Denza Z9 GT, puternică și ambițioasă în variante EV și PHEV

Denza Z9 GT AutoExpert.ro

În lumea electricelor de înaltă performanță, un nume nou se pregătește să strice echilibrul. Acesta vine din China, poartă semnătura Denza – marca premium a BYD – și se numește Z9 GT. Nu este doar un grand tourer electric, e o carte de vizită cu care gigantul asiatic declară război deschis titanilor segmentului, de la Porsche la Tesla, neuitând de BMW. Puterea se apropie de 1000 de cai, tehnologia este avansată, iar designul, elegant, pentru a se face remarcat chiar și pe Bătrânul Continent.

Cu o lungime de 5,18 metri, o lățime de aproape 2 și o înălțime de doar 1,4, Z9 GT este un shooting-brake în segmentul navelor-amiral sportive, cu un impresionant ampatament de 3125 mm. Baza tehnică este platforma modulară e-Platform 3.0, deja cunoscută de la alte modele BYD, exploatată aici într-o configurație de 800 de volți, pentru o reîncărcare ultrarapidă.

Denza Z9 GT AutoExpert.ro

Electrică sau plug-in

Sub caroserie se află trei motoare electrice, pentru o putere totală de 966 CP. Datorită lor, demarajul de la 0 la 100 km/h se poate realiza în mai puțin de 3 secunde, în timp ce viteza maximă este de 240 km/h. Încă nu au fost publicate date privind bateria și autonomia, dar orientarea către performanță pare destul de clară. Gama de motoare nu se încheie însă aici. Există și o variantă plug-in hybrid propulsată de un 2.0 turbo de aproximativ 200 CP și trei motoare electrice cu un total de 860 CP. Interesantă e și bateria de 38 kWh, capabilă să asigure aproximativ 160 km în regim electric.

Indiferent de propulsia de sub capotă, interiorul lui Z9 GT este elegant și hi-tech în același timp. Trei ecrane – pentru instrumentarul digital, pentru infotainment și pentru pasager – definesc un habitaclu cu linii curate și tonuri calde, datorate tapițeriei din piele maro. O atenție deosebită a fost acordată susținerii laterale, scaunul șoferului încorporând suporturi laterale active, care se umflă în funcție de raza de viraj, sporindu-i stabilitatea și îmbunătățindu-i percepția în privința comportamentului mașinii.

Denza Z9 GT AutoExpert.ro

Întoarce singură

Puntea posterioară directoare a modelului Denza Z9 GT se distinge printr-o arhitectură cu două casete de direcție independente, câte una pentru fiecare roată din spate. Această configurație permite nu numai unghiuri de direcție peste medie (în intervalul de 10 grade), ci și moduri evoluate de mișcare a vehiculului: întoarcere pe propria axă, translație laterală și întoarcere în U în doar 4,65 metri.

Trenul de rulare este susținut de suspensii pneumatice cu două camere capabile să își adapteze răspunsul în timp real la condițiile de drum. Totul e supravegheat de o unitate de control (VCM) care gestionează activ cinematica vehiculului. Rezistența sistemului a fost validată în condiții critice, Z9 GT menținându-și stabilitatea chiar și după o explozie controlată a unui pneu la 205 km/h, datorită activității combinate a acestor sisteme.

Denza Z9 GT AutoExpert.ro

Z9 GT nu este un episod izolat, ci face parte dintr-o strategie foarte precisă: consolidarea prezenței mărcii Denza în segmentul premium cu o ofertă largă și atrăgătoare. În doar câteva luni, marca a lansat deja patru modele – de la MPV-ul D9 la SUV-urile N5 și N8 și acest nou GT electric –, iar altele sunt așteptate până în 2026.

Deocamdată nu se știe nimic despre prețuri, dar este așteptat să coste între 90 și 100 de mii de euro.

Denza Z9 GT AutoExpert.ro

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top