Dani Sordo confirmat ca pilot oficial MINI WRC

Pilotul spaniol Daniel Sordo, fost coechipier al lui Sebastien Loeb în cadrul echipei de uzină Citroen, se va alătură noului team MINI WRC începând cu sezonul 2011 al campionatului mondial de raliuri (WRC).

Coechipierul lui Sordo va fi britanicul Kris Meeke, cei doi având misiunea de a face cât mai spectaculoasă revenirea MINI în lumea raliurilor. 

„S-a făcut multă vâlvă cu revenirea celor de la MINI în lumea raliurilor, multă lume așteptând acest moment, iar propunerea pe care mi-au facut-o, să devin pilotul echipei, nu putea decât să ma onoreze. Este o mare oportunitate pentru mine. Sunt convins că MINI va avea un viitor strălucit în motorsport, iar eu abia aștept să lucrez cu Kris Meeke, viitorul meu coechipier, cu care am efectuat deja o sesiune foarte reușită de teste, în noiembrie în Sardinia”, a declarat pilotul iberic de 27 de ani. 

Date generale Daniel Sordo:
Născut: 02.05.1983 / Torrelavega, Cantabria (ES)
Naționalitate: spaniol
Domiciliu: Puente San Miguel, Cantabria (ES)
Site: www.danielsordo.com
Stare civilă: necăsătorit
Copilot: Diego Vallejo (ES)
Carieră FIA-WRC:
2003 – campion Spanish Junior Rally
2004 – concurent P-WRC (Mitsubishi Lancer grupa N)
2005 – campion J-WRC (Citroen C2)
2006 – campion național de raliuri în Spania, debut WRC (Kronos Citroen) – locul 5 în clasamentul general la sfârșitul sezonului
2007 (Citroen) – locul 4 în clasamentul general al sezonului în WRC (4 podiumuri) 
2008 (Citroen) – locul 3 în clasamentul general al sezonului în WRC (7 podiumuri)
2009 (Citroen) – locul 3 în clasamentul general al sezonului în WRC (6 podiumuri)
2010 (Citroen) – locul 5 în clasamentul general al sezonului în WRC (7 podiumuri)

5 podiumuri în clasamentele generale FIA – WRC
84 de starturi în WRC
29 de podiumuri 
102 victorii de probe speciale
393 de puncte câștigate în WRC

Despre MINI Countryman WRC
Din punct de vedere tehnic inima lui Countryman WRC este motorul de 1.6 Di turbo în patru cilindri dezvoltat de BMW Motorsport, unitate ce poate fi folosită nu doar în WRC ci și în alte campionate în care se aplică regulamentul FIA Super2000. Transmisia secvențială Xtrac cu șase viteze nu mai dispune de padele pe volan, FIA intezicând din 2010 folosirea acestora (vitezele vor fi schimbate clasic prin intermediul levierului). Un alt element vital unei mașini de raliu, roll-bar-ul a fost dezvoltat de Prodrive și depășește cerințele standard ale FIA în materie de siguranță. 

Adaugati comentariu