DS5 Hybrid este cel mai sofisticat model Citroen condus, dar este oare şi cel mai economic?

DS5 Hybrid este cel mai sofisticat model Citroen condus, dar este oare şi cel mai economic ? Răspunsul vine după 1.000 de km parcurşi.

Într-o lume auto în care noile modele își găsesc cu greu o identitate, Citroen și-a setat un drum pe care îl respectă cu fiecare nou model lansat. Gama DS este mai mult decât o alternativă la mașinile premium germane, oferind în plus emoţie și exclusivitate.

DS5, cel mai mare și cel mai controversat model din gamă, vine la pachet cu o soluţie tehnologică ce îi pune pe gânduri chiar și pe inginerii care lucrează la Toyota Prius.

Pe hârtie, avem un hybrid diesel care se bazează pe același propulsor de 2 l și 163 CP alături de un motor electric, suma totală însemnând 200 CP în regim part time. Un test cu acest model este mai mult decât un drum de „n“ kilometri, este o ocazie de a înţelege cum e posibil ca 3,7 l /100 km să fie consumul mixt de carburant. 1.000 de km!

Citroen DS5 Hybrid

De atât a fost nevoie ca să înţeleg agregatul cu pricina și să mă apropii de fabulosul număr amintit câteva rânduri mai sus.

M-am îmbarcat în București la volanul unui DS5 Hybrid alb, cu numai 36 km la bord, alegând destinaţia Iași. Așteptările sunt mari în ceea ce privește caracterul dinamic, dar mai ales infuzia de tehnologie aflată la bord.

DS5 Hybrid este cel mai sofisticat model Citroen condus, dar este oare şi cel mai economic ?

Sub caroseria atent studiată se află cele două motoare care pot lucra împreună sub diferite configuraţii, pe care ai ocazia să le alegi printr-o simplă rotire de buton. Modul AUTO este cel pentru toată ziua – motorul electric se ocupă de pornire și câteva manevre pentru a ieși full electric din parcare.

Cu bateriile încărcate la maxim, am selectat modul ZEV, rulând exclusiv electric aproximativ 2 km, după această distanţă intrând în funcţiune motorul termic. Am rulat aproximativ 1000 de km, iar consumul de carburant s-a situat în jurul valorii de 5 l/100 km, valoarea declarată de producător – 3,9 l/100 km – fiind destul de greu de atins, cel mai probabil și din cauză că motorul este foarte nou.

DS5 Hybrid este o mașină prietenoasă cu mediul înconjurător, dar și cu portofelul tău și asta fără a renunţa la un design spectaculos sau la un interior care atentează la premium.

Date tehnice

DS5 Hybrid Preț de bază: 37.320 euro cu TVA inclus; masă proprie/totală (kg): 1.660/2.265 L/l/h (mm): 4.530×1.850×1.515; volum portbagaj(l): 325/1.145; combustibil: motorină; cilindree (cmc): 1.997; putere max. (kW(CP)/rpm): 147(200)/1.750; cuplu max. (Nm/rpm): 470/1.300; cutie de viteze/trepte: automată/6; viteza maximă (km/h): 211; sprint 0-100 km/h (s): 8.6; consum urban/extra/mixt: 4.3/3.8/3.9 (l); normă poluare/emisii CO2: Euro 5/102 g/km

Concluzie:

După aproape 1000 de km parcurși pe drumurile din România, DS5 Hybrid se dovedește a fi o prezenţă interesantă și totodată exclusivistă, consumul de carburant situându-se în jurul valorii de 5 litri pentru fiecare 100 de km parcurși, modelul testat având la plecarea în test doar 36 de km la bord.

Adaugati comentariu