Drive test Jaguar i-Pace

Jaguar i-Pace. Veți spune, un alt SUV Jaguar? Da, este al treilea, ca să fim mai preciși. Dar acesta are o particularitate specială: este propulsat pur electric. Și promite o autonomie electrică extrem de competitivă, de 480 km.

Text Alessio Viola; Adaptare Răzvan Măgureanu

Jaguar i-PaceÎn timp ce Mercedes și BMW tot anunță programele lor ambițioase, Jaguar lansează primul SUV 100% electric, Jaguar i-Pace.. Da, este 100% electric, nu Plug-In Hybrid sau electrificat. Adică exact ca Tesla Model X doar că este o clasă mai jos în segmentul mediu acolo unde din 2019, respectiv 2020 va avea de înfruntat Mercedes EQ GLC și BMW X3 electric. Și la fel ca și Mercedes EQ GLC are un design total diferit de orice alt SUV Jaguar. Numai că spre deosebire de Mercedes EQ, se poate deja comanda inclusiv în România începând de la prețul de 77.945 euro cu TVA inclus pentru echiparea de bază S (SE costă de la 85.680 euro, HSE de la 91.630 euro, iar seria specială First Edition 101.745 euro).

Jaguar I-Pace este primul rival serios pentru Tesla pentru că oferă o combinație ideală între cerințele eco moderne și performanțele și plăcerea de a conduce așteptate la acest nivel. Linia lui I-Pace este sexi și fluidă fiind foarte similară cu a conceptului prezentat în 2016 și păstrând soluția cu cabina foarte avansată, conferită de natura electrică a propulsiei. Pentru că la o mașină electrică nu ai nevoie de o capotă lungă întrucât sub aceasta nu se ascunde un motor termic voluminos ci unul electric foarte compact.

Jaguar i-PaceÎn acest fel, rămâne foarte mult loc pentru pasageri și bagaje, astfel că cei care stau în față au mult loc, iar în spate este loc ca într-un SUV de clasă mare, distanța între spătarele banchetei spate și a scaunelor față fiind de 89 cm. Și volumul portbagajului anunță o cifră record de nu mai puțin de 656 litri. Poate că măsurătorile oficiale Jaguar sunt cam optimiste cum a fost și în cazul lui E-Pace, dar totuși, la prima vedere, este destul loc pentru bagaje.

Și ca să continuăm cu cifrele, mai anunțăm una referitoare la autonomie: 480 km. Această cifră este crucială deoarece la mașinile electrice există acest fenomen al anxietății cauzat de autonomia redusă. Și valoarea de 480 km este cu atât mai remarcabilă cu cât este obținută în urma noului ciclu Wltp, mult mai aproape de realitate decât fostul și depășitul NEDC.

La condus, I-Pace este angajant, iar direcția reacționează prompt și precis. Ne așteptam la asta pentru că distribuția maselor e ideală, 50/50%, datorită amplasării bateriei între punți care a coborât și centrul de greutate și a ajutat și la îmbunătătirea rigidității, care este cea mai bună dintre toate modelele Jaguar.

Jaguar i-PaceLa fel ca la modelele Tesla sau la noul Nissan Leaf, șoferul poate alege grade diferite de regenerare a energiei la frânare. Pe ultimul nivel de regenerare, șoferul se poate bucura de sistemul de “one pedal feeling”. La ridicarea piciorului din accelerație, mașina frânează cu o decelerație de până la 0,4 g. Astfel, în situații de condus normal, șoferul poate să nu utilizeze deloc pedala de frână.

  • Autonomie mareISpațiu interior foarte generosIDinamică foarte bună datorită distribuției 50/50%IDesign atractivIIPreț mareIÎncărcare la AC cu maxim 7 kW

Verdict AutoExpert

Jaguar are meritul că a ieșit mai repede pe piață cu I-Pace decât rivalii lui. Nici Tesla nu are un model în acest segment, Model X fiind mai mare și mai scump. Autonomia este foarte promițătoare mai ales că este conform ciclului Wltp, iar spațiul interior este extrem de generos. Este însă scump și încărcarea la curent alternativ limitată la 7 kW.
DATE TEHNICEJaguar
ModelI-Pace
Motoare2 electrice sincron
Putere maximă (CP)400
Cuplu maxim (Nm)696
Transmisieintegrală electrică
Cutie de vitezeautomată, o treaptă
L/l/h (mm)4.682/1.895/1.565
Ampatament (mm)2.990
Volum portbagaj (l)656-1.453
Masă la gol (kg)2.133
Accelerație 0-100 km/h (s)4,8
Viteză maximă (km/h)200
Consum mixt (kWh/100 km)19
Emisii CO2 (g/km)0
Autonomie (km)480
Preț (euro cu TVA)de la 77.945

Adaugati comentariu