Emisii scăzute și flexibilitate fără compromis

Jazz Hybrid şi-a făcut debutul în cadrul evenimentului Paris Motor Show 2010, demonstrând încă o dată angajamentul Honda în ceea ce priveşte dezvoltarea tehnologiei hibride motor termic – motor electric.

Noua versiune va fi comercializată alături de un nou model revizuit a Honda Jazz cu motorizare pe benzină şi marchează pentru prima dată disponibilitatea unui sistem hibrid paralel pe un automobil din clasa B. Important este faptul că hibridul Jazz nu-şi va pierde niciun element din personalitatea practică a versiunii convenţionale, caracterul compact al sistemului IMA permiţând scaunelor Magic Seats să îşi păstreze capacitatea de a oferi 300 de litri de spaţiu în portbagaj.

Acumulatorul IMA şi unitatea de control au fost integrate în zona de sub podeaua portbagajului  păstrând o capacitate de încărcare normală a zonei şi permiţând scaunelor „Magic Seats” să se plieze în aceeaşi manieră ca şi în cazul versiunilor non-hibride. Aceasta înseamnă că scaunele încă se pot plia  plat pentru furnizarea unui spaţiu incredibil de 1320 litri (măsurat până la plafon), sau scaunele pot fi pliate vertical pentru a putea transporta obiecte înalte. Ca o noutate, inclusiv pentru versiunile convenţionale ale Honda Jazz, bancheta din spate poate fi acum înclinată, optimizând spaţiul pasagerului din spate.

Sistemul hibrid IMA şi unitatea de control sunt aceleaşi ca la hibridele Insight şi CR-Z, profitând de fiabilitatea dovedită a acestei tehnologii importante. Cu aproape două decenii de dezvoltare şi 10 ani de vânzări, sistemul IMA Honda s-a dovedit a fi o tehnologie flexibilă şi de încredere – peste jumătate de milion de vehicule ce beneficiază de combinaţia de emisii scăzute şi economie de combustibil sunt prezente pe şosele.

Noul model dispune de acelaşi sistem de propulsie ca şi hibridul Insight, având un motor de 1,3 litri i-VTEC şi motor electric. Sistemul este combinat cu o cutie de viteze CVT şi are emisii de doar 104 g / km de CO2 – cele mai mici din gama de maşini de segment B cu cutie automată. Consumul de combustibil este de doar 4,5l/100 km în regim mixt. Fiind un hibrid cu motor benzină-electric, acesta asigură un nivel foarte scăzut pentru orice fel de emisii, nu doar pentru cele care intră în componenţa diferitelor taxe de poluare.

Vizual, Honda Jazz Hybrid se distinge de restul modelelor Jazz prin faruri restilizate, cu elemente albastre cromate, stopuri clare, o nouă grilă frontală albastră, bare de protecţie redesenate şi un element cromat pentru designul portbagajului. Noul hibrid va fi pus în vânzare în gama de culori existente plus o culoare personalizată, Lime Green metalizat.

Habitaclul are un aspect împrospătat, cu bordul într-o singură culoare, mai închisă, ce intră în contrast puternic cu lumina albastră a cadranelor şi a consolei centrale. Noul hibrid este de asemenea disponibil cu finisaje din piele, fiind prima dată când acest lucru a fost disponibil pe un model Jazz din Europa.

Bordul integrează o versiune a funcţiei sistemului Eco Assist, care utilizează iluminatul ambiental al vitezometrului pentru a informa conducătorul cu privire la impactul stilului de conducere asupra economiei de combustibil. Funcţia Eco Assist ajută şoferii în mărirea economiei în utilizarea zilnică şi oferă conducătorilor auto un feedback în timp real la modul în care utilizarea frânelor şi acceleraţiei afectează mediul şi consumul de combustibil.
În timp ce respectă caracteristicile unice ale modelului, o gamă de accesorii de origine va accentua şi mai mult caracterul său hibrid. 

Articolele decorative, precum elementele pragurilor, o varietate de stickere, garnituri pentru stâlpul B şi jante din aliaj de aluminiu pot fi montate conform dorinţei conducătorului. Un sistem modern de navigaţie, Solid State Drive, hands-free Bluetooth şi un sistem de divertisment montat în spate, toate acestea sunt disponibile pentru a oferi un confort tehnologic suplimentar. Gama completă de accesorii de origine este disponibilă pentru clienţii care doresc să adauge şi mai mult stil şi funcţionalitate.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top