Euro NCAP despre Spring: ”E cinic să oferi EV-uri accesibile, dar nesigure”

După recentele rezultate obținute la crash-teste, au apărut și criticile. Cea mai importantă vine de la Secretarul General al forului care a testat mașina. Ce spune Euro NCAP despre Spring.

Din ”șarja” de 11 modele testate de Euro NCAP, două s-au remarcat pentru rezultate slabe. Mașinile de care suntem cel mai legați, ca europeni în general și ca români în particular. Prima mașină este cel mai bine vândut model electric din Europa în 2020, Renault ZOE. A doua mașină este pionierul EV-urilor mărcii naționale, Dacia. Spring va deveni, probabil, în curând, unul dintre cele mai populare modele din Europa. Dacă se menține cadența comenzilor, de 5000 de unități lunar, atunci vom avea 60.000 de comenzi într-un an, valori care l-ar putea plasa pe Spring în top 5 EV-uri în Europa anului 2021.

Euro NCAP despre Spring: protecția pasagerilor este mai proastă decât la orice alt vehicul

Euro NCAP acuză că problema ”tăierii” elementelor de siguranță în favoarea prețului de vânzare ar fi o practică imorală. Secretarul General al forului, Michiel van Ratingen, a declarat:

”Cu doar câteva luni în urmă, Dacia susținea că este „preocupată de creșterea constantă a siguranței pentru cei aflați la bord” și că mașinile sale beneficiază permanent de o siguranță ameliorată a pasagerilor.  În mod evident, nu e cazul: nu numai că aceste mașini nu reușesc să ofere o siguranță activă apreciabilă în standard, dar protecția pasagerilor este, de asemenea, mai proastă decât la orice alt vehicul pe care l-am văzut în mulți ani.

Dacia Spring crash test

Este cinic să oferi consumatorului o mașină eco la un preț accesibil, dacă aceasta vine cu prețul unui risc mai mare de rănire în cazul unui accident.  Alte mașini, cum ar fi FIAT 500e, care a primit recent 5 stele în cadrul Green NCAP, arată că siguranța nu trebuie sacrificată pentru curățenia mediului”.

Concret, Dacia Spring a obținut următoarele rezultate: 49% pentru siguranța ocupanților adulți, 56% pentru cea a copiilor în scaune dedicate, 39% pentru protecția pietonilor și 32% pentru sistemele de asistență.

➡ Citește și: Renault Kwid, 0 stele la testele de siguranță 💡

În primul rând, trebuie să menționez că suntem total imparțiali. În virtutea acestui fapt, ne permitem să întrebăm: unde începe etica și cât de dur trebuie atacată Dacia? Pentru că oferta este cât se poate de transparentă. Știi exact ce cumperi. Unii dintre cititorii noștri o numesc ”cutie de conserve”. Alții o văd fix așa cum e încadrată official: drept cel mai ieftin autoturism electric din Europa, cu toate slăbiciunile pe care le aduce tăierea de costuri. Cine are dreptate? Pe cine pune Spring în pericol: pe proprii pasageri, sau pe toți participanții la trafic?

Euro NCAP despre Spring

Dacă ar trebui să ne axăm pe rezultatul obținut de sistemele de asistență, de 32%, Spring ar putea amenința pe toată lumea. Însă, dacă începi să te bazezi pe asistentul de unghi mort, de oboseală, de bandă, atunci ai o problemă fundamentală ca șofer. Sigur, asistentul active la frânarea de urgență este disponibil standard, iar asta ar trebui să te scoată din multe probleme. Să nu uităm că există șoferi care merg cu luminile stinse noaptea, un pericol înzecit mai mare pentru noi, toți, decât cel al absenței sistemelor de asistență.

➡ Cu Spring prin București 💡

Cât despre siguranța pasivă – asta e o problemă pe care noi, cei care nu plănuim să ne cumpărăm o astfel de mașină, n-ar trebui să ne-o punem. Iar, dacă nu vrem să urcăm în ea, e decizia noastră. Să ținem cont că în oraș merg mii de bicicliști, trotinetiști, motocicliști fără panouri în jur și fără airbaguri. Și e strict decizia lor, pe care și-o asumă! Nu înțeleg de ce trebuie făcut atâta caz în cazul lui Spring. Mai ales că și Kwid, modelul din care provine Spring, a fost testat la accident, cu rezultate lamentabile.

E clar, Spring nu e o mașină pentru drum întins. Iar clienții ar trebui să fie conștienți de asta. De aceea, rularea urbană, cu vitezele din oraș, va scădea riscul accidentelor cu consecințe grave. Sunt curios câți accidentați grav se vor înregistra, în regim urban, din rândul călătorilor din Dacia Spring. Mai ales că, așa cum putem observa la mulți șoferi de Spring, pare că l-au apucat pe Dumnezeu de picior: depășesc coloana pe linia de tramvai și croșetează prin trafic precum Hamilton pornit de pe ultima poziție de pe grilă.

 

Adaugati comentariu