Cererea mare pentru mașini second-hand îi determină pe samsari să găsească metode noi de a face bani sau să apeleze la metode vechi, deja confirmate. După valul de mașini rulate cu sute de mii de kilometri sau mașini cu daune majore dar cu kilometri puțini, în 2018 au aduse în țară și sute de mașini furate din Europa de Vest.
Polițiștii de frontieră au descoperit anul trecut în jur de 250 autovehicule, care figurau ca fiind căutate de autorități sau declarate furate în străinătate. Comparativ cu aceeași perioadă a anului 2017, când au fost depistate sub 150 de autovehicule, în 2018 s-a constatat o creștere de peste 70%. Nu au fost doar autoturisme, ci și microbuze, motociclete, camioane și remorci.
Pe lângă aceste mașini furate din străinătate și descoperite la frontieră, mai sunt și autovehicule furate pe care hoții reușesc să le aducă în țară înainte de a fi declarate către autoritățile din afară, deci numărul acestora este chiar mai mare. Astfel de cazuri apar destul de des în România iar în cele mai frecvente situații mașinile aduse sunt din Italia.
“Am întâlnit cazuri în care mașina era deja înmatriculată în România și s-a descoperit că este dată în urmarie abia la următorul proprietar. Acest lucru se întâmplă din cauza faptului că ea poate să fie declarată furată și după 1-2 ani”, susțin reprezentanții InspectorAuto.ro.
În astfel de situații mașina este sechestrată de poliție iar proprietarului îi va fi foarte greu sau imposibil să își recupereze banii de la vânzător.
Pentru a fi siguri că nu dați banii pe o mașină furată din străinătate trebuie să aveți în vedere câteva aspecte:
– verificați toate actele mașinii pe care doriți să o cumpărați. Acestea trebuie să fie în original, nu copii. Dacă nu vă pricepeți apelați la un specialist.
– nu cumpărați o mașină care are doar talonul și o singură cheie.
– verificați online sau la RAR înainte de cumpărare dacă mașina este declarată furată.
– nu plătiți mașina până când proprietarul nu vă dă certificatul de autenticitate emis de RAR. Dacă proprietarul refuză să facă asta, oferiți-vă să plătiți dvs. costurile certificatului și doar dacă mașina este OK faceți actele și plătiți mașina.
– certificatul de autenticitate mai atestă și faptul că seriile mașinii corespund cu actele și că mașina nu a fost vândută la dezmembrări în țara de origine, caz în care nu mai puteți înmatricula mașina.
– atenție la mașinile cu preț mult mai mic decât piața, nimeni nu vinde in pierdere, poate fi un semn că mașina are probleme sau este chiar furată. Nu dați banii înainte să faceți toate verificările necesare.
– ispita este destul de mare, veți avea un model de lux la jumătate de preț dar trebuie să verificați atent. Tepele cele mai mari acolo se dau.