Exclusiv: Noul Land Rover Defender vine la Frankfurt

La trei ani de la încetarea fabricației și la opt ani de la prezentarea ultimului concept, Land Rover va lansa în sfârșit în toamna lui 2019 noua generație Defender. Surpriză, va utiliza o platformă de Range Rover și va fi un off-roader premium nicidecum unul utilitar ca fosta generație.Toate detaliile.

Foto: Quattroruote

Cât de dificil poate fi să reînnoiești un simbol? Foarte dificil și misiunea este cu atât mai complicată cu cât vorbim aici de un off-roader care și-a câștigat renumele de indestructibil și inoxidabil. Complexitatea vine din faptul că admiratorii și clienții acestui model sunt foarte tradiționali și nu acceptă compromisuri în ceea ce privește aptitudinile acestui off-roader pur și dur.

Land Rover trebuie să inoveze fără a trăda calitățile legendare ale lui Defender și acesta este un lucru complicat care necesită timp. Mai ales când vrei să modernizezi stilul unei mașini care a devenit un brand în sine de-a lungul anilor. Însă Mercedes cu noul G-Class și Jeep cu noul Wrangler au dovedit că se poate să urce la un nivel tehnologic superior fără a deteriora estetica legendară a acestor mașini.

Land Rover trebuie să rezolve aceeași ecuație ca și Mercedes și Jeep și se pare că englezii au găsit soluția deoarece mașina este aproape gata și va fi prezentată în această toamnă la Salonul de la Frankfurt. Fosta generație a ieșit din fabricație de pe benzile uzinei din Solihull, Anglia, în ianuarie 2016, după ce a depășit bariera de 2 milioane unități produse. Motivele? Dificultatea de a moderniza platforma pentru reglementările actuale privind siguranța la impact și emisiile.

Pentru mulți, Defender rămâne unul din cele mai populare off-roadere și cel care are cea mai strânsă conexiune cu originile spartane ale brandului Land Rover. Iar această strânsă conexiune explică așteptarea pentru continuarea poveștii Defender.

La începutul lui 2018, seria limitată de numai 150 exemplare Defender Works V8 cu motor V8 de 5 litri și 400 CP a marcat celebrarea a 70 de ani de existență a mărcii și sunt întreprinzători cum este miliardarul britanic Jim Ratcliffe, care se gândește să investească 600 milioane euro pentru a construi un urmaș al clasicului Defender într-o locație din Germania, fără a avea însă acordul lui Land Rover.

Proiectul DC 100 a fost abandonat

Land Rover lucrează la succesorul lui Defender de câțiva ani. În 2011, Land Rover a prezentat la Frankfurt două concepte – DC 100 și DC 100 Sport (ultimul decapotabil și cu parbriz rabatabil) – cu forme futuriste și mai rotunjite. Acestea au fost primite cu oarecare interes de public și presă dar nu i-au convins pe puriștii și clienții tradiționali, astfel că Land Rover nu a continuat dezvoltarea lor.

Cele două concepte prefigurau un fel de Defender low-cost plănuit pentru 2015 dar din cauza reticenței clienților, proiectul a fost abandonat. Practic, proiectarea și planul de afaceri a reînceput de la zero și acesta este motivul întârzierii. Fostul Defender s-a vândut în maximum 20.000 unități pe an, iar acum Land Rover vrea să vândă 100.000 unități pe an pentru ca proiectul să fie viabil.

Land Rover a declarat ferm că Defender nu este doar o mașină ci trebuie să devină unul din cei trei piloni ai business-ului alături de Range Rover și Discovery.

Platforma D7U de la Range Rover

În primul rând, designul nu va semăna cu cel al conceptului dar nici nu va fi similar cu ultima generație. Va fi practic un mix între tradiție și inovație fără a-și nega rădăcinile dar și fără a fi prea futurist.

Numele de proiect este L663 și se va remarca prin stilul clasic cu blocurile optice integrate în grila radiatorului, formele pătrățoase dar cu conexiuni mai soft între ele. Alura caroseriei ne va duce imediat cu gândul la Defender pentru că va păstra liniile simple ale predecesorului.

Cuvântul de ordine este „premium durability”, ceea ce spune clar că noul Defender nu va fi doar un model utilitar ci în premieră va fi și un model premium. Șeful de design Gerry McGovern a declarat: „Când cumperi un model Land Rover, cumperi un produs premium”.

Astfel, în acest context, alegerea platformei nu mai este o surpriză. Defender va prelua platforma D7U de la Range Rover, Range Rover Sport și Discovery. Acest lucru va permite realizarea unor economii în producție de care vechiul model nu s-a putut bucura dar și posibilitatea de a utiliza o serie de motoare din gama Ingenium.
Utilizarea platformei lui Range Rover ar putea avea și un mic risc pentru puriști. Adio șasiu separat și punți rigide în favoarea unui construcții monococă și a suspensiilor independente. Însă pe de altă parte, preluarea sofisticatei platforme de la Range Rover înseamnă mai multă precizie și dinamică pe șosea, confort superior dar și posibilitatea de a utiliza aluminiul, care va conduce la scăderea masei. Defender va păstra însă garda la sol înaltă și toate sistemele electronice pentru off-road.

Deoarece ținta de vânzări este mult mai mare, noul Defender va avea mai multe versiuni și va fi prezent pe mai multe piețe. Ca și înainte, Defender va fi propus în versiunile tradiționale 90, 110, 130 care semnifică mărimea ampatamentului în inci combinată cu diverse lungimi, cuprinse între 4,3 și 5,1 metri.

Versiunile 90 și 110 vor fi disponibile și cu soft top și cu hard top, în timp ce versiunea 130 va oferi cinci uși și până la opt locuri. În discuție se află și un pick-up cu ampatament standard și lung. Diverse motoare din gama Ingenium cu 4 și 6 cilindri vor fi disponibile pentru Defender plus o versiune Plug-In Hybrid care va fi oferită încă de la start.

Locul de producție nu a fost confirmat încă dar una din locațiile posibile este noua uzină Land Rover de la Nitra, Slovacia, care va fi extinsă.

Noul Defender se dorește să devină al treilea pilon al mărcii, un etalon în off-road dar acum și cu puțin caracter pentru asfalt, în timp ce Range Rover reprezintă luxul și rafinamentul, iar Discovery alegerea versatilă dedicată unei călătorii confortabile. «

Adaugati comentariu