Euro NCAP, șapte modele de cinci stele

Polestar 3 Euro NCAP AutoExpert.ro

Euro NCAP a publicat rezultatele ultimelor sale teste de siguranță efectuate pe mai multe modele noi, care tocmai au apărut pe piață, toate primind note maxime.

În ordine alfabetică, organismul european de testare a siguranței a acordat cinci stele modelului Audi A6 (în versiune Variant, după testarea lui A6 e-tron în martie anul trecut), SUV-ului electric BYD Sealion 7, Cuprei Terramar, lui Geely EX5, Hongqi E-HS9, Jaecoo 7 PHEV și Polestar 3. Acesta din urmă și Sealion 7 au obținut cel mai mare punctaj înregistrat vreodată în materie de protecție a copiilor, 93%, devenind de facto noul standard.

Audi A6

Singura berlină din această rundă de teste a obținut nota maximă (la fel ca Audi A5 2.0 TDI, testat anul trecut, punctaje cumulate). Modelul testat este cel cu motor 2.0 TDI și caroserie break, Avant. Protecția copiilor este bună, deși sistemul de detectare a prezenței lor pe locurile din spate este de tip indirect.

Protecție adulți: 87%

Protecție copii: 88%

Utilizatori vulnerabili ai drumurilor: 78%

Sisteme de asistență la conducere: 77%

BYD Sealion 7

Ca și Polestar 3, SUV-ul electric al producătorului chinez a obținut cel mai bun punctaj la protecția copiilor, atât la impact, cât și la ieșirea din mașină, cu un avertizor sonor pentru prezența acestora pe banchetă. Protecția împotriva smucirii capului a fost bună, proba de imersiune a fost absolvită bine, totuși la alte probe nu a strălucit.

Protecție adulți: 87%

Protecție copii: 93%

Utilizatori vulnerabili ai drumurilor: 76%

Sisteme de asistență la conducere: 79%

Cupra Terramar

SUV-ul sportiv spaniol este disponibil cu motoare termice, ca mild hybrid și plug-in. Testul Euro NCAP s-a concentrat asupra ultimului model, care a obținut note maxime și rezultate mai mult decât adecvate la toate probele, inclusiv efectul asupra pasagerilor în cazul unui impact lateral, amortizat de airbagul central. Proba de imersiune a fost OK, ușile și geamurile rămânând operaționale chiar și după două minute în care apa a intrat în vehicul.

Protecție adulți: 89%

Protecție copii: 87%

Utilizatori vulnerabili ai drumurilor: 82%

Sisteme de asistență la conducere: 76%

Geely EX5

Acest SUV chinezesc a obținut un punctaj foarte bun în special la protecția participanților vulnerabili la trafic și la sistemele de asistență la conducere, dar există loc de mai bine la protecția copiilor (a picat proba de detectare a prezenței unui copil la bord) și la protecția adulților, din cauza desprinderii unui montant frontal în timpul testului de impact. În orice caz, punctajul total este de cinci stele.

Protecție adulți: 86%

Protecție copii: 87%

Utilizatori vulnerabili ai drumurilor: 83%

Sisteme de asistență la conducere: 83%

Hongqi E-HS9

Și acest SUV din China a primit punctaj maxim. Euro NCAP a spus că inspecțiile efectuate în urma testului de impact au relevat o mică ruptură în airbagul șoferului, ceea ce a dus la o scădere a punctajului la protecția adulților. Producătorul chinez a declarat că a îmbunătățit controlul calității la fabrică și la furnizor.

Protecție adulți: 82%

Protecție copii: 87%

Utilizatori vulnerabili ai drumurilor: 73%

Sisteme de asistență la conducere: 82%

Jaecoo 7 PHEV

Cinci stele și pentru versiunea plug-in a acestui SUV chinezesc de mari dimensiuni, care a fost penalizat la testul de impact frontal, airbagul din spate fiind prins în montantul C, ceea ce a dus la declanșarea sa doar parțial. Ancheta celor de la Jaecoo a scos la iveală o asamblare incorectă a dispozitivelor de fixare a airbagului în timpul producției, care a fost rectificată.

Protecție adulți: 81%

Protecție copii: 80%

Utilizatori vulnerabili ai drumurilor: 80%

Sisteme de asistență la conducere: 80%

 

Polestar 3

SUV-ul electric suedez a primit note maxime, dar la protecția celor mici s-a remarcat ca fiind cel mai bun dintre toate modelele testate până acum. Raportul Euro NCAP subliniază că mașina a avut performanțe bune în special la protejarea manechinelor de copii între 6 și 10 ani și are un sistem eficient care împiedică încuierea mașinii dacă un copil rămâne pe locurile din spate. Geamurile și ușile funcționează și în caz de imersiune.

Protecție adulți: 90%

Protecție copii: 93%

Utilizatori vulnerabili ai drumurilor: 79%

Sisteme de asistență la conducere: 83%

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top