Facelift important Jaguar F-Pace: Plug-In Hybrid în premieră, diesel cu 6 cilindri nou și interior complet schimbat

Jaguar F-Pace 2020

Lansat acum 4 ani, Jaguar F-Pace primește acum un facelift de substanță care include un interior complet nou, primul Plug-In Hybrid pentru un Jaguar și un nou motor diesel cu 6 cilindri în linie cu tehnologie mild hybrid. 

Cu o scădere de 46% a vânzărilor în Europa în primele 6 luni ale lui 2020 la numai 5.549 unități, Jaguar F-Pace avea nevoie de o împrospătare în lupta cu rivalii BMW X3 și Mercedes GLȘC care se vând de 6-8 ori mai bine.
Jaguar a fost receptiv la declinul accentuat al vânzărilor și a operat un facelift de substanță lui F-Pace. Dacă de multe ori producătorii mai ne induc în eroare și anunță facelifturi ca un model nou de data aceasta putem spune că Jaguar F-Pace e mult mai mult decât un facelift și poate fi considerat model nou.

Citește testul cu Jaguar F-Pace

În acest sens, interiorul este complet nou, la exterior se remarcă designul nou al capotei, cele patru faruri LED foarte subțiri, grila nouă, stopurile și bara spate noi. Apare în premieră o motirzare PHEV iar noile motoare cu 6 cilindri în linie diesel și pe benzină primesc sistem mild hybrid. Să le luăm pe rând.

Design mai atractiv

Designul exterior nou beneficiază de o capotă nou sculptată, prize de aer mai late și suprafețe mai placute la atingere și mai bine bine conturate. Capota nouă contribuie, de asemenea, la o aerodinamică mai bună.. Grila mărită se remarcă prin detaliile în formă de diamant, iar prizele de aer laterale includ acum sigla Jaguar. Bara față nouă, cu prize de aer reproiectate și grile închise la culoare, conferă noului F-Pace un aspect mai dinamic.

Cele 4 faruri noi, foarte subțiri, cu lumini de zi (DRL) în formă de dublu J, cu tehnologie Pixel LED disponibilă opțional, conferă o luminozitate îmbunătățită. Cu faza lungă adaptivă, care evaluează condițiile de deplasare și adaptează automat faza lungă pentru a ocoli vehiculele care vin din față și indicatoarele rutiere, sistemul poate genera fascicule variabile, prin selectarea unor segmente de LED-uri diferite, pentru a optimiza vizibilitatea fără a distrage atenția celorlalți șoferi.

În echiparea standard a gamei de modele este disponibilă tehnologia Premium LED, cu fază lungă adaptivă pentru modelele SE și HSE. Tehnologia utilizează camera video față pentru comutarea automată între faza lungă și faza scurtă și pentru a nu-i orbi pe șoferii vehiculelor care vin din față. De asemenea, toate modelele dispun de semnalizatoare dinamice, care asigură un plus de eleganță.

În partea din spate, stopurile noi și subțiri includ motivul șicanei duble specific Jaguar – prezentat în premieră pe modelul electric I-PACE – pentru a accentua lățimea vehiculului.

Jaguar F-Pace: Interior complet nou

Adio multitudinii de butoane fizice mici și înghesuite și schimbătorului de viteze rotativ. Elementul fundamental al noului interior este ecranul tactil curbat, cu diagonala de 11,4 inci, integrat perfect într-o ramă din magneziu elegantă, care controlează noul sistem multimedia Pivi Pro.
Noul ecran este cu 48% mai mare decât cel anterior și de trei ori mai luminos decât fostul ecran de 10 inci. Instrumentele de bord sunt afișate pe un ecran de 12,3 inci configurabil.

Finisajele naturale, cu ornamente din lemn și aluminiu, îmbracă partea superioară a ușilor și toată lățimea planșei de bord. Noul selector de viteze are partea superioară finisată cu o cusătură ca a mingii de crichet, iar partea inferioară este realizată din metal pentru o senzație mai plăcută la atingere.
Fețele de uși, cu mâner cu design tridimensional, asigură un acces mai ușor și un spațiu de depozitare sporit pentru sticle și alte articole, iar butoanele pentru acționarea electrică a geamurilor ocupă o poziție mai joasă și mai ergonomică.

Scaunele noi dispun de perne mai late, funcții de masaj inedite și o acoperire mai mare a zonelor încălzite și ventilate. La unele modele, sigla Jaguar este ștanțată pe toate tetierele, iar etichetele „Est.1935 Jaguar Coventry” de pe tapițerie subliniază tradiția mărcii.

plansa de bord Jaguar F-Pace 2020

Motor PHEV în premieră, sistem MHEV pentru 6 cilindri diesel și benzină

Noul F-Pace este disponibil cu motorizarea P400e PHEV, cu cea mai noua generație a motorului cu 4 cilindri și cu noile motorizări Ingenium diesel și pe benzină, cu 6 cilindri în linie. Pentru anumite motorizări este disponibilă în premieră tehnologia mild hibrid (MHEV). Toate modelele F-Pace sunt echipate cu tracțiune integrală inteligentă și transmisie automată cu 8 trepte. Gama de motorizări include:

Diesel
• 4 cilindri turbodiesel de 2.0 litri MHEV 163 CP, transmisie automată cu 8 trepte, AWD
• 4 cilindri  turbodiesel de 2.0 litri MHEV 204 CP, transmisie automată cu 8 trepte, AWD
• 6 cilindri  turbodiesel de 3.0 litri MHEV 300 CP, transmisie automată cu 8 trepte, AWD

Benzină
• 4 cilindri turbo de 2.0 litri 250 CP, transmisie automată cu 8 trepte, AWD
• 6 cilindri S/C și turbo de 3.0 litri MHEV 400 CP, transmisie automată cu 8 trepte, AWD
• 4 cilindri turbo de 2.0 litri PHEV 404 CP, transmisie automată cu 8 trepte, AWD

Noul model PHEV cu 4 cilindri de 2,0 litri dezvoltă o putere de 404 CP și un cuplu de 640 Nm, cu ajutorul motorului pe benzină și motorului electric de 105 kW. Motorul electric este alimentat de o baterie litiu-ion de 13,6 kWh și permite reducerea emisiilor de CO2 la 49 g/km și a consumului de combustibil la 2.2 l/100 km precum și obținerea unei accelerații impresionante de 5,3 secunde 0-100 km/h.

Dacă bateria este complet încărcată, noul Jaguar F-Pace P400e are o autonomie de până la 53 km în modul electric, Stațiile de încărcare rapidă DC asigură o încărcare de la 0 la 80% în 30 de minute, iar o stație de încărcare de 7 kW instalată la domiciliu realizează aceeași operație în numai 1 oră și 40 de minute.

Motoarele mild hybrid MHEV au starter generator integrat și rețea de 48V. Cu tehnologie MHEV, motorul diesel Ingenium de nouă generație, de 2.0 litri, cu 4 cilindri și 163 CP se remarcă prin emisii de CO2 de 161 g/km și un consum de combustibil de 6.2 l/100 km

În același timp, dieselul cu 6 cilindri în linie și 300 CP promite un consum de 7,4 l/100 km (emisii de 194 g/km). Cu două turbine montate în serie, noul diesel de 3 litri corespunde normelor Euro 6d.

Motorul turbo pe benzină cu 6 cilindri în linie de 3 litri existent și la noul Defender combină un compresor electric și un turbo twin scroll. Dezvoltă 400 CP și 550 Nm și accelerează F-Pace de la 0 la 100 km/h în numai 5,4 secunde.

Cover for car, cover for safety. Descoperă husele ultra-rezistente pentru mașina ta autocovers.

Toate modelele F-Pace sunt echipate standard cu o cutie automată cu 8 trepte, tracțiune integrală, iar sistemul Intelligent Driveline Dynamics conferă un comportament specific vehiculelor cu propulsie, cu posibilitatea de a varia aproape instantaneu cuplul motor distribuit punților, în funcție de condițiile de deplasare.

Ultima variantă a sistemului JaguarDrive Control include modurile confort, eco, ploaie, gheață-zăpadă și dinamic, care pot fi selectate manual de către șofer, în funcție de condițiile de deplasare. Setările selectate cu ajutorul unui nou buton rotativ din dreptul noului selector al transmisiei adaptează răspunsul direcției, transmisiei, accelerației și al suspensiei adaptive disponibilă opțional Adaptive Dynamics.

Clienții pot selecta dintre nivelele de echipare S, SE și HSE, toate disponibile si în versiunea R-Dynamic. Opțional, pentru toate versiunile poate fi comandat pachetul exterior Black.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top