Dacia Duster model 2024 – dotări și spațiu interior

Noua Dacia Duster model 2024 AutoExpert.ro

Gata! E oficial! Dacia Duster model 2024 a fost prezentată! Am văzut-o pe viu și îi dedic câteva articole. În cel de față, mă ocup de dotări și de spațiul interior.

Ți-am prezentat toate detaliile legate de exterior în acest articol. Peste toate elementele de design exterior tronează laitmotivul literei Y. De la semnătura luminoasă a stopurilor și farurilor, aceasta a pătruns în habitaclu, pe fețele de uși și pe gurile de ventilație. Per total, interiorul oglindește caracterul dur al noului Duster. Plasticele sunt tari peste tot, iar tapițeria scaunelor este realizată dintr-un material textil rezistent în toată gama.

Noua Dacia Duster model 2024 AutoExpert.ro

Doar Extreme are tapițerie impermeabilă. Oricum, toate se curăță ușor. Dar dur nu înseamnă demodat. Drept urmare a treia generație are în dotare primul instrumentar digital din istoria mărcii. Are 7 inchi și este disponibil standard începând cu al doilea nivel de echipare, Expression. Poate fi configurat cu trei teme.

Sistemele multimedia

Trei sisteme multimedia, la alegere, au grijă de buna dispoziție a călătorilor. Cel de la echiparea de bază, Essential, se numește Media Control. Poate fi accesat folosind butoanele de pe volan și afișează informațiile pe ecranul de 3,5 inchi dintre cadranele analogice. Are patru boxe, conectivitate Bluetooth, o mufă USB și suport pentru smartphone aplicat pe bord.

Noua Dacia Duster model 2024 AutoExpert.ro

Media Displayul lui Expression vine cu un ecran nou, de 10,1 inchi, și cu patru boxe. Aduce patru mufe USB-C iluminate, câte două pe fiecare rând, și integrare wireless pentru smartphone, utilizând protocoalele Apple CarPlay și Android Auto. În sfârșit, Media Nav Live, standard la Journey și opțional la Extreme, aduce aceleași caracteristici ale Media Displayului și adaugă sistemul de navigație integrat și un sistem de sunet Arkamys 3D, cu presetările de sunet Pure, Acoustic, Bass și Talk.

Ecranul de 10,1 inchi este îndreptat cu 10° spre șofer, iar softul din spatele său se bazează pe SO Android Automotive de la Google. Pe muchia de sus se află butoanele fizice ON/OFF și pentru volum, care se manevrează „pe pipăite“. Rezoluția este peste așteptările pe care le aveam, la fel și promptitudinea cu care răspunde comenzilor (cel puțin la exemplarele expuse). În colțul din dreapta-jos, are trei scurtături personalizabile pentru a duce oriunde în meniu.

Actualizările sistemului se realizează automat, over-the-air. Apropo, meniul principal se află în partea sa stângă. Iconițele cu comenzile climatizării inclusiv a volanului încălzit, sunt plasate pe latura de jos. Există și sistem de încărcare wireless a telefonului, standard la Journey. Volanul este cel de la Clio, ușor reinterpretat, manetele și butoanele fizice de pe consola centrală fiind preluate fie de la micuțul văr francez, fie de la Austral.

Noua Dacia Duster model 2024 AutoExpert.ro

Duster model 2024 – spațiu interior și confort

Per total, fața bordului este aproape verticală și are un design solid, fără brizbizuri. Tocmai de aceea maneta minusculă a cutiei de viteze pare aterizată dintr-un alt film. Seamănă leit cu a Golfului 8 și o primești doar dacă optezi pentru hibridul full, E-Tech. Altfel, ai o manetă clasică pentru cutii manuale. Există cotieră centrală în față, mai lată decât la actualul Duster. Aceasta acoperă un spațiu pentru depozitare, dar nu este reglabilă.

Noua Dacia Duster model 2024 AutoExpert.ro

Scaunele sunt mai comode decât până acum. Au scheletul preluat de la ale lui Jogger, dar bureții au o „sculptură“ nouă. Poziția de conducere a fost revizuită, fiind acum mai naturală. La fel și bancheta, mai moale și confortabilă decât a actualei generații, deși încă lipsită de suport lateral.

Banchetă noua Dacia Duster AutoExpert.ro

Spațiul la genunchi pentru pasagerii de pe banchetă a crescut cu 3 cm. Lățimea și înălțimea interioară au rămas neschimbate. Caz practic: cu scaunul reglat pentru înălțimea mea, de 1,77 m, stând pe banchetă mi-au mai rămas patru degete între genunchi și spătar și o lățime de o palmă între cap și plafon. Există trei mânere de viraj pentru pasageri, toate fixe, precum și buzunare pe spătarele scaunelor, dar nu și cotieră centrală pe banchetă și nici guri de ventilație centrale. Patru mufe USB-C, câte două pe fiecare rând, au grijă de conectivitate.

Sistemul inteligent YouClip

Și mai e un sistem care duce la nivel de artă inventivitatea tipică Daciei. Se numește YouClip, a fost prezentat în premieră la conceptul Manifesto și permite atașarea diferitelor accesorii folosindu-se de minisuporturi cu șină. În funcție de echipare, standard pot exista de la două la șase puncte de ancorare, plus încă două disponibile opțional în portbagaj. Poți atașa de ele suporturi de telefon (cu sau fără încărcare inductivă integrată) sau de tablete în spatele tetierelor scaunelor, lanterne cu unghi reglabil de luminare, cârlige pentru pungi, suporturi de pahare, o geantă și chiar un dispozitiv „3-în-1“. Pe toate pe care nu le vei primi standard, le vei putea cumpăra ulterior din rețeaua Dacia.

Dacă portbagajul ți se părea mare, află că la Duster model 2024 a mai crescut cu până la 6% în funcție de versiune, ajungând la un maxim de 472 l pentru cele cu tracțiune față. În premieră, poate avea și podea amovibilă, ca la Captur. Deschiderea acestuia este mai largă, iar hayonul se ridică mai mult, pentru un plus de accesibilitate, în timp ce podeaua e mai coborâtă.

Portbagaj noua Dacia Duster AutoExpert.ro

Sigur, poți și mai mult, folosind barele longitudinale modulare de plafon, care se pot monta și transversal, cu efort minim, și portbagajul suplimentar care prinde pe acestea, de fapt un cadru futurist, curbat, evoluat din portbagajele de plafon ale Daciei 1300. Poți opta și pentru pachetul Sleep Pack, cunoscut de la Jogger.

 ➡ Renault a discutat cu Guvernul planurile de extindere a investiţiilor în România 💡

După cum ai văzut, sunt multe salturi legate de sistemele de infotainment, de spațiu și de accesibilitate, toate fiind posibile doar datorită adoptării platformei CMF-B. Dar noua platformă a deblocat inclusiv accesul la motoare și sisteme de propulsie. Despre acestea, te invit să citești în detaliu aici.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top