Dacia Hybrid e pe drum. Când poți să o comanzi?

Dacia nu va sta pe margine să privească impasibil la cei care au pornit în cursa electrificării. Renault pregătește brand-ul românesc pentru start. Constructorul de la Mioveni trebuie să recupereze teren pentru a se supune noilor norme de poluare.

Dacia trebuie să se supună noilor reglementări în ceea ce privește emisiile, care vor intra în vigoare începând cu 2021, iar noile standarde ar putea aduce cheltuieli imposibil de amortizat pentru Grupul Renault: 671 de milioane de euro, ceea ce reprezintă 1.269 de euro pentru fiecare unitate vândută.

Conform normelor impuse de Uniunea Europeană, toți producătorii auto trebuie să nu depășească o medie a emisiilor de dioxid de carbn de 95 de grame pe kilometru, la nivelul întregii game. De anul viitor, constructorii auto ale căror flote nu respectă noile norme de emisii de dioxid de carbon vor fi penalizați.

Un analist citat de Automotive News Europe, Philippe Houchois, susține că Grupul Renault ar putea fi amendat cu sume de până la 450 de milioane de euro dacă Dacia nu se va conforma noilor standarde. Pentru se putea alinia noilor reglementări, dezvoltarea unui model hibrid ar fi soluția salvatoare. Varianta cea mai puțin costisitoare ar fi electrificarea unui model aflat deja în gamă. Decizia de a lansa o Dacia Hybrid ar viza chiar cel mai bine vândut model, Duster.

“E greu de crezut că Dacia va privi totul de pe margine”, spune Olivier Muquet, șeful diviziei de Vânzări de la Renault, grupul care deține brand-ul românesc de 10 ani.

Renault are deja în gamă un model electric Zoe, iar din 2020, va ajunge pe piață și Clio electrificat și tot atunci va sosi Captur E-TECH plug-in hybrid.

Adaugati comentariu