Deplasările domiciliu-client sunt considerate timp de lucru

Conform unei decizii a Curţii Europene de Justiţie (CEJ), deplasările pe care lucrătorii care nu au un loc de muncă fix sau obișnuit le efectuează de la domiciliu la primul sau la ultimul client al zilei constituie timp de lucru.
deplasări

O directivă a Uniunii Europene – 2003/88/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 4 noiembrie 2003 privind anumite aspecte ale organizării timpului de lucru – defineşte timpul de lucru ca fiind orice perioadă în care lucrătorul se află la locul de muncă, la dispoziţia angajatorului şi îşi exercită activitatea sau funcţiile, în conformitate cu legislaţiile şi practicile naţionale. Orice perioadă care nu este timp de lucru este considerată perioadă de repaus.

Cazul de la care a pornit totul

Societăţile Tyco Integrated Security şi Tyco Integrated Fire & Security Corporation Servicios (denumite în continuare „Tyco”) desfăşoară, în majoritatea provinciilor spaniole, o activitate de instalare şi de întreţinere a sistemelor de securitate antifurt. În cursul anului 2011, Tyco şi-a închis sediile regionale şi a repartizat toţi angajaţii la sediul central din Madrid (Spania).

Tehnicienii angajaţi de Tyco instalează şi menţin în stare de funcţionare dispozitivele de securitate din locuinţe şi din spaţii industriale şi comerciale situate în aria teritorială în care sunt repartizaţi, astfel încât nu au un loc de muncă fix. Această arie teritorială cuprinde o provincie întreagă sau o parte a unei provincii, iar uneori chiar mai multe provincii. Fiecare dintre aceşti lucrători dispune de un vehicul de serviciu, cu ajutorul căruia se deplasează în fiecare zi de la domiciliu la diferitele locuri de muncă, întorcându-se acasă la sfârşitul zilei. Distanţa dintre domiciliul lucrătorilor şi locurile în care trebuie să efectueze o intervenţie poate varia considerabil, iar uneori poate să depăşească 100 de kilometri şi să dureze până la 3 ore. Pentru a-şi exercita funcţiile, lucrătorii dispun fiecare de un telefon mobil care le permite să comunice la distanţă cu sediul central din Madrid. Înaintea începerii zilei de lucru, lucrătorii primesc o foaie de parcurs care cuprinde diferitele locuri pe care vor trebui să le viziteze în interiorul ariei lor teritoriale, precum şi orarul întâlnirilor cu clienţii.

Citiţi articolul integral pe www.floteauto.ro

Adaugati comentariu