere diferită față de 740e. Un motor turbo de 2 litri și 184 CP este ajutat de un motor electric de 113 CP amplasat între motorul termic și cutia automată cu 8 trepte. Ansamblul livrează 252 CP și 420 Nm. Bateria de 9,2 kWh plasată sub bancheta spate (volumul portbagajului se reduce de la 530 la 410 litri) se încarcă de la o sursă trifazată în 2,9 ore și conferă o autonomie electrică de 50 km. Viteza maximă este de 235 km/h, iar accelerația 0-100 km/h durează 6,2 secunde.

PUTERE: 252 CP

PREȚ: de la 58.132 euro

BMW i8 Coupe/i8 Roadster

Port-drapelul gamei ecologice “i” este un coupe veritabil cu 2+2 locuri și design spectaculos. Un motor turbo pe benzină de 1,5 litri/231 CP antrenează puntea spate iar un motor electric de 143 CP antrenează puntea față dezvoltând o putere combinată de 374 CP, cu un consum de 1,9 l/100 km (coupe) și 2,1 l/100 km (roadster). Cu ambele motoare active, supercarul bavarez rulează în regim 4×4. Timpul de încărcare pentru bateriile Li-Ion de 11,6 kWh este estimat la 3 ore, în modul de rulare electric autonomia fiind de 55 km/53 km (coupe/roadster).

PUTERE: 362 CP

PREȚ: de la 142.503/158.032 euro

BMW 225xe

BMW 225xe este un monovolum Plug-in Hybrid de 224 CP bazat pe Seria 2 Active Tourer. Un motor electric de 88 CP angrenează puntea din spate, iar unul termic cu 3 cilindri (1,5 litri, 136 CP) pe cea din față, puterea totală fiind de 224 CP. Bateria de 7,6 kWh asigură o autonomie de 41 km.

PUTERE: 224 CP

PREȚ: de la 37.118 euro

BMW X5 xDrive 45e

Bazat pe noul X5, noul Plug-In Hybrid combină motorul turbo de 3 litri cu 6 cilindri în linie și 286 CP cu un motor electric de 112 CP, ansamblul livrând 394 CP și 600 Nm transmiși prin intermediul unei cutii automate cu 8 trepte. BMW nu oferă date despre baterie, dar anunță o autonomie electrică de circa 80 km, de aproape trei ori mai mult decât la vechiul model. Volumul portbagajului s-a redus cu doar 150 litri, la 500 litri.

PUTERE: 394 CP

PREȚ: nc

Kia Niro Plug-In Hybrid

Kia are un program eco consecvent dezvoltând o platformă independentă împreună cu Hyundai, destinată exclusiv unor modele cu propulsie neconvențională. Astfel, pe această platformă a debutat Kia Niro Hybrid în 2016, în 2017 a urmat Niro Plug-In Hybrid, iar anul acesta a fost prezentată și versiunea electrică e-Niro care coexistă deocamdată în gamă cu Soul electric.

Versiunea Plug-In Hybrid dispune de o baterie de 8,9 kWh care îi conferă o autonomie electrică de 58 km, una dintre cele mai mari din segment. Propulsia este asigurată de un motor termic de 1,6 litri și 105 CP combinat cu un motor electric de 61 CP, puterea combinată fiind de 141 CP. Consumul mediu oficial este de numai 1,3 l/100 km (emisii de 29 g/km CO2). Cu un preț de pornire de 33.451 euro, Niro Plug-In Hybrid este cel mai ieftin model de acest gen de pe piață.

PUTERE: 141 CP

PREȚ: de la 33.451 euro

Hyundai Ioniq Plug-In Hybrid

Alături de VW Golf GTE, Ioniq Plug-In Hybrid este singurul model compact al unui producător mainstream disponibil cu tehnologie PHEV. Ioniq Plug-In Hybrid împarte aceeași platformă cu Kia Niro, fiind și el disponibil ca hibrid simplu, Plug-In Hybrid și electric. La versiunea PHEV, un motor aspirat de 1,6 litri și 105 CP este combinat cu un motor electric de 61 CP, puterea totală fiind de 141 CP. Aceasta este transmisă la roți prin intermediul unei cutii cu dublu ambreiaj și 6 trepte. Consumul oficial este de 1,1 l/100 km (26 g/km CO2).

PUTERE: 141 CP

PREȚ: de la 33.927 euro

Mercedes E 300 e/de

Mercedes înlocuiește E 350 e cu două modele: E 300 e Plug-In Hybrid pe benzină și E 300 de Plug-In Hybrid diesel. E 300 e/de combină motorul turbo pe benzină de 2 litri și 211 CP respectiv noul diesel de 2 litri și 194 CP, cu un motor electric de 122 CP, ansamblul livrând 320, respectiv 306 CP și nu mai puțin de 700 Nm în ambele cazuri (286 CP și 550 Nm la fostul E 350 e).

Bateria are acum o capacitate mai mult decât dublă, de 13,5 kWh față de 6,2 kWh înainte și promite o autonomie de până la 50 km la E 300 e și 54 km la E 300 de. E 300 e accelerează în doar 5,7 sec. de la 0 la 100 km/h față de 6,2 sec. înainte. Consumul oficial este de 2 l/100 km pentru E 300 e și 1,6 l/100 km pentru E 300 de.

PUTERE: 320/306 CP

PREȚ: nc

Mercedes C 300 d

Spre deosebire de Clasa E, la Clasa C Mercedes nu mai oferă și un PlugIn Hybrid pe benzină, ci doar un Plug-In Hybrid diesel. Caracteristicile sunt aceleași ca și la Clasa E: noul turbodiesel de 2 litri OM654 și 194 CP este combinat cu motorul electric de 122 CP, ansamblul livrând 306 CP și 700 Nm în total care sunt trimiși punții spate prin intermediul unei cutii automate cu 9 trepte 9G-Tronic.

Bateria Li-Ion are o capacitate de 13,5 kWh, mai mult decât dublă față de cea de 6,2 kWh a fostului C 350 e, dar dimensiunile sunt identice pentru că a fost mărit doar curentul din baterie de la 22 la 37 Ah. Șoferul are la dispoziție patru moduri de rulare Hybrid, E-Mode, E-save și Charge, iar indiferent de modul ales veți beneficia de sistemul Eco Assist bazat pe hărțile de navigație care ia în calcul intersecțiile, virajele și limitele de viteză. Volumul portbagajului de 335 litri este cu 145 litri mai mic decât la versiunile convenționale.

PUTERE: 306 CP

PREȚ: nc

Mercedes S 560 e

A doua generație a sistemului Plug-In Hybrid de la Clasa S utilizează același motor V6 bi-turbo de 3 litri cu putere mărită la 367 CP (333 CP înainte) combinat cu un motor electric mai puternic, de 122 CP, puterea totală fiind de 476 CP (442 CP înainte). Noua baterie cu amperaj mai mare, de 37 Ah față de 22 Ah, dar cu aceleași dimensiuni, are o capacitate mărită de 13,5 kWh (8,7 kWh înainte) și promite o autonomie electrică de 50 km.

PUTERE: 476 CP

PREȚ: nc

Mini Cooper S E Countryman

Micul SUV de la Mini care nu mai este chiar atât de mic pentru că noua generație a crescut ușor în dimensiuni primește sistemul Plug-In Hybrid de la BMW 225 xe și este mai ieftin cu câteva sute de euro. Motorul turbo în 3 cilindri de 1,5 litri cu 136 CP este combinat cu un motor electric de 88 CP, tot ansamblul livrând 224 CP și 385 Nm. Volumul portbagajului de 405 litri este cu doar 45 litri mai mic decât al versiunii convenționale pentru a face loc bateriei de 7,6 kWh, montată în fața punții spate.

Viteza maximă în mod electric este de 125 km/h în timp ce consumul oficial este de 2,1 l/100 km (emisii de 49 g/km CO2). Șoferul are la dispoziție aceleași moduri de la modelele Plug-In Hybrid BMW: Save, AUTO eDrive și MAX eDrive.

PUTERE: 224 CP

PREȚ: de la 36.652 euro

Mitsubishi Outlander PHEV

Outlander PHEV a trecut printr-un proces de mo- dificare a sistemului de tracțiune. Sub capota din față lucrează acum un motor aspirat cu 4 cilindri de 2,4 litri și 135 CP (2 litri și 121 CP înainte) și un motor electric de 82 CP, iar la puntea spate este amplasat un motor electric cu putere mai mare, de 95 CP față de 82 CP înainte. Puterea ansamblului este de 230 CP față de 203 CP înainte. Noua baterie de 13,8 kWh promite o autonomie mai mare de circa 65 km, consumul oficial fiind de 1,8 l/100 km.

PUTERE: 230 CP

PREȚ: 36.509 euro

Peugeot 508, 508 SW Hybrid

În toamna lui 2019, 508 și 508 SW care vor fi disponibile și pe piața noastră de la începutul lui 2019 vor primi o versiune Plug-In Hybrid. Sistemul PlugIn Hybrid este același cu cel utilizat pentru platforma EMP2, fiind prezent și la Citroën C5 Aircross.

Un motor PureTech turbo de 1,6 litri și 180 CP este cuplat cu un motor electric de 110 CP ambele livrând în total 225 CP și transmițând puterea la puntea față prin intermediul unei cutii automate. Bateria de 11,8 kWh asigură o autonomie electrică de 40-50 km WLTP și Peugeot promite că aceasta nu va afecta volumul portbagajului care rămâne neschimbat, de 487 litri la 508 și 530 litri la 508 SW.

PUTERE: 225 CP

PREȚ: nc

Porsche Panamera 4E – Hybrid/ST 4E-Hybrid

Sistemul hibrid de bază 4E-Hybrid este disponibil pentru versiunea scurtă, lungă (Executive), dar și pentru noul Sport Turismo. În toate cele trei versiuni de caroserie, un motor V6 turbo de 2,9 litri și 330 CP și un motor electric de 136 CP amplasat între motorul termic și cutia automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte conlucrează, ansamblul furnizând 462 CP și 700 Nm în total.

Autonomia electrică este cuprinsă între 25 și 50 km, bateria de 14,1 kWh cu sistem de încărcare opțional la 7,2 kWh fiind identică cu cea de la versiunea Turbo S E-Hybrid. De asemenea, puterea este transmisă tuturor celor patru roți, iar viteza maximă este de 278 km/h (275 km/h și la ST). Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 4,6 secunde.

PUTERE: 462 CP

PREȚ: de la 115.223 euro

Peugeot 3008 Hybrid, Hybrid4

Din toamna lui 2019, SUV-ul compact 3008 va dispune de două sisteme Plug-In Hybrid: Hybrid și Hybrid 4. La Hybrid, motorul PureTech turbo de 1,6 litri și 180 CP este combinat cu unul electric de 110 CP, puterea totală de 225 CP fiind transmisă la puntea față prin intermediul cutiei automate cu 8 trepte. Bateria de 11,8 kWh asigură o autonomie de 50 km. La Hybrid4 apare în plus un al doilea motor electric de 110 CP la pun- tea spate. În acest caz, motorul termic dezvoltă 200 CP și puterea totală este de 300 CP în timp ce bateria de 13,8 kWh oferă o autonomie de 50 km.

PUTERE: 225-300 CP

PREȚ: nc

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid/ST Turbo S E Hyb.

Aici nu vorbim de versiune eco în ciuda cifrelor afișate ci în primul rând de un model de performanță. Sistemul Plug-In Hybrid combină motorul V8 bi-turbo de 4 litri și 550 CP cu un motor electric de 136 CP plasat între motorul termic și cutia automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte, puterea totală a ansamblului fiind de 680 CP și 850 Nm. Bateria de 14,1 kWh conferă o autonomie electrică între 25 și 50 km și se poate încărca și de la surse de curent alternativ mai puternic, de 7,2 kWh. Panamera Turbo S E-Hybrid este disponibil în versiunea scurtă, lungă Executive și ST.

PUTERE: 680 CP

PREȚ: de la 194.283 euro

Porsche Cayenne E-Hybrid

După ce Porsche a decis să renunțe la diesel, versiunea Plug-In Hybrid încearcă să acopere acest gol și să ofere o eficiență similară. Un V6 de 3 litri diferit de cel de la Panamera pune la bătaie 340 CP și este combinat cu același motor electric de 136 CP de la Panamera. Puterea totală a ansamblului este tot de 462 CP și 700 Nm la fel ca la Panamera 4E-Hybrid.

Cu tracțiune integrală și cutie automată cu dublu ambreiaj și 8 trepte, Cayenne E-Hybrid accelerează de la 0 la 100 km/h în 5 sec. cu pachet Sport Chrono și atinge o viteză maximă de 253 km/h. Consumul oficial este de 3,4 l/100 km (emisii de 78 g/km CO2) care din păcate nu îl califică pentru bonusul eco de la noi care are ca limită 50 g/km CO2.

PUTERE: 462 CP

PREȚ: de la 92.771 euro

Volvo XC 90 T8 TwinEngine

Singurul SUV premium Plug-in Hybrid cu șapte locuri de pe piață combină un motor pe benzină cu patru cilindri, de 2 litri și 303 CP (compresor mecanic pentru turații joase și turbocompresor clasic activ peste 2.300 rpm) cu unul electric de 88 CP, montat pe puntea din spate. În total, ansamblul hibrid livrează 391 CP și 640 Nm. Puntea din față este angrenată de unitatea termică, iar cea posterioară, de motorul electric, fiind oferită astfel, o tracțiune integrală hibridă. Consumul mediu este de 2,4 l/100 km, iar noua baterie de 10,4 kWh oferă o autonomie electrică de 45 km.

PUTERE: 391 CP

PREȚ: de la 76.131 euro

VW Golf GTE

Best-seller-ul Golf poate fi comandat și în variantă Plug-in Hybrid, creditată cu o autonomie electrică de 50 km (max. 130 km/h). GTE dezvoltă 204 CP cu ajutorul unui TSI de 1,4 litri și 150 CP cuplat la un motor electric de 102 CP. Bateria Li-Ion ascunsă sub banchetă are o capacitate de 8,7 kWh și se încarcă în 3 ore și 45 minute. Viteza maximă în modul hibrid este de 222 km/h, iar consumul mediu este estimat la 1,5 l/100 km.

PUTERE: 204 CP

PREȚ: de la 36.295 euro

Volvo V90 T8 AWD

Și breakul de clasă mare al lui Volvo primește sistemul Plug-In Hybrid de la XC60 T8 și XC90 T8 beneficiind de același motor de 2 litri dublu supraalimentat cu turbo și compresor mecanic de 303 CP care antrenează puntea față și un motor electric de 88 CP care antrenează puntea spate. V90 T8 AWD beneficiază de asemenea de noua baterie mai mare, de 10,4 kWh amplasată în zona tunelului central pentru o distribuție optimă a maselor. Ansamblul livrează în total 391 CP și 640 Nm.

PUTERE: 391 CP

PREȚ: de la 70.975 euro

Volvo XC 60 T8 TwinEngine

Noul SUV suedez de clasă medie folosește un sistem de propulsie asemănător celui de pe XC 90 T8, singura diferență fiind bateria mai mare, de 10,4 kWh, dispusă în tunelul central, care se încarcă de la prizele casnice în 7 ore și îi permite să ruleze în regim electric maximum 45 km. Sprintul 0-100 km/h durează 5,3 secunde. Aceeași baterie mai mare de 10,4 kWh a fost montată de curând și pe celelalte modele Plug-In Hybrid V90 și XC90.

PUTERE: 391 CP

PREȚ: de la 62.735 euro

Adaugati comentariu