Downsize peste tot

EFICIENȚA ESTE TEMA MAJORĂ ȘI PRIORITARĂ ÎN DEZVOLTAREA NOULUI OPEL ASTRA. A 11-A GENERAȚIE ESTE MAI COMPACTĂ, MAI AERODINAMICĂ, MAI ECONOMICĂ ȘI MULT MAI UȘOARĂ DECÂT VECHEA GENERAȚIE.

Niciun alt model de clasă compactă nu a trecut printr-o cură de slăbire atât de drastică ca noua generație Opel Astra, care în funcție de echipare și motorizare este cu 120 până la 200 kg mai ușoară decât vechea generație. Noua structură autoportantă cântărește numai 280 kg față de 357 kg în trecut (-77 kg). Alte 50 kg au fost economisite la trenul de rulare prin utilizarea oțelului de înaltă și ultra înaltă rezistență, a subcadrelor mai compacte și a modificărilor la punțile față și spate. Fără a capsula complet podeaua care ar fi crescut masa, inginerii de la Opel au decis să optimizeze aerodinamica trenului de rulare, ceea ce a dus la obținerea unui Cx exceptional de numai 0,285, cel mai bun rezultat obținut vreodată de vreun model compact Opel. Datorită dimensiunilor mai compacte, suprafața de rezistență la înaintare – principala responsabilă de coeficientul aerodinamic – a scăzut de la 0,770 mp la 0,642 mp, reducându-se astfel și consumul. Iar în pregătire se află și o versiune ecoFlex care va fi și mai aerodinamică și mai economică. De asemenea, reducerea dimensiunilor exterioare, consolele față și spate mai scurte, roțile mai mici (-11,5 kg) și sistemul de evacuare mai ușor cu 25% și-au adus o contribuție importantă în reducerea masei. Având o masă mai mică de oprit, frânele au fost reproiectate fiind cu 10 kg mai ușoare dar având performanțe de frânare superioare. Și motoarele și-au adus o contribuție decisivă la reducerea maselor atât prin politica de downsize, dar și prin construcția modernă. De exemplu, noul motor turbo de 1,4 litri cu injecție directă are blocul din aluminiu, care este cu 10 kg mai ușor decât cel din fontă al predecesorului.

  • – 77 kg Caroserie • Procent mai mare de oțel de înaltă și ultra înaltă rezistență • Noi metode de producție
  • -10 kg Blocul din aluminiu al noii generații de motoare cu cilindree redusă
  • Micșorarea dimensiunilor exterioare • Micșorarea consolelor față și spate
  • Subcadrul față integrat
  • -10 kg Transmisia de nouă generație
  • -11 kg Partea electronică
  • -4,5 kg Sistemul de evacuare
  • -50 kg Tren de rulare – 4,2 kg puntea spate – 11,5 kg micșorarea diametrului jantelor și pneurilor – 10 kg sistemul de frânare
  • -10 kg Noua generație de structuri de scaune
  • Optimizarea aerodinamică a permis eliminarea panourilor suplimentare sub caroserie

Adaugati comentariu