Drive test Mitsubishi ASX 1.8 DID 4WD

Mitsubishi îngroașă rândurile crossover-elor. Vor fi de ajuns grila față împrumutată de la Lancer și un diesel fabricat în „casă” pentru ca ASX să se impună?

  • Motorizare diesel foarte performanta
  • compromis bun on/off road
  • Destul de scump
  • valoare de revanzare (estimativa) mica

Apariţia lui ASX în gama Mitsubishi umple golul dintre Lancer şi Outlander, modele cu care împarte platforma tehnică. Are acelaşi ampatament cu cel din urmă, dar este mai scurt şi mai uşor cu aproximativ 300 kg decât acesta.

Polivalenţa este cuvântul ce caracterizează cel mai bine acest crossover. Designul maschează eficient dimensiunile generoase ale caroseriei şi chiar dacă grila frontală a lui Lancer a devenit un element comun, sportivitatea pe care o evocă este apreciată de fanii mărcii. Dimensiunile par a fi destul de mari, dar, în realitate, sunt şi ele undeva la mijloc, apropiate, cu excepţia înălţimii, de clasa compactă. Prin urmare poate fi utilizat zilnic chiar şi în oraş fără a purta o grijă specială pentru locurile de parcare.

Debutul agregatului 1.8l

Interiorul are câte puţin din toate şi este construit în stilul curat cu care Mitsubishi ne-a obişnuit, fără a încărca excesiv consola centrală cu comenzi. Chiar dacă printre materialele utilizate la construcţie nu se regăsește și alcantara, îmbinările şi finisările sunt comparabile cu orice model german din clasele apropriate.

Există spaţiu suficient pentru toţi pasagerii, dar în cazul călătoriilor lungi ar fi bine ca doar două persoane adulte să ocupe locurile din spate. 

Plafonul panoramic ce se întinde de lângă parasolare până în dreptul tetierelor banchetei reprezintă o opţiune interesantă, de efect, iar sistemul de sunet Rockford Fosgate trebuie trecut în lista dotărilor de oricine apreciază o sonorizare de calitate. Suspensia contribuie la confortul pasagerilor comportându-se neaşteptat de bine pe suprafeţele denivelate cum sunt străzile pavate cu piatră cubică.

Pe lângă pachetul ClearTec ce include Automatic Stop&Go şi frânarea regenerativă, noul diesel de 1.8l cu injecţie directă  şi MIVEC (distribuţie variabilă). Reprizele de acceleraţie sunt energice, iar la turaţii scăzute (în jurul a 1.500 rpm) nu sunt perceptibile trepidaţii dinspre compartimentul motor. 

Cuplul maxim de 300 Nm este constant între 2.000 şi 3.000 rpm, ideal pentru depăşirile la drumuri lungi sau la scurtele demaraje necesare strecurării prin trafic. Cei 150 CP sunt suficienţi pentru ca proba 0-100 km/h să nu dureze mai mult de 10 s, această valoare fiind valabilă pentru versiunile echipate cu tracţiune integrală nepermanentă (cu o masă totală mai mare), asemenea modelului testat. Cutia de viteze are rapoartele relativ lungi, acest lucru contribuind la obţinerea unui consum redus de combustibil atât la drum lung cât şi în mediul urban.

Cu toate că nu vom vedea prea curând un ASX la concursurile off road, tracţiunea integrală este binevenită. Fie că te hotărăşti să pleci într-o excursie la munte sau te prinde iarna în Bucureşti, garda la sol decentă şi sistemul 4×4 te vor ajuta să ieşi cu bine din multe situaţii neplăcute.

În concluzie, ASX poate fi utilizat de oricine, în orice anotimp, oriunde* (cu excepţia zonelor de off road extrem). Consumă destul de puţin chiar şi în oraş (până în 9l/100 km în Bucureşti), este uşor şi plăcut de condus și, în plus, arată bine. Atenţie, Qashqai!

Date tehnice: Mitsubishi
ASX
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.8 DID
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1250/1250
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4295/1770/1615
Ampatament 2670
Volum portbagaj [l] 220 (1690)
Motor si transmisie
Tip motor 1.8 DID
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1798
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 110(150)/4000
Cuplu max. [Nm/rpm] 300/2000
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 198
0-100 km/h [s] 10
Consum urban/extra/mixt 6.9/5/5.7
Emisii CO2 [g/km] 150

Adaugati comentariu