Test drive Dacia Logan MCV 1.5 dCi/90 CP

Cu un design nou și echipamente demne de secolul în care ne aflăm, noul Logan MCV face pasul de la o mașină cu aspect și funcție utilitară la una potrivită unei familii moderne.

  • Oferta imbatabila de spatiu interior/portbagaj
  • pret de achizitie convenabil
  • Insonorizare precara la viteze de peste 100 km/h

Prima generație Logan MCV s-a vândut surprinzător de bine pe piețele din Vest, atât de bine încât spre sfârșitul generației sale fabrica de la Mioveni livra modelul aproape exclusiv pentru export. În România, clienții nu au înțeles ideea de break, iar această lipsă de maturitate se vede în aproape toate segmentele care oferă caroserii de acest tip. 

Dacă persoanele fizice nu s-au înghesuit să îl cumpere, Logan MCV a populat în general parcările firmelor mici și mijlocii, acolo unde o mașină capabilă să transporte 7 pasageri, 5 pasageri plus aproape un metru cub de bagaje sau 2 pasageri plus suficiente materiale de construcții pentru a finisa un apartament de 3 camere reprezintă o ofertă imbatabilă. Parcă cu scopul expres de a-mi aminti asta, în momentul în care am ieșit cu mașina din parcarea Dacia, la primul semafor a tras lângă mine un MCV de primă generație încărcat până la refuz cu găleți de vopsea lavabilă. 

Din fericire pentru mașina în care mă aflam eu, acest scenariu are șanse slabe să fie repetat cu noua generație MCV deoarece Dacia a avut grijă să lanseze Dokker și Dokker Van, mașini mai potrivite pentru această sarcină. Cât despre scenariul cu 7 pasageri, Dacia a rezolvat și această problemă prin lansarea lui Lodgy, lăsând noua generație de MCV să se ocupe exclusiv de cinci pasageri. Dacă mai pui în calcul și faptul că noul MCV are un portbagaj fracțional mai mic decât vechea generație, probabil că mulți vor considera că Dacia a făcut un pas înapoi. 

În realitate Dacia a făcut chiar doi în față, deoarece nemulțumiții au la dispoziție mașini gândite special pentru transportul de persoane sau marfă, în timp ce noul MCV va deveni mașina care trebuie să fie încă de la început și anume un familist convins. Primul pas în realizarea acestui scop a fost introducere unui limbaj de design mai elaborat, bazat pe noul Logan cu o parte spate ce face uitate formele utilitare ale vechiului model. Din orice unghi l-ai privi noul MCV arată mai mult a mașină și mai puțin a cărăuș de la Dedeman, iar acesta este un pas în direcția corectă. 

Ceva similar a avut loc și la interior unde noua planșă de bord, preluată fără menajamente de la Logan arată bine și integrează sisteme de confort și siguranță pe care nu ai fi pariat să le vezi într-o Dacia. Primul pe listă este sistemul MediaNAV cu ecran tactil ce include funcțiile audio și navigație într-o interfață lizibilă și simplă de operat. Sigur că astfel de sisteme au ajuns încet-încet un fel de normă a industriei auto, dar asta nu știrbește nimic din meritele Dacia ce a reușit să îl integreze într-un model low-cost, la un preț low-cost și performanțe peste media concurenților. Spațiul rezervat pasagerilor de pe banchetă rămâne la aceleași cote cu cel din Logan și anume bun pentru doi adulți, cu un compromis legat de spațiu la nivelul umerilor în scenariul cu trei adulți. Lungimea suplimentară de 20 cm față de fratele sedan se observă la nivelul portbagajului, acolo unde volumul standard de 573 l (calculat până la nivelul planșei despărțitoare) poate satisface fără probleme orice pretenții familiste.  

Motorizările rămân cele clasice 1.2 16v benzină, 0,9 TCe și dieselul de 1.5 dCi în două versiuni de putere, 75 CP, respectiv 90 CP. Logic, majoritatea clienților vor consulta doar jumătatea diesel a ofertei și pentru o mașină din această categorie, alegerea este cea corectă. Indiferent de alegerea făcută 75 CP sau 90 CP, unitatea dCi se remarcă prin valorile bune de cuplu din intervalul 2.000-3.000 rpm și prin consumul de 7 l/100 km în oraș, respectiv 5 l/100 km în regim extraurban. Ultima valoare este avantajată evident de etajarea foarte lungă a treptei finale a transmisiei, viabilă doar peste 80 km, prin urmare exclusă în traficul urban.  

Merită menționat faptul că la viteze de croazieră se simt limitările impuse de insonorizare, dar în condițiile în care infrastructura internă nu permite atingerea lor foarte des, nu este chiar o tragedie. Cu un preț de pornire de 12.300 de euro, Logan MCV 1.5 dCi/90 CP își păstrează raportul imbatabil preț/dimensiuni pe care îl promova și primul model și adaugă un set noi de talente, unele oferite standard, altele pe lista de opționale. Indiferent de buget, pasul înainte făcut de MCV este evident, poate chiar mai evident decât cel făcut de noul Logan, prin simplul fapt că se apropie de potențialul familial inerent unei astfel de caroserii.

Date tehnice: Dacia
Logan MCV
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.5 dCi
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1165/1670
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4494/1733/1518
Ampatament
Volum portbagaj [l] 573 ()
Motor si transmisie
Tip motor 1.5 dCi
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1461
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 66(90)/3750
Cuplu max. [Nm/rpm] 220/1750
Cutie de viteze Manuala/5
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 173
0-100 km/h [s] 12.1
Consum urban/extra/mixt 4.4/3.7/3.9
Emisii CO2 [g/km] 103

Adaugati comentariu