Dunlop introduce o nouă anvelopă la cursa Moto2 de la Sachsenring

Anvelopele Dunlop Moto2 vor merge în sensul invers acelor de ceasornic la Sachsenring, în Germania, la a opta etapă a Campionatului Mondial Moto2, ce va avea loc în perioada 6-8 iulie, la marele premiu de motociclism viteză din Germania, unde un nou tip de construcţie Dunlop a anvelopei – ATR14 – va fi lansată.

Sachsenring este o pistă în sensul invers acelor de ceasornic, cu o mulţime de viraje spre stânga şi puţine viraje la dreapta. Acest lucru presupune că partea stângă a anvelopelor Dunlop se uzează mai mult decât partea dreaptă. 

Din acest motiv, anvelopa cu un dublu compus W919 va fi la prima apariţie la cursa din acest an, în plus faţă de lansarea noului tip de construcţie a anvelopei, ATR14, proiectat să reproducă într-un singur compus al benzii de rulare o parte din calităţile anvelopei cu dublu compus. 

Sachsenring este situat lângă poalele munţilor Metaliferi, în apropiere de graniţa dintre Germania şi Republica Cehă. Un tur de pistă are numeroase variaţii de înălţime prin cele 10 viraje la stânga şi 3 la dreapta, şi cu peste 3.671 km lungime.
   
Durata de viaţă a anvelopei cu dublu compus
Solicitările de pe o singură parte ale circuitului de la Sachsenring fac ca anvelopa cu dublu compus să dea putere. Aceasta are compuşii de bază pentru Moto2: 3854 uşor şi 3838 tare, pe o singură anvelopă. Aceasta oferă tot ce este mai bun în lume. Compusul tare 3838 pot rezista presiunilor frecvente de pe partea stângă a anvelopei la Sachsenring, în timp ce compusul uşor 3854 face ca partea dreaptă a anvelopei să fie gata imediat să ofere o aderenţă bună ori de câte ori este nevoie pe parcursul unui tur de pistă.   

Modelul W919 este alocat împreună cu compusul tare 3838, în Grupa E Specials pentru această competiţie. Compusul 3838 ce intră într-o nouă construcţie, cea a noului tip de construcţie a anvelopei, ATR14, a fost dezvoltat să reducă nivelul de căldură de pe partea stângă a anvelopei care este solicitată, dar şi să crească nivelul de căldură pe partea dreaptă a anvelopei, care este folosită mai puţin. Anvelopa va intra de asemenea în Grupa E Specials, iar din luna octombrie va fi, de asemenea, în curs de evaluare pentru Phillip Island GP. 

Compusul 3838 este un compus de bază care face alegerea mai dificilă. El oferă concurenţilor de pe aceste circuite siguranţa să accelereze pentru a ajunge la apogeu, rezistând totodată la frecare şi uzură. 

Repartiţia pe faţă a compuşilor 717 şi 302 din acest sezon va fi mai mare.

Clinton Howe, coordonator Dunlop Moto2:
„Sachsenring este un circuit tehnic interesant. Cea mai mare atenţie se îndreaptă către menţinerea unei călduri suficiente în partea din dreapta a anvelopei, care se uzează mai puţin, şi astfel poate fi furnizată o aderenţă suficientă odată ce este utilizată după ce s-a răcit, şi nu prin utilizarea pe cea mai mare parte a turului de pistă. Acest lucru înseamnă că designerii noştri de anvelope şi tehnicienii compuşilor trebuie să aibă în vedere proprietăţile anvelopei de a reţine căldura.” 

„Aceasta este prima dată în acest sezon când folosim anvelopa noastră W919 şi, de asemenea, este prima cursă unde vom folosi noua construcţie ATR14. ATR14 a fost introdusă la sfârşitul sezonului 2011 şi sperăm să reducă puţin din stabilitatea pierdută la anvelopele cu un compus dublu, păstrând în acelaşi timp un nivel asemănător de siguranţă pe partea exterioară a anvelopei.”

„Sachsenring este un alt circuit cu o mulţime de suişuri şi coborâşuri, ceea ce înseamnă că un concurent are nevoie de o bună stabilitate de la construcţia anvelopei, în special pentru orice pantă de frânare. În termeni de frecare, circuitul este destul de dur, astfel încât ratele de uzură pot fi destul de mari, în special când temperaturile sunt scăzute sau când a plouat recent. Zona în care este amplasat circuitul Sachsenring este una în care vremea poate fi destul de variabilă, astfel încât nici temperaturile scăzute sau ploaia, nici temperaturile ridicate nu constituie o surpriză prea mare, dar ştiu pe care aş prefera-o.”      

Adaugati comentariu