Dacia a stabilit un nou record comercial în 2013

2013 a fost un an excepţional pentru Dacia, vânzările sale ajungând la 429 540 de vehicule, în creștere de 19,3% față de anul anterior, când fusese atins precedentul record comercial al mărcii.

Această performanță intervine în contextul în care
principalele piețe auto unde Dacia este prezentă au cunoscut scăderi ale
cererii pentru vehicule noi (-1,7% în Europa, -3% în regiunea Eurasia).

Pe o piaţă în prăbuşire liberă, aflată la cel mai scăzut
nivel de la începutul anilor 2000, Dacia a reuşit să-şi sporească cu 12,4% volumul
vânzărilor, până la 24 890 de unităţi. Această performanţă a permis mărcii Dacia
să câştige 5,4 puncte de piaţă şi să încheie anul cu o cotă de 31,6% din
vânzările totale de vehicule noi. România este, de altfel, țara în care Dacia deține
cea mai mare cotă de piață din lume.

Acest rezultat se explică, în parte, prin reînnoirea completă
a gamei de modele, 2013 fiind anul în care au fost lansate pe piață noul Logan
MCV şi noul Duster. La fel de important, Dacia a reușit în 2013 să
marcheze puncte în competiţia comercială adaptându-şi strategia la principalele
schimbări de pe piaţa românească şi îndeosebi la creșterea puternică a
proporției clienţilor Persoane Juridice în ansamblul pieței (în prezent,
această categorie reprezintă 77% din totalul clienților).

Însă cota de piață a Dacia a crescut și în segmentul
vânzărilor de flote, precum și în cel al vânzărilor către persoanele fizice, în
acest ultim caz datorită bunei utilizări a programului de reînnoire a parcului
auto din România. Pertinența ofertei Dacia (atât în materie de produse, cât şi
de servicii asociate), a permis mărcii să obţină poziţia de lider pe principalele
segmente de piaţă.

Sandero, Logan berlină, Logan MCV, Lodgy, Dokker şi
Duster figurează, astfel, în postura de lider pe fiecare din segmentele lor respective
de piață. Încă și mai relevant, Logan berlină, Sandero și Duster ocupă, în
această ordine, podiumul vânzărilor pe modele de pe piața românească.

Aceasta se explică, pe de o parte, prin noutatea
produselor (Dacia dispune de cea mai tânără gamă de mașini din Europa), dar
este în egală măsură rezultatul poziționării modelelor şi, în general, al politicii
de produs a mărcii, care urmăreşte să ofere clienţilor cel mai bun raport
calitate/prestaţii/spaţiu interior/preț de pe piață.

Logan berlină rămâne cel mai vândut model Dacia din România,
cu peste 10 000 de unități, adică aproape 40% din totalul vânzărilor mărcii. Sandero,
cu versiunea Stepway, domină autoritar dinamicul segment B-hatch, cu 4 707 unităţi,
şi se situează pe locul al doilea în clasamentul celor mai bine vândute modele
de pe piaţa autohtonă. Duster, care a fost reînnoit în cursul ultimului
trimestru din 2013, ocupă a treia poziție a podiumului, cu 4 647 vehicule
vândute.

Record absolut pe piețele
externe

Vânzările Dacia în afara României au înregistrat în 2013
un nou record, cu peste 404 000 de unităţi comercializate. În condițiile unei piețe
europene anemice, în regres cu 1,7% față de anul 2012, marca românească și-a continuat
ofensiva comercială, livrările sale crescând cu 25,9%.

În total, peste 290 000 de vehicule Dacia au fost
înmatriculate în 2013 pe piețele din Europa, ceea ce corespunde unei cote de
piaţă de 2,11%. De la lansarea mărcii pe piaţa europeană, în vara anului 2005, aproape
1,5 milioane de clienţi au ales un model Dacia.

În clasamentul vânzărilor pe ţări prima poziţie rămâne în
continuare ocupată de Franţa, cu aproape 94 000 de unităţi şi o cotă de piaţă
de 4,3%. Dacia ocupă, de altfel, locul cinci pe piaţă, iar modelul Sandero se
situează pe locul trei în topul vânzărilor din această ţară către persoane
fizice.

Germania ocupă a doua treaptă a clasamentului, cu peste 47
000 de unităţi şi o cotă de piaţă de 1,5%. Algeria, Turcia, Spania şi Maroc au
înregistrat, fiecare, vânzări de peste 30 000 de unități. În Spania, care a
cunoscut o creştere de 80% a vânzărilor Dacia, Sandero figurează pe primul loc
în topul modelelor cele mai vândute către persoane fizice.

În Marea Britanie, unde livrările au început în 2013 cu o
gamă limitată la două modele (Duster și Sandero), Dacia a reușit să comercializeze
peste 17 000 de vehicule, ceea ce plasează Regatul Unit pe locul al optulea în clasamentul
țărilor de destinație a mărcii.

 Perspective 2014

Dacia își propune să-şi consolideze rezultatele pe piaţa românească,
bazându-se în acest scop pe gama sa tânără și completă, precum și pe calitatea serviciilor
sale.

După reînnoirea ofertei sale de modele, Dacia va lansa,
în 2014, un nou şantier de anvergură. Întreaga reţea comercială Dacia va fi,
treptat, înnoită. Astfel, va fi introdusă 
o semnalistică şi o prezentare nouă, dar şi noi standarde, noi servicii
şi noi prestaţii pentru clienţii mărcii.

Primele show-room-uri care vor aborda noua imagine vor fi
inaugurate în cursul primului trimestru din 2014. Dacia îşi propune ca procesul
de transformare a rețelei sale comerciale din România să fie încheiat în 2015.

Adaugati comentariu