Drive test Toyota Hilux: Invincibilul

Poate nu întâmplător, versiunea de top a lui Toyota Hilux se numește Invincible. Pentru că mașina asta chiar dă senzația că poate ajunge oriunde, fiind extraordinar de robustă. Test cu Hilux 2.4 D Invincible.

Toyota Hilux-45

Lansată în 1968, Hilux va sărbători peste câteva luni 50 de ani de existență. De la ghețurile arctice la nisipul deșertului, Hilux a fost întâlnit în cele mai vitrege condiții, dând dovadă de o fiabilitate și de o rezistență ieșită din comun. Peste 16 milioane de mașini au fost vândute în aproape 50 de ani, din Australia până în America de Sud și din Europa până în Africa de Sud.

Când privești secțiunea șasiului separat, vizibilă în dreptul pasajelor roților spate, îți dai seama că mașina a fost proiectată să fie invicibilă, la fel cum este și numele versiunii de top, Invincible. La noua generație, grosimea șinelor laterale și a brațelor transversale ale cadrului a fost mărită cu 30 mm. Astfel, rigiditatea șasiului a crescut cu 20%. Însă astăzi, un astfel de cal de povară nu mai este utilizat doar la munci grele ci a devenit și un vehicul de lifestyle și de aventură. De aceea, Toyota s-a concentrat în paralel cu îmbunătățirea aptitudinilor off-road, care erau deja la un înalt nivel, pe creșterea nivelului de confort și reducerea nivelului de zgomot.

Prin mutarea punctului de prindere a suspensiei spate cu 100 mm mai în față și cu 25 mm mai jos și prin alungirea arcului cu foi cu 100 mm până la 1.400 mm, au fost reduse la minimum vibrațiile provenite de la drum îmbunătățind substanțial confortul la rulare. Arcurile cu foi au fost montate cu 50 mm mai departe de șasiu și a fost mărită secțiunea barei stabilizatoare față, ceea ce a condus la o mai bună ținută de drum în viraje.

Toyota Hilux-24

Noi am parcurs un drum mai lung, de 800 km, cu noul Hilux și este impresionant progresul făcut în ceea ce privește ținuta de drum, mai ales atunci când mașina este descărcată, și confortul. Feedback-ul și precizia direcției se apropie de ale unui SUV, iar confortul la rulare este net superior. Împreună cu insonorizarea mult mai bună, Hilux rulează extrem de liniștit la 120 km/h, putând parcurge sute de kilometri fără a simți oboseala, mai ales că și scaunele de la echiparea de top, standard pe toată gama, oferă o susținere foarte bună. La confortul mult mai bun contribuie și interiorul mai spațios și echiparea superioară care este demnă de un SUV premium. Pasagerii din față beneficiază de mai mult loc la cap și la umeri, iar în spate pasagerii au 10 mm în plus la genunchi. Unic în clasă, bancheta spate este fracționabilă 40/60%.

Toyota a revizuit și spațiul din benă, crucial la un pick-up. Astfel, lățimea maximă a benei a crescut de la 1.544 la 1.645 mm în condițiile în care lățimea mașinii s-a extins cu doar 20 mm. Mai important este faptul că podeaua benei a fost reproiectată și beneficiază de traverse suplimentare pentru a fi mai rigidă și a nu se deforma la încărcarea sarcinilor mari pentru că Hilux poate transporta o sarcină utilă de 1.035 kg la versiunea cu cabină dublă testată de noi și poate trage 3.200 kg după ea. În gama de accesorii, Toyota oferă diverse capace de benă inclusiv unul din aluminiu, planșeu glisant de încărcare, cutii utilitare pentru partea din față sau din lateral a benei, rollbar, trepte laterale sau hardtop.

Interiorul este demn de un SUV, cu sistem multimedia Toyota Touch 2 cu ecran tactil de 7 inch de sine stătător, climă automată, jante de 18 inch, faruri cu LED dar și pachetul Toyota Safety Sense cu asistent de bandă și de asistare la frânare de urgență cu recunoașterea pietonilor. Planșa de bord este îmbrăcată într-un plastic tare, foarte rezistent la zgârieturi, care arată însă foarte bine, iar imitația de cusătură ca la bordurile îmbrăcate în piele este de efect. Pe un astfel de pick-up care ajunge în cele mai vitrege locuri din lume, un plastic rezistent la temperaturi extreme și la zgârieturi e mai important decât unul moale.

Pe lângă confort, siguranță, durabilitate și capacitate de încărcare, inginerii de la Toyota au îmbunătățit și aptitudinile off-road care erau deja la un înalt nivel. Cursa suspensiei roții a fost mărită cu 20% până la 52 cm, un record în segment, astfel că Hilux se poate aventura și pe stânci fără teama că vei pierde contactul cu solul. Iar garda la sol atinge o valoare impresionantă, de minim 286 mm, unghiurile de atac/ieșire fiind de 31, respectiv 26 de grade. Comenzile pentru sistemul 4×4 sunt grupate la baza consolei. Din butonul rotativ se poate trece de la 4×2 la 4×4 în mers până la 50 km/h, iar pentru condiții grele se poate cupla reductorul la 4x4H, caz în care trebuie să opriți și să cuplați schimbătorul cutiei automate în N. De la un buton apropiat se poate bloca noul diferențial spate cu blocare limitată, care este mai ușor și mai compact și este disponibil la toate versiunile. De asemenea, de la SUV-urile moderne Toyota s-a preluat sistemul de asistare la coborârea pantelor și de asistare la plecarea din pantă. Pe stâncile din jurul Cheilor Dobrogei am testat rigiditatea șasiului și mașina asta pare construită dintr-o singură bucată, dând o mare încredere și o senzație de robustețe pe care nu am mai întâlnit-o la un alt pick-up. Deși garda la sol este puțin mai mare ca în trecut, înălțimea mai mică cu 45 mm decât a predecesorului a condus la obținerea unui centru de greutate mai coborât.

Noul motor turbodiesel în 4 cilindri de 2,4 litri cu turbină cu geometrie variabilă, 4 supape pe cilindru și sistem start&stop este mai rafinat și debordează de cuplu la turații mici. Au existat unele critici că motorul are putere mai mică decât înainte. Însă cuplul maxim de 400 Nm obținut încă de la 1.600 rpm și primele trei trepte foarte scurte ale noii transmisii automate asigură o forță de tracțiune colosală, astfel că Hilux poate remorca sarcini mari dar și urca pante abrupte fără efort. În premieră, au apărut și modurile de rulare la Hilux, putându-se opta între Eco și Power. Cu modul Eco cuplat se pot obține consumuri de 7-7,5 l/100 km la viteze de croazieră de 120 km/h, ceea ce pentru un pick-up de 2.100 kg este remarcabil. Consumul mai redus este explicat prin faptul că în modul 4×2 diferențialul față se decuplează pentru îmbunătățirea eficienței. De asemenea, motorul are un răspuns foarte bun la turații mici datorită noii turbine cu 30% mai mică decât la vechiul Hilux, care este mai eficientă și răspunde mai spontan. Noua cutie automată cu 6 trepte oferă mult confort și este orientată spre eficiență, favorizând rulajul în treptele superioare.

Toyota Hilux-36

Verdict AutoExpert

Noua generație Hilux este în continuare cel mai robust pick-up și cel mai capabil în off-road datorită noilor îmbunătățiri aduse. Dar marea noutate este că acest cal de povară extrem de rezistent oferă acum un confort apropait de al unui SUV și un interior elegant și rafinat foarete bine echipat la versiunea de top din test.
  • Rigiditate excepțională a caroseriei
  • Aptitudini off-road de top
  • Motor cu cuplu mare la turații mici
  • Interior mai stilat și mai elegant
  • Poziția de condus confortabilă
  • Confort la rulare în mare progres
  • Cutia automată uneori lentă
  • Preț relativ mare

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top