Dacia, mai căutată decât Renault pe piața din Europa

Showroom Dacia - interior inmatriculari martie

Raportul ACEA cu privire la înmatriculările de autoturisme noi în Europa în luna ianuarie 2024 dezvăluie o surpriză majoră. Mai mulți europeni au înmatriculat mașini Dacia decât Renault.

Conform Asociației Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA), în prima lună din 2024 nu mai puțin de 51.673 de europeni au înmatriculat câte un autoturism Dacia nou. Valoarea corespunde unei creșteri cu 7,7% a mărcii până la o cotă de piață de 5,1%.

Mult mai important, deși văzută ca a doua marcă a grupului Renault după cea franceză, Dacia a reușit să comercializeze mai multe mașini decât sora mai mare. Astfel, în timp ce Dacia a vândut în ianuarie 51.673 de mașini, marca Renault a fost aleasă de doar 41.050 europeni. Situația seamănă cu cea de la începutul anului trecut când, tot în ianuarie, Dacia vindea în Europa 47.962, în timp ce Renault se mulțumea cu 46.760.

De altfel, pe lângă faptul că a fost depășită de Dacia, marca franceză Renault a înregistrat în ianuarie și o scădere a vânzărilor cu 12,2% rămânând cu o cotă de piață de doar 4%.

Desigur, vorbim doar despre înmatriculările dintr-o singură lună, iar lucrurile se pot schimba radical până la finalul trimestrului și, mai ales, al anului. Cu toate acestea nu trebuie uitat că noua generație Dacia Duster încă nu a fost livrată clienților, iar un facelift al modelului electric Dacia Spring va fi lansată peste doar câteva zile la expoziția auto de la Geneva. De cealaltă parte șeful grupului francez, Luca de Meo a menționat că Renault va avea în acest an nu mai puțin de șapte lansări de produse noi. Primul dintre acestea va fi electricul Renault 5 așteptat tot la Geneva Motor Show 2024.

Dincolo de „lupta” din cadrul grupului Renault, clasamentul mărcilor de pe piața europeană are în fruntea sa, ca de obicei, Volkswagen, cu 95.498 de mașini înmatriculate în ianuarie. E demn de observat că marca germană înregistrează un recul cu 5,2% față de ianuarie 2023.

Pe locul secund în clasamentul celor mai vândute mărci pe piața europeană (UE + EFTA + MB) se află Toyota, cu 78.314 unități și o creștere de 8%, iar pe poziția a treia se clasează la începutul lui 2024 brandul premium german BMW cu 60.781 de unități și o creștere impresionantă de 33,9%.

În Top 10 al mărcilor de pe piața europeană urmează, în ordine, Skoda (59.000 unități), Peugeot (57.447 unități), Audi (53.065 unități), Kia (44.737 unități), Hyundai (41.788 unități), Renault (41.050 unități) și Mercedes-Benz (40.869 unități).

– Piața europeană a autoturismelor s-a majorat cu 11,5% în ianuarie 2024

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Rimac Technology - BMW

Parteneriat BMW Group – Rimac Technology

Grupul BMW a încheiat un parteneriat „pe termen lung” cu Rimac Technology, divizie independentă a companiei croate care, alături de Porsche, este

Scroll to Top