Iată ce aveţi de făcut în cazul unei pene de cauciuc.
Dacă sunteţi în rulaj, opriţi şi trageţi maşina pe dreapta cât mai mult în afara drumului. Dacă nu puteţi ieşi complet în afara lui trebuie să montaţi triunghiurile reflectorizante.
Căutaţi să aşezaţi maşina pe o porţiune orizontală, curată, fără denivelări.
Asiguraţi-vă autovehiculul folosind frâna de mână.
-Slăbiţi uşor prezoanele roţii folosind cheia (coarba) de roţi. Nu le deşurubați complet dacă roata dezumflată nu a fost complet ridicată de la sol.
Pozitionaţi cricul cu partea superioară sub caroserie exact sub zona întărită a pragului. Dacă nu-l veţi poziţiona corect sub această zonă puteți produce pagube importante caroseriei în cazul că maşina va aluneca de pe cric.
Începeţi să acţionaţi încet cricul ridicând maşina. Observaţi dacă maşina are tendinţa de a aluneca lateral de pe cric şi atunci acţionaţi cricul înapoi şi încercaţi să asiguraţi maşina cât mai bine blocând complet roţile cu pene sau chiar cu pietre.
Ridicaţi roata de pe sol asigurându- vă că distanţa dintre roată şi sol este suficient de mare ca să puteţi introduce roata de rezervă umflată!
Scoateţi roata dezumflată.
Aduceţi roata umflată, ridicaţi-o şi poziţionaţi-o corect în dreptul prezoanelor.
Fixați piuliţele cu mâna, folosind apoi şi cheia de roţi, dar nu aplicați o forţă de strângere prea mare.
Acţionaţi cricul invers coborând roata pe sol. Acum este momentul să strângeţi piuliţele cu cheia la maxim.
Scoateţi pietrele care au blocat roţile înainte de a pleca mai departe. Nu uitaţi să aduceţi cricul, roata dezumflată şi cheia de roţi înapoi în portbagaj.