Spaniolii de la km77.com au supus Dacia Spring la testul elanului. Rezultatele sunt peste așteptări!

Să luăm aminte! Crossoverul românesc, îngust, înalt, cu suspensie moale și punte spate rigidă, cu gardă la sol de 15,1 cm se simte excelent pe viraje. Cu ocazia testului pe care l-am avut pe 31 martie cu vehiculul electric, și pe care îl poți citi aici, scriam:

”Cum stă Spring pe șosea? Surprinzător de bine! Sur-prin-ză-tor. Adică nu ți-e frică să nu te răstorni la viraje.”

Dacia Spring la testul elanului autoexpert.ro

Acum, vorbele noastre sunt întărite de prima probă ”de foc”: Dacia Spring la testul elanului. Adică de evitare a unui obstacol aflat pe banda de rulare. Spaniolii de la site-ul km77 au testat la limită EV-ul românesc (sau chinezesc, cum ar spune unii), iar rezultatele sunt spectaculoase.

Dacia Spring la testul elanului

Viteza maximă la care obstacolul a fost evitat, fără a depăși limitele benzilor de rulare, a fost de 77 km/h! E drept, șoferul a fost nevoit să se lupte cu direcția, pentru a anula supravirarea, dar mașina nu a atins jaloanele.

Bateria poziționată în spate, sub banchetă, echilibrează bine masele pe punți și contracarează greutatea motorului și subansamblelor de pe față. Și centrul de greutate coborât ajută mult. Dar vedeta este sistemul de stabilitate. ESP-ul funcționează ”foarte bine”, conform celor de la km77.

Rezultatul este cu atât mai spectaculos, cu cât le-a depășit pe mult mai scumpele Honda e și Seat Mii electric (Skoda Citigo iV în versiune spaniolă).

Viteza maxima Dacia Spring

Trebuie spus că nici cei 45 CP nu sunt atât de puțini pe cât par. Iar dacă ești realist, poți depăși inclusiv trenuri rutiere cu ei. E drept, după 80 km/h obosesc un pic, dar viteza maximă atinsă de noi a fost de 131 km/h. Sistemul de direcție este nesperat de progresiv și exact, deși prea asistat pentru gusturile noastre.