Cum îți cumperi un BMW rulat?

O întrebare simplă la care cei mai spirituali dintre noi ar putea răspunde instant „foarte ușor, dacă ai banii necesari”. În realitate, lucrurile sunt mai complicate decât par, iar cei care au observat modul în care se „mișcă” piața second hand în ultimii ani știu foarte bine de ce.

Acum cinci ani am jucat rolul de consilier de vanzari pentru un prieten care tocmai isi vanduse o Dacia Solenza si era pregatit pentru a sari cateva etape automobilistice pana la un BMW Seria 3. Pentru ca nu avea un buget foarte mare, ne-am indreptat atentia catre versiunile pe benzina, in speta 316i si 318i. Dupa cateva saptamani bune de plimbat mouse-ul pe monitor am restrans aria de cautari la trei masini, toate prezente in targul de masini din Vitan. Am sunat, am verificat daca posesorii masinilor erau acolo si ne-am pus in miscare. Dupa cum era de asteptat, cei trei „posesori” erau toti samsari, baieti buni care aduc masini de afara pentru un profit „modic”.Primul lucru care mi-a placut la ei era sinceritatea lor debordanta. Nu incercau sa te convinga ca masina lor este cea mai buna, pentru ca, dupa spuselor lor, „daca nu o vrei tu, eu pana maine oricum o dau”. In concluzie, toata experienta era una cat se poate de relaxata, fara presiune de o parte sau de alta a barierei de negociere. Nu are rost sa va explic ca in aproximativ o luna, cat a durat perioada intalnirilor cu diferiti specialisti samsari, am ajuns sa cunosc toate tertipurile pe care le foloseau pentru a face masinile sa para impecabile. De la polisuri realizate in graba, pana la revopsiri partiale cu spray, udarea excesiva a tapiseriei, sau, preferata mea, revopsirea elementelor de plastic din interior. Daca intrebai de o carte de service ridicau din umeri de parca ai fi cerut unui copil de gradinita sa rezolve o ecuatie diferentiala. Amuzant era cand gaseai cartea de service in torpedou si ea arata ca ultima revizie fusese efectuata cu patru ani urma la 150.000 de km, iar pe bord erau afisati 110.000 km. Atunci cand le atrageai atentia, nici nu isi bateau capul sa iti combata argumentele, stiau foarte bine ca sunt altii care nici nu vor deschide torpedoul. Alte mici picanterii tineau de schimbarea jantelor si anvelopelor. Daca masina in cauza avea jante noi si anvelope bune, atunci ei le schimbau cu unele uzate, dupa care incercau sa iti vanda tie jantele originale ale masinii. La fel de mult tupeu aveau si cu magaziile de CD-uri din portbagaj, care erau scoase si se vindeau separat pentru inca 200 de euro. Asta in conditiile in care se vedea cat se poate de evident locul din portbagaj de unde fusese „extrasa” magazia de CD-uri originala a masinii. La finalul cautarilor noastre eu personal m-am lasat pagubas si i-am recomandat prietenului meu sa caute o masina din Romania, de preferabil de la un client de buna credinta, un proprietar si nu un samsar. Pana la urma el nu mi-a luat in calcul recomandarea si a cumparat o masina a carui achizitie o regreta si azi. Desigur, unii poate au avut bafta si nu au avut prea multe probleme cu masina cumparata, dar totul tine de noroc si nu cred ca e cazul sa te bazezi doar pe asta.Din fericire, piata second-hand a evoluat in ultimii si o data cu ea au aparut si posibilitatea de a achizitiona automobile rulate certificate. In cazul BMW, aceasta optiune se numeste BMW Premium Selection si include automobile cu istoric real, stare tehnica verificata si garantie. Pe site-ul www.bmw-rulate.ro sunt afisate peste 100 de masini pe care le poti cumpara fara a simti ca tocmai ai aruncat un zar. Inainte sa deschizi site-ul trebuie sa intelegi faptul ca o masina cu istoric certificat comercializata de o firma adevarata, care plateste taxe la stat si are cheltuieli lunare, nu are cum sa fie mai ieftina decat una cumparata de la un samsar. Multi clienti fac greseala de a compara linie cu linie masinile din targ aduse de samsari cu cele vandute prin intermediul firmelor seriose, iar atunci cand ajung la pret se vad socati de diferenta. In primul rand, comparatia este fortata, deoarece masinile aduse de samsari sunt, de cele mai multe ori, cu kilometrajul fals, iar rulajul reprezinta un factor foarte important in cazul calcului unui pret. Spre exemplu un BMW 530d cumparat din Olanda de catre un samsar la 330.000 km va costa undeva intre 8000 si 10000 de euro. Pe drumul dintre Olanda si Romania masina se transforma miraculos intr-o masina de 140.000 de km si 14.000 de euro negociabil. In mod logic un 530d cu un rulaj asemanator (dar REAL) vandut prin intermediul unei firme serioase va costa mai mult, dar pe buna dreptate. Ramane la latitudinea fiecarui client, daca prefera o masina mai scumpa, dar cu istoric certificat si garantie, sau una ce poate fi echivalata cu un bilet de loterie care ajunge sa ingroase portofelelor unor personaje care, in mod normal, nu ar trebui sa se ocupe cu negotul de masini. Pana la urma, nu trebuie sa privesti ca platesti mai mult pentru ca firma respectiva trebuie sa isi plateasca taxele si angajatii, trebuie sa te gandesti ca platesti mai mult pentru o masina mai buna si pentru siguranta ta personala. Nu crezi ca merita?

Adaugati comentariu