Dacia Duster – “Maşina Anului 2011 în România”

Dacia Duster a câştigat titlul “Maşina Anului 2011 în Romania”. Juriul desemnat de Asociaţia Presei Auto din România – APAR a oferit 243 puncte pentru Duster, în timp ce Citroen C3/DS3, ocupanta locului 2, a totalizat 130 de puncte. Opel Meriva a ieşit pe locul al treilea, cu un total de 105 puncte.

Nu mai putin de 15 membri ai juriului – din 17 – au votat Duster ca fiind câstigatoare. Prezent la Conferinţa de presă APAR care a acordat acest premiu, dl Silviu Sepciu, reprezentantul grupului Renault România a declarat: „Suntem foarte mândrii şi onoraţi de acest rezultat . Acest premiu, atribuit de un juriu foarte exigent, vine să confirme calităţile modelului Duster care se afirmă deja ca un succes comercia, atât în România, cât şi pe exigentele pieţe vest- europene!”

Prezent la eveniment, dl Virgil Ernest Popovici, Preşedintele Aasociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România a declarat: ”Mă alătur deciziei Juriului APAR prin a felicita Dacia pentru această victorie. Pentru mine, este o mare bucurie să văd cum un producător naţional câştigă titlul Maşina Anului în România. Anul trecut a fost Ford Fiesta. Ce frumos ar fi ca la anul să asistăm la un nou duel între cei doi producători naţionali.”

Cu ocazia decernării titlului naţional „Maşina Anului 2011 în România”, APAR a acordat premiul „ Evenimentul Anului 2010” lui Renault Technologie Roumanie pentru deschiderea Centrului Tehnic de la Titu. Cu ocazia primirii premiului APAR, dl Fabrice Jouanny, Directorul Centrului  a declarat: „ Prin acest premiu, APAR recompensează cei 10 ani în care România a susţinut Renault pentru a crea un dispozitiv industrial complet, de la design la comerţ. 

Centrul Tehnic Titu este realizat de români pentru români. Centrul a fost construit cu antreprize exclusiv româneşti, coordonate de o echipă Renault majoritar românească. De acum, centrul aparţine echipelor de inginerie din România care trebuie să îl folosească şi să îl ducă spre excelenţă”

Din păcate, contextul economic de pe piaţa auto românească din 2010 obligă APAR la o decizie destul de dură. Prin tradiţie, gala „Ziua Naţională a Presei Auto” premia excelenţele industriei şi comerţului cu automobile din România. Anul acesta evenimentul APAR nu va avea loc, premiul „Evenimentul Anului” fiind singura excepţie. ”Absenţa  premiilor de excelenţă are o evidentă notă de firesc într-o perioadă în care mulţi dintre partenerii noştri din industria auto s-au îndepărtat de presa auto românească, limitându-se la mesaje publicitare concentrate în jurul preţului şi a primei de casare. 

APAR trage un nou semnal de alarmă business-ului cu automobile care riscă să compromită valorile tradiţionale ale fiecărei mărci de automobil în parte. Folosirea aproape în exclusivitate a mesajelor de tip supermarket conduce consumatorul la ideea că toate maşinile sunt la fel şi doar preţul este, eventual, diferit. De altfel, primele studii confirmă ceea ce APAR susţine de mai bine de un an. 

Suntem însă convinşi că pe măsură ce piaţa îşi va reveni, toţi operatorii economici din domeniu vor aborda  o comunicare bazată pe argumente tehnice, tehnologice, etc la un marketing atent elaborat. APAR îşi reafirmă poziţia de partener al publicului consumator de automobil, care se poate baza pe testele, analizele şi informaţiile competente oferite de presa auto românească ” a precizat Virgil Mihailovici, preşedintele Asociaţiei Presei Auto din România.

Adaugati comentariu