Editorial: Florin Micu – Editor General AutoExpert

Despre perspectivele pieței auto din România și noul Eldorado al producătorilor de automobile.

După doi ani de criză profundă, se pare că oamenii de afaceri au schimbat macazul. Până de curând, pe unde te duceai, indiferent de domeniu, totul era o așteptare. Lipsită de un orizont clar, economia românească părea că se agață de speranța că mâine va fi mai bine. Iar acest „mâine“ a avut diferite variante, din primăvară până-n Crăciun, fără ca situația să se schimbe prea mult. Ca urmare, companiile românești s-au săturat să mai aștepte, încep să ignore din ce în ce mai mult factorul politic de la care nu mai au speranțe și au început să caute soluții.

Firesc, domeniul auto nu avea cum să facă notă discordantă și, încurajat de noua taxă de poluare, care limitează importurile sălbatice de vechituri, pare că se trezește la viață. După două luni, totul este pe plus, comparativ cu 2010, de la producție, export până la vânzări în toate segmentele. Sigur, faptul că s-au vândut cu 8% mai multe autoturisme poate părea nesemnificativ, dar creșterea cu 50% a vânzărilor de vehicule utilitare este spectaculoasă. Iar vânzarea de utilitare este sinonimă cu mișcarea economiei. Iată că, după doi ani în care am văzut câmpuri întregi pline de camioane trase pe dreapta din lipsă de comenzi, iată că, în ciuda creșterii aberante a prețului combustibilului, a crescut cererea de transport. Să sperăm că nu a fost doar un foc de paie și că tendința va continua până la sfârșitul anului.

Pe de altă parte, lumea auto mondială este în plină ofensivă, aproape toți marii producători înregistrând creșteri peste creșteri. Din păcate, acestea sunt în afara Europei, în primul rând datorită Chinei, despre care toți șefii din auto vorbesc respectos, ca despre un Eldorado modern. La Salonul de la Geneva nu era marcă la care să nu se vorbească despre planurile din China. Oare ce se va întâmpla la o eventuală criză economică chineză? În același timp, lumea auto este plină de frământări și contradicții fiecare încercând să ghicească cum va fi viitorul automobilului.

Aveți chiar în acest număr două interviuri sugestive în care președintele Mazda Europa ne spune că mizează în continuare pe motorul convențional, împotriva motorului hibrid și electric, în timp ce președintele lui Peugeot își împinge marca către premium și nu vrea să audă de segmentul low cost. Iar dacă ținem cont de faptul că Mazda este o marcă stabilă, iar Peugeot a încheiat anul 2010 cu un record de vânzări (iarași China a fost de bază), avem motive să le dăm dreptate, chiar dacă vâslesc, aparent, împotriva curentelor industriei.

O veste bună, odată cu acest număr (103 – aprilie), este demararea proiectului „Consultață auto“ al revistei AutoExpert. Pentru că, peste tot pe unde ne ducem, toți ne cer sfaturi legate, firesc, de alegerea unei mașini, ne-am gândit să facem publică disponibilitatea noastră de a vă da informații suplimentare în legătură cu acest subiect. Ca urmare, dacă aveți de gând să vă cumpărați o mașină în viitorul adevărat, apelați cu încredere la noi (detalii în paginile revistei)! Măcar avem șansa să vă încurcăm, oferindu-vă și părerea noastră!

Adaugati comentariu