Drive test Peugeot 308 facelift

Peugeot 308 facelift

Lansat în 2013, la Frankfurt, Peugeot 308 obținea, un an mai târziu, titlul de Mașina Anului în Europa. Concurența n-a stat însă cu mâinile în sân, a propus adversari din ce în ce mai bine dotați, astfel că, normal, Peugeot a decis că a sosit momentul unui facelift.

_MG_8869

Concurența este serioasă în segmentul compact pentru că fiecare reprezentant serios al industriei auto are cel puțin câte un model în acest segment, iar în luptă sunt nume cu tradiție: VW Golf, Ford Focus, Opel Astra, Citroen C4, Toyota Auris, Fiat Tipo, asta ca sa amintm doar modelele destinate vânzărilor de volum. Firesc, cum adversarii au venit cu lucruri noi, Peugeot a decis să opereze un facelift laureatului 308.

Modificările au vizat, mai întâi, zona stilistică, iar schimbările evidente la nivelul designului se pot observa fără doar și poate la nivelul părții frontale, acolo unde noul 308 facelift a primit o grilă a radiatorului cu totul nouă – asemănătoare cu ceea ce vedem pe generațiile actuale 2008 și 3008 și care înglobează sigla Peugeot, mutată de pe capotă. Modificările au atins și bara față, printr-o arhitectură schimbată a grilelor de ventilație și apariția luminilor de zi, cu tehnologie LED, care încastrează lămpile de ceață, care au fost și ele redesenate. Bandourile ornamentale laterale sunt în culoarea caroseriei, însă aceasta nu este o modificare majoră, pentru că se putea comanda așa ceva și la versiunea fără facelift.

Partea din spate a primit un spoiler redesenat, îmbunătățit cu un deflector, de culoare neagră, realizat din material plastic și o bandă cromată pe dunga care realizează unghiul hayonului. Sigla modificată si pe spate prezintă marca Peugeot înscrisă sub ea, elementele fiind amplasate acum central, spre deosebire de precedenta versiune, în cazul căreia era amplasată în colțul stânga al hayonului. În plus, partea din spate ne aduce blocurile optice ușor schimbate, ce pun în evidență și mai bine semnătura celor trei gheare de leu – intens promovată de Peugeot în ultima vreme.

La interior nu se observă modificări majore. Materialele folosite de Peugeot sunt acum de calitate mai bună, au apărut noi opțiuni cromatice și a fost upgradată interfața grafică a asistemului de infotainment, care oferă de-acum un mai facil acces la toate funcțiile principale de control. Sistemul integrat în i-Cockpit este compatibil Mirrorlink, Android Auto și Apple CarPlay. Per total, cei care cunosc 308 vor avea parte de un ușor plus, însă, mărturisesc, îmi doream parcă să văd mai multe elemente preluate de la extrem de plăcuta surpriză numită 3008.

Postul de conducere iese în evidență prin poziționarea ceasurilor de bord deasupra volanului, asemenea unui Head-Up Display uriaș. Poziția de conducere este una înaltă, în ton cu doleanțele clienților, care migrează tot mai mult către SUV-uri. În plus, de un mare ajutor sunt oglinzile laterale de dimensiuni generoase (unele dintre cele mai mari din segment), iar montanții față nu te încurcă. Iar atunci când trebuie să manevrezi mașina în spații înguste, ai la dispoziție o gamă întreagă de accesorii menite să te ajute (senzori de parcare, cameră pentru mersul cu spatele, asistent la parcare). În plus, și pentru trafic, trebuie menționat că noul Peugeot 308 facelift preia de la SUV-ul 3008 cele mai recente sisteme de siguranță activă și de asistență a șoferului, printre care se numără tehnologiile Active Safety Brake și Active Lane Departure Warning.

În ceea ce privește comportamentul rutier, nu avem parte de surprize. Este un automobile cu bune calități la drumuri lungi, dar este, cu siguranță, companionul ideal în marile aglomerări urbane, unde se remarcă prin manevrabilitate și diametrul de bracaj care permite manevre în spații înguste. Fiind setat pe ideea de confort, direcția este un pic prea asistată din punctul meu de vedere, însă acest lucru îi va bucura pe mulți. Suspensia este capabilă să “înghită” ușor denivelările asfaltului și nu produce nici zgomote neplăcute la interior. Bine lipit de sol, Peugeot 308 nu prezinta nici fenomenul de ruliu și nici nu are probleme cu sub, sau supra virarea.
Noutatea majoră în privința gamei de motorizări este adusă de introducerea (în premieră pentru o mașină din Grupul PSA) a noului propulsor 1.5 BlueHDi 130, unitate ce beneficiază de cele mai noi tehnologii de combustie și de reducere a emisiilor de noxe dezvoltate de francezi de-a lungul ultimilor ani – inclusiv în motorsport. Grație acestei unități beneficiezi de același nivel al cuplului maxim comparativ cu actualul 1.6 BlueHDi, dar de 10 CP în plus, valoarea maximă de putere fiind disponibilă la 3.750 rpm. Un propulsor care oferă un nivel de emisii de doar 90 g/km, fiind dezvoltat pentru a se conforma normelor din anii viitori, și care, din punctul de vedere al consumului este la nivelul versiunii pe care o va înlocui complet în viitorul apropiat. Un plus este și sistemul Start-Stop, care contribuie la o și mai mare economie de carburant.
Motorul în cauză este cuplat la o cutie manuală cu șase rapoarte. Timoneria este una precisă, în ciuda faptului că schimbarea treptelor generează un sunet nu foarte delicat și plăcut timpanelor. Transmisia dozează corect resursele și este optimizată pentru un consum redus de carburant.

Verdict AutoExpert

Chiar dacă nu vine cu modificări radicale, 308 facelift poate reprezenta un boost pentru prezența mărcii în acest segment. Surpriza plăcută o reprezintă propulsorul 1.5 BlueHDi, dezvoltat pe parcursul a trei ani pornindu-se de la proiectul unității care echipa prototipul din LeMans, și care oferă, pe lângă calități tehnice, premisele unei prezențe pe termen lung pe piață, fiind în măsură să respecte și normele din 2020.
  • Confortul oferit
  • Noul propulsor 1.5 BlueHDi
  • Volumul portbagajului
  • Lipsa locurilor de depozitare
  • Anumite plastice de la interior
DATE TEHNICEPeugeot
Model308 1.6 BlueHDI Allure
MotorL4, turbodiesel
Putere maximă/turație (CP/rpm)120/ 3.750
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)300/ 1.750
Transmisiefață
Cutie de vitezemanuală, 6 trepte
L/l/h (mm)4.253/ 1.804/ 1.457
Ampatament (mm)2,620
Volum portbagaj (l)470
Masă la gol (kg)1,185
Accelerație 0-100 km/h (s)11.6
Viteză maximă (km/h)196
Consum mediu (kWh/100 km)3.3
Emisii CO2 (g/km)82
Preț (euro cu TVA)20,258

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top