De ce Ford EcoSport e crucial pentru Ford și România

noul-ford-ecosport-1 (1)

Ford EcoSport trebuie obligatoriu să revitalizeze producția de la uzina Ford de la Craiova deoarece segmentul lui B-Max este în cădere liberă. 

Confirmarea oficială de acum 3 zile a lui GM că renunță la minivanul Meriva în favoarea crossoverului Crossland X nu face decât să arate declinul segmentului monovolumelor de clasă mică. Așa cum se observă în tabelele de mai jos, segmentul monovolumelor de clasă mică a scăzut cu 15% în primele 9 luni ale lui 2016 față de aceeași perioadă din 2015.
În aceeași perioadă, vânzările de SUV-uri de clasă mică au crescut cu 23%.

Mai mult, segmentul SUV-urilor de clasă mică a depășit 1 milion de unități, în timp monovolumele de clasă mică au scăzut sub pragul de 250.000 de unități.

noul-ford-ecosport-1 (7)

Revenind la Crossland X, Opel renunță la Meriva (locul 2 în segmentul monovolumelor de clasă mică cu 38.097 unități după Fiat 500L) pentru a ataca segmentul SUV-urilor de clasă mică cu încă un competitor. Crossland X va concura și cu Mokka, care ocupă un prestigios loc 3 în acest segment cu 127.590 unități vândute în primele 9 luni ale lui 2016.

În aceeași idee, și Citroen renunță la C3 Picasso sub formă de van pentru a îl înlocui cu un crossover. Este interesant de remarcat că Opel și Citroen părăsesc segmentul vanurilor de clasă mică deși ocupă locuri onorante în segment, pozițiile 2 și 4.

În acest context al pieței, este interesant care va fi politica Ford pentru că B-Max se produce la Craiova iar EcoSport se va produce tot aici din toamna lui 2017.

Actualmente, B-Max ocupă un onorant loc 3 în segmentul vanurilor de clasă mică cu 32.544 unități vândute în primele 9 luni ale lui 2016, plasându-se sub Meriva și înaintea lui C3 Picasso.

În schimb, generația actuală EcoSport se vinde destul de slab ocupând abia locul 10 în segment, cifrele de vânzări fiind de 4 ori mai mici decât la Captur și de 2,5 ori mai mici decât la Duster.

Va păstra Ford B-Max și EcoSport concomitent în producție pe termen lung? Mulți producători au dispărut din segmentul vanurilor de clasă mică și acum după schimbarea de macaz a lui Opel și Citroen, segmentul va scădea cu aproape 70.000 de unități. 

noul-ford-ecosport-1 (6)

Există însă și un caz de succes. E vorba de Fiat care conduce detașat segmentul vanurilor de clasă mică cu 500L (66.026 unități) și ocupă un onorant loc 5 cu Fiat 500X în segmentul SUV-urilor de clasă mică (81.711 unități vândute în primele 9 luni din 2016). 

Fabrica de la Craiova are nevoie pentru a fi rentabilă de o producție de măcar 100.000 de unități. Acestea ar putea fi asigurate de cele două modele – B-Max și EcoSport – la cadența actuală de fabricație. Însă pe de o parte nimeni nu știe cum va evolua segmentul vanurilor de clasă mică în viitor. Pe de altă parte segmentul SUV-urilor de clasă mică va crește conform tuturor analizelor de piață și creșterea va continua până cel puțin în 2020. Însă și concurența va crește pentru că vine o nouă armadă de modele. Grupul VW va lansa trei modele: Seta Arona și modelele paralele de la VW și Skoda, iar Hyundai-Kia vor veni de asemenea cu două modele. Iar toate aceste modele noi vo apărea în următoarele 18 luni.

 

Vânzările de SUV-uri de clasă mică în Europa în primele 9 luni din 2016

 SUV-uri de clasă micăIan-sept. 2016Ian.-sept 2015Variație
1Renault Captur162.339147.83210%
2Peugeot 2008134.101116.84415%
3Opel Mokka127.59126.6051%
4Dacia Duster104.69494.55611%
5Fiat 500X81.71149.64265%
6Nissan Juke76.36179.673-4%
7Citroën C4 Cactus58.3761.69-5%
8Jeep Renegade58.31339.76447%
9Suzuki Vitara56.43526.546113%
10Ford Ecosport44.68327.44763%
11Mazda CX-340.35812.544222%
12Honda HR-V26.6142.801850%
13Kia Soul10.66711.105-4%
14Suzuki Jimny9.6589.254%
15SsangYong Tivoli8.1572.444234%
16Lada Niva1.4651.19922%
17SsangYong XLV7120Nou
18Suzuki SX42672.999-91%
19Chevrolet Trax42205-80%
20DR CityCross2960-52%
21Fiat Sedici3239-99%
Total segment1.002.566813.20623%

Vânzările de vanuri de clasă mică în Europa în primele 9 luni din 2016

 Monovolume clasă micăIan-sept. 2016Ian-sept. 2015Varia?ie
1Fiat 500L66.02668.545-4%
2Opel Meriva38.09741.978-9%
3Ford B-Max32.54436.332-10%
4Citroen C3 Picasso30.02830.759-2%
5Nissan Note29.04337.915-23%
6Hyundai ix2026.33527.951-6%
7Kia Venga20.84822.598-8%
8Toyota Verso-S5274.613-89%
9Skoda Roomster8814.586-99%
10Lancia Musa5367%
11Subaru Trezia145-98%
Total segment243.542285.325-15%

Adaugati comentariu