DN 76 Deva – Oradea. Cum (nu) se reabilitează 140 de km în 8 ani

Reabilitarea şoselei DN 76 Deva-Oradea pe o porţiune de numai 142 de km, a început în 2011. După aproape 8 ani, nu numai că pe anumite sectoare lucrările sunt în curs de desfăşurare, dar pe altele nici nu au început.

Pentru reabilitare, şoseaua a fost împărţită în nu mai puţin de 6 tronsoane. Până în acest moment au fost recepţionaţi 50 de km între pe primele 2 tronsoane, Şoimuş – Brad şi Brad – Ioneşti.

Potrivit Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), lucrările la tronsonul 5 (Ştei – Beiuş), în lungime de 31 km urmează să reînceapă în această săptămână, pe data de 15 martie, odată cu
începerea sezonului de construcţii. Instituţia estimează că recepţia la finalizarea lucrărilor pe acest sector de drum va avea loc în luna aprilie a acestui an.

Tot pe data de 15 martie urmează să înceapă şi lucrările pe tronsonul 3 (Ioneşti – Vârfurile), cu o lungime de aproximativ 14 km, după ce în luna noiembrie anul trecut a fost semnat contractul de execuţie a lucrărilor care vor dura 12 luni, cu Asocierea Sylc Con Trans – Hydrostroy.

Luni, 18 martie, Asocierea Dacia Faber şi Total Construct va începe lucrările de consolidare la km 86+500 al DN 76, pe sectorul Criştioru de Jos – Vârfuri, unde a avut loc o alunecare de teren. Contractul a fost semnat în data de 13 martie 2019, ca urmare a întocmirii unui proces verbal de calamitate. Constructorul are la dispoziţie 4 luni pentru punerea în siguranţă a drumului, astfel încât să fie evitată blocarea circulaţiei şi consolidarea terenului cu coloane forate în adâncime.

 

Citeşte articolul integral pe www.floteauto.ro

 

Adaugati comentariu