Drag race cu cele șapte generații Porsche 911 Turbo

7 generatii Porsche 911 Turbo

Cu ocazia lansării noului Porsche 911 Turbo (992), Porsche a pus față în față cele șapte generații Porsche 911 Turbo. Nu e greu să vă imaginați cine a câștigat însă aici nu este vorba despre accelerații ci despre istorie. Filmul de mai jos este o ocazie bună de a încheia acest an complicat. Cu această ocazie, revista AutoExpert și site-ul www.autoexpert.ro vă urează La mulți ani! și un an în care să ne recâștigăm libertatea de a călători fără restricții. 

Nu putea fi un moment mai bun precum lansarea noii generații Porsche 911 Turbo (992) pentru a pune față în față cele șapte generații 911 Turbo:
911 Turbo 1975 (930)  260 CP, 0-100 km/h 5,4 secunde
911 Turbo 1991 (964) 320 CP, 0-100 km/h în 5,0 secunde
911 Turbo 1995 (993) 408 CP, 0-100 km/h 4,5 secunde
911 Turbo 2000 (996), 420 CP, 0-100 km/h 4,2 secunde
911 Turbo 2009 (997) 500 CP, 0-100 km/h 3,4 secunde
911 Turbo Cabrio 2015 (991) 540 CP, 0-100 km/h 3,0 secunde
911 Turbo 2020 (992) 580 CP, 0-100 km/h 2,8 secunde
La volan s-au aflat șapte piloți de curse printre care și Olaf Mantley, primul câștigător din Porsche Carrera Cup. Ceilalți piloți: Thomas Preining, Karl Bamber, Matt Campbell, Neej Jani, Dirk Werner și Mark Webber.

Între prima și ultima generație 911 Turbo, puterea este mai mult decât dublă, de la 260 la 580 CP, iar accelerasâia de la 0 la 100 km/h aproape s-a înjumătățit, de la 5,4 secunde la 2,8 secunde.

Mai jos câteva aprecieri despre fiecare generație făcute de Walter Rohrl:

Porsche 911 turbo 930 
Părintele modelelor 911 turbo a fost o revoluție tehnică. Prima variantă cu 260 CP și cutie de viteze cu patru trepte dezvolta puterea într-un mod foarte agresiv, fiind o provocare fantastică pentru șoferii experimentați. Stilul vizual al modelului 930 a fost, de asemenea, un vis: aripile evazate în combinație cu roțile Fuchs și eleronul generos. Mi-am începlinit un vis personal în 1979 când, la patru ani de la lansarea pe piață, mi-am cumpărat primul meu 911 Turbo. ”

 

Walter Rohrl si Porsche 911 Turbo 930

Porsche 911 Turbo 964
Succesorul lui 930 a păstrat cilindreea de 3,3 litri, la fel ca ultimele variante ale modelelor 930. Era încă extrem de frumos; aripile late mai ales în spate, farurile înalte și edleronul generos. La fel ca și modelul 964, noul turbo a oferit, de asemenea, o siguranță de conducere îmbunătățită semnificativ cu ABS și servodirecție. Cu toate acestea, motoarele primelor variante erau ușor depășite. Nu a fost un mare pas înainte în ceea ce privește dinamica longitudinală în comparație cu predecesorii, motiv pentru care modelele anterioare se numără astăzi printre variantele mai puțin populare. Totuși, acest lucru s-a schimbat fundamental când a apărut motorul turbo de 3,6 litri. Cu un motor complet nou proiectat și o putere de 360 CP, rămâne o mașină de vis și astăzi. ”

Walter Rohrl si Porsche 911 Turbo 964

Porsche 911 Turbo 993

Următorul mare pas înainte: tracțiunea integrală. Cred că am jucat într-un fel un rol deloc neglijabil în acest sens după ce am spus că „o mașină fără tracțiune integrală este o soluție limitată”. La început, în timpul dezvoltării, am spus că nu este posibil să faci o mașină cu 408 CP fără tracțiune integrală. După multe teste, ne-am decis pentru noul ambreiaj cu vicocuplu și distribuție variabilă a puterii în locul vechii soluții cu distribuție fixă. În special în combinație cu noua punte spate Weissach și dezvoltarea armonioasă a puterii motorului biturbo, 993 Turbo este pur și simplu fantastic de condus și cu greu poate fi depășit atunci când vine vorba de dinamica conducerii.

Walter Rohrl si Porsche 911 turbo 993

Porsche 911 Turbo 996

„Următoarea etapă de dezvoltare a venit odată cu noua generație: răcirea cu apă. Mașina a fost remarcabilă din punct de vedere tehnic. Chiar și frânele Porsche Carbon Ceramic (PCCB) preluate de la mașinile de curse erau acum disponibile ca standard. 996 era de departe cel mai bun Turbo existent până acum, dar aspectul vizual al noii mașini nu era foarte popular și mulți oameni s-au plâns de farurile alungite. Acest lucru este complet nejustificat în opinia mea. Privit din perspectiva actuuală 996 este încă o mașină sport foarte rapidă, dar și foarte potrivită pentru conducerea zilnică la un preț rezonabil – deși personal aș prefera o transmisie manuală. Cutia de viteze automată Tiptronic, care a fost introdusă pentru prima dată într-un Turbo a afectat semnificativ puterea de 420 CP. ”

Walter Rohrl si Porsche 911 Turbo 996

Porsche 911 Turbo 997 

„Generația 997 a reprezentat mai presus de toate un pas înainte în ceea ce privește stilul vizual. Chiar și astăzi mașina continuă să întruchipeze estetica unui Porsche modern. Din punct de vedere tehnic, limita magică de atunci de 500 CP a fost atinsă cu 997.2 Turbo, iar transmisia PDK cu dublu ambreiaj a fost introdusă pentru prima dată. Drept urmare, mașina a fost minunată. Chiar și astăzi încă nu găsesc nimic negativ de spus și îmi place întotdeauna să stau la volanul unui 997 Turbo. Există o senzație analogică minunată cu setarea direcției, a trenului de rulare și a frânelor. ”

Walter Rohrl si Porsche 911 Turbo 997

Porsche 911 Turbo 991 

„Aripile și mai late amintesc aproape de aripile de la modelele Turbo originale. Și există, de asemenea, distribuția rafinată a puterii datorită tracțiunii integrale, introducerea direcției integrale și, în mod firesc, puterea și mai mare: modelele 991 Turbo stabilesc un standard atât de ridicat în ceea ce privește dinamica de conducere încât este greu de crezut că este posibil să îmbunătățim ceva aici. Răspunsul, echilibrul și puterea nestăvilită a motorului este incredibil. ”

Walter Rohrl si Porsche 911 Turbo 991

Porsche 911 Turbo 992
„Voi fi destul de sincer aici: pur și simplu nu-mi puteam imagina cum ar fi posibil să îmbunătățim și mai mult experiența oferită de generația anterioară. Dar când conduc 992 Turbo astăzi pe Hockenheim, este incredibil. S-a îmbunătățit încă o dată în atât de multe privințe încât mă lasă aproape fără cuvinte. 992 Turbo se conduce la nivelul unei mașini super sport, dar puteți pune pe oricine la volan fără să vă fie frică. Nu există nici subvirare și nici supravirare. Este incredibil de rapid. Îmi scot pălăria în fața departamentului de Dezvoltare, deoarece calitățile acestui nou 911 Turbo erau pur și simplu de neconceput acum câțiva ani. „

Walter Rohrl si Porsche 911 Turbo 992

Adaugati comentariu