Drive test Mazda CX-5 G194 Revolution Top 4×4 AT

Mazda CX-5

Într-o eră în care dieselul este tot mai mult prigonit de legislație, Mazda lansează o alternativă pe benzină mai puternică pentru SUV-ul CX-5, echipată cu motorul aspirat de 2,5 litri și 194 CP. 

Mazda CX-5

Pentru Mazda CX-5, motorul pe benzină nu e chiar tabu. 21,7% din cele 447 unități vândute în 2017 în România au fost cu motorul aspirat de 2 litri și 160 CP și 3% cu motorul aspirat de 2,5 litri și 194 CP. Nu putem estima o diferență de preț între cele două motorizări deoarece motorul de top se vinde doar cu echipările de top Revolution Plus și Revolution Top, cum era și mașina de test, în timp ce propulsorul pe benzină de 160 CP este disponibil doar până la echiparea Revolution. Însă putem vedea că benzina de 194 CP este cu 1.800 euro mai ieftină decât dieselul de top de 175 CP, ambele cu transmisia automată cu 6 trepte. Merită economia sau dieselul este superior din toate punctele de vedere? 

Mazda CX-5

În primul rând, motorul aspirat pe benzină de 2,5 litri a primit tehnologia de dezactivare a doi cilindri la sarcini parțiale. Sistemul nu e nou fiind utilizat și de VW sau Audi spre exemplu. Dezactivarea și activarea se produce pe nesimțite pentru că Mazda a utilizat un amortizor centrifugal care să reducă vibrațiile torsionale atunci când funcționează doar doi cilindri. Sistemul, lansat pe BMW 320d în 2010, are efect, pentru că nu se simte absolut deloc când funcționează doar doi cilindri sau când se face trecerea de la doi la patru cilindri sau invers. Așadar din punct de vedere al rafinamentului, motorul aspirat trece cu brio examenul. 

Apoi, sistemul de dezactivare a cilindrilor ajută la reducerea consumului. Aceasta a fost a doua surpriză plăcută. Mazda comunică un consum mediu de 7,1 l/100 km care nu este departe de realitate pentru că la un mers normal cu 70% extraurban noi am înregistrat o medie de 9,2 l/100 km. Sigur, este mai mult decât în cazul dieselului, care afișează un consum oficial de 5,8 l/100 km și un consum real măsurat de noi de 8,06 l/100 km însă diferența nu este substanțială. La un calcul simplu, avantajul prețului de achiziție mai mic cu 1.800 euro al versiunii pe benzină se amortizează prin consumul redus al dieselului abia în 132.000 km.  Și nu am luat în calcul aici costul de întreținere mai scump la diesel. Așadar, cine nu merge foarte mult, nu are motive financiare de a alege dieselul. 

În ceea ce privește accelerațiile, și aici benzina este puțin mai rapidă cu 9,2 secunde necesare pentru a ajunge la 100 km/h față de 9,5 secunde la diesel. Însă aici se termină avantajul benzinei deoarece dieselul înregistrează reprize net mai bune și se simte mai viguros în zona uzuală de turație între 1.500 și 3.000 rpm. Dieselul are un cuplu superior (420 Nm față de 258 Nm) și este obținut la o turație mult mai joasă (2.000 rpm față de 4.000 rpm). De aceea, la condus, benzina nu se simte prea vioaie în zona medie și inferioară de turație și își arată colții doar dacă este turată peste 3.500 rpm. Datorită lipsei de cuplu în zona inferioară, nici avantajul de masă al benzinei de 50 kg nu se regăsește într-o dinamică superioară. 

Mazda CX-5

Echiparea de top Revolution Top include tot ce ți-ai putea dori, de la pachetul complet de sisteme de asistență (asistent bandă, cameră marșarier, asistent fază lungă, asistent unghi mort, sistem asistență la oboseală, pilot automat adaptiv, avertizare la deplasarea în marșarier), head-up display color, sistem multimedia cu ecran tactil de 7 inci, sistem audio Bose cu 10 difuzoare, scaune față/spate încălzite, scaune față reglabile electric, tapițerie de piele, jante de aliaj de 19 inci, hayon electric. Doar navigația costă extra 500 euro.

  • Consum rezonabil
  • Avantaj de preț față de dieselul de 175 CP
  • Motor cu sistem dezactivare a cilindrilor rafinat
  • Reprize inferioare dieselului
Mazda CX-5

Verdict AutoExpert

În materie de rafinament, benzina de 2,5 litri corespunde celor mai înalte standarde. Sistemul de dezactivare a cilindrilor aduce și o surpriză plăcută în ceea ce privește consumul, această versiune nefiind mult mai gurmandă decât dieselul. Nu este însă la fel de dinamică ca dieselul. Prețul mai mic cu 1.800 euro o recomandă ca o alternativă de luat în seamă. /mb_verdict]
DATE TEHNICEMazda
ModelCX-5 G194 Revolution Top
Motor/ nr. cilindriL4, aspirat
Cilindree (cmc)2.488
Putere maximă/turație (CP/rpm)194/6.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)258/4.000
Transmisieintegrală
Cutie de viteze6 trepte, automată
L/l/h (mm)4.550/1.840/1.675
Ampatament (mm)2.7
Volum portbagaj (l)477-1.620
Masă la gol (kg)1.56
Accelerație 0-100 km/h (s)9,2
Viteză maximă (km/h)195
Consum mixt (l/100 km)7,1
Emisii CO2 (g/km)162
Preț (euro cu TVA)33.190*

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top