De la 1 august 2017, ASF schimbă procedura pentru soluţionarea petiţiilor

Procedura pentru soluţionarea petiţiilor referitoare la activitatea societăţilor de asigurare şi reasigurare, precum şi brokerilor de asigurare va fi schimbată de la 1 august 2017, ca urmare a intrării în vigoare a Normei nr. 18 a ASF.

Norma nr. 18 a Autorităţii de Supraveghere Financiare a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 555 din 13 iulie 2017.

Potrivit prevederilor actului normativ, societăţile de asigurare răspund petiţiilor primite direct de la petenţi, în termen de maximum 30 de zile de la data înregistrării petiţiei, indiferent dacă soluţia este favorabilă sau nefavorabilă.

Societăţile transmit în format electronic, pentru fiecare solicitare primită de la ASF, în termen de maximum 10 zile sau în termenul precizat în mod expres în aceasta, următoarele documente:

a) nota de fundamentare întocmită de colectivul de analiza şi soluţionare a petiţiilor, în care soluţia adoptata să fie justificată temeinic, cu respectarea şi precizarea, în mod obligatoriu, a dispoziţiilor legale şi contractuale avute în vedere la adoptarea deciziei comunicate;

b) dosarul de dauna integral, în copie, însoţit de:

  • opis-ul aferent acestuia, în copie;
  • procesul-verbal de constatare sau procesul-verbal suplimentar de constatare, după caz, însoţite de solicitările de efectuare a acestora, în copie;
  • nota sau referatul şi documentele care au stat la baza respingerii dreptului la despăgubire, în copie;
  • raportul de investigaţii proprii sau expertiza tehnică, în situaţia în care dosarul de daună a făcut obiectul unor cercetări suplimentare, în copie;
  • fotografiile existente la dosar;
  • contractul RCA sau poliţa de asigurare facultativă, condiţiile de asigurare aplicabile în speţa şi inspecţia de risc efectuata la încheierea poliţei, dacă este cazul, în copie.

c) fişa dosarelor de daună deschise în baza contractelor RCA, întocmită conform precizărilor pe care le va transmite structura organizatorică care solicită documentaţia;

d) dovada informării detaliate a asiguratilor, contractantilor, beneficiarilor, persoanelor prejudiciate sau reprezentantilor acestora asupra modului de stabilire a despagubirilor, cu justificarea eventualelor diferente fata de sumele solicitate in cererea de despagubire;

 

Citiţi continuarea pe www. floteauto.ro

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top