Dacia Sandero, al doilea cel mai vândut vehicul din Europa

Atât în luna iulie cât și în primele șapte luni ale acestui an două modele Dacia - Sandero și Duster - au reușit să se plaseze în Top 10 al vânzărilor din Europa.
DACIA SANDERO

Dacia își continuă parcursul bun pe piața europeană. Datele Dataforce cu privire la înmatriculările de autoturisme noi din luna iulie la nivelul Europei arată că modelul Sandero a ocupat locul 2 în clasament cu un total de 17.228 unități.

În a șaptea lună a anului primul loc în preferințele europenilor, sau, mai degrabă, mașina pe care producătorul a reușit să o livreze în cele mai multe exemplare, a fost Volkswagen T-Roc. Cu un total de 19.130 de unități livrate în Europa, modelul german a depășit Dacia Sandero, dar și vehiculul care a deținut prima poziție în Top în ultimele trei luni, Peugeot 208.

Modelul francez, care în iulie s-a clasat pe a treia poziție în clasamentul înmatriculărilor, a fost înmatriculat în 16.423 de exemplare, cu doar 822 mai multe decât al doilea model Dacia prezent în Top 10, Duster, care a ajuns la 15.601 clienți.

Pe locurile următoare s-au clasat în iulie, în ordine, Toyota Yaris (15.407 unități), Hyundai Tucson (14.691 unități), Volkswagen Golf (14.631 unități), Opel Corsa (14.001 unități), Volkswagen Tiguan (13.770 unități) și Kia Sportage (12.935 unități).

În perioada ianuarie – iulie 2022 prima poziție în clasamentul înmatriculărilor de autoturisme noi din Europa a fost ocupată de Peugeot 208, model comercializat conform Dataforce în 127.517 exemplare.

Și în acest caz Dacia Sandero a ocupat locul 2 cu un total de 114.854 unități înmatriculate, în tip ce poziția a treia a fost ocupată de Volkswagen T-Roc (105.939 unități).

Top 10 european este completat de Volkswagen Golf (104.315 unități), urmat de Opel Corsa (102.657 unități), Toyota Yaris (94.722 unități), Hyundai Tucson (92.851 unități), Dacia Duster (89.957 unități), Peugeot 2008 (85.734 unități) și Citroen C3 (84.872 unități).

Din nefericire, clasamentele de mai sus, deși corecte, nu mai reflectă ca în trecut preferințele clienților ci, așa cum spuneam, capacitatea producătorilor de a livra mașinile aflate deja în cataloagele de comenzi. Odată cu debutul crizei semiconductorilor, cu problemele de pe lanțul logistic și cu fluctuațiile de aprovizionare cu materii prime și componente, majoritatea constructorilor de mașini au produs mult sub cererea de pe piață astfel încât, actualele clasamente arată, în fiecare lună, cât din livrările întârziate a reușit fiecare producător să acopere.

Adaugati comentariu