Episodul numărul șapte din serialul de succes intitulat Volkswagen Golf

Cu o istorie de peste 38 de ani, timp în care s-a vândul în 29.13 milioane de unități, VW Golf și-a câștigat un loc de cinste în istoria automobilului modern. A șaptea generație urmează coordonatele tradiționale Golf, cu accent evident pe eficiență și calitate.

Fiecare noua generatie VW Golf a ridicat stacheta in segmentul compact, iar rezultatele deosebite in materie de vanzari nu au facut decat sa confirme faptul ca Volkswagen merita statutul de specialist al segmentului cu cele mai mari vanzari in Europa.

Noua generatie se prezinta cu un exterior tipic Golf, cu linii simple, clare, fara artificii de design pe care clientii traditionali nu le-ar fi apreciat. Designerii Volkswagen au preferat sa completeze liniile clasice cu mici accente ce sugereaza dinamism si rafinament, abordare evidenta in special in cazul blocurilor optice.

Din punct de vedere tehnic noua generatie Golf beneficiaza de platforma modulara dezvoltata recent de grupul VW AG (MQB) ce a debutat pe noua generatie Audi A3. Rezultatul este o scadere a greutatii cu pana la 100 kg, dublata de o crestere a rigiditatii torsionale si a nivelului general de siguranta. In materie de spatiu merita mentionat cresterea in lungime cu 56 de mm si cea a ampatamentului cu 59 de mm, cifra obtinuta datorita reamplasarii puntii fata.

Pentru inceput noul Golf va fi disponibil cu un total de patru motorizari, doua pe benzina si doua diesel, toate supraalimentate. Oferta pe benzina include motorul 1.2 TSI/85 CP si 1.4 TSI/140 CP, ultimul dispunand de noua tehnologie ACT care poate decupla doi cilindri atunci cand puterea totala a motorului nu este necesara. Familia TDI, ce va fi cea mai populara in Europa, numara propulsorul 1.6 TDI/105 CP si 2.0 TDI/150 CP.

Cel mai puternic motor din gama Golf (2.0 TDI) va consuma 4.1 l/100 km si va emite doar 106 gCO2/km, amandoua cifre de top in clasa motoarelor diesel de 2 l. Toate motorizarile vor fi disponibile standard cu sistemul Stop/Start de oprire a motorului in cazul stationarii. Din punct de vedere tehnic, doar transmisiile DSG cu 6 si cu 7 trepte au fost pastrate nemodificate raportate cu generatia precedenta Golf.

Strategia a de dezvolta si imbunatati punctele forte asociate in mod automat cu numele Golf este evidenta in cazul interiorului, ce beneficiaza de un nou layout asezat pe o baza tipic nemteasca cu materiale de top si finisari impecabile. La acest capitol designerii Volkswagen par sa fi avut ceva mai multa libertate de miscare, iar rezultatul final nu mai poate fi criticat, ca pana acum, pentru lipsa de imaginatie.

Dupa cum era de asteptat ergonomia nu a suferit modificari majore, majoritatea comenzilor fiind plasate la indemana soferului. In materie de echipamente se remarca sistemul multimedia ce poate fi comandat in trei dimensiuni si sase configuratii, toate dispunand de touchscreen. O functie interesanta o reprezinta senzorul de proximitate ce detecteaza daca soferul sau pasagerul urmeaza sa acceseze o functie si trece automat din modul de afisare in cel de comanda.

Atunci cand vorbim despre siguranta lista de sisteme de asistenta integrate in noua generatie a lui Golf poate oricand rivaliza masini de segment superior: Front Assist, Cruise control adaptiv ACC, City Emergency Braking, Lane Assist, sistem de detectie a oboselii, sistem de asistenta la parcare cu vedere 360 grade etc si lista poate continua. In standard, Golf ofera sistemul XDS de emulare electronica a diferentialului pentru puntea fata si, in premiera pentru segmentul compact, sistemul de franare multi-coliziune. Acest ultim sistem franeaza automata masina atunci cand are loc un accident (informatiile sunt primite din partea senzorilor care detecteaza declansarea airbag-urilor) pentru a evita producerea unui accident secundar. Acest sistem poate fi dezactivat daca soferul accelereaza sau franeaza cu o forta peste cea calculata de sistem.

Un alt echipament optional ce merita precizat il reprezinta selectarea diferitelor profile de condus (eco, sport, normal, individual si confort, ultimul fiind disponibil exclusiv cu sasiul adaptiv DCC). Acest sistem a devenit popular in ultimii ani in special in cazul producatorilor premium in clasa medie, mare si de lux si, recent, pe clasa compacta. Cu toate ca nu imi place sa anticipez in lipsa unui test drive, nu este greu de presupus ca Golf-ul va ajunge invariabil in topul clasei compacte, acolo unde il va detrona pe nimeni altcineva decat vechiul Golf.

Adaugati comentariu