Fiat și Citroen atacă Dacia

Fiat și Citroen atacă Dacia AutoExpert

Grupul Stellantis atacă Alianța Renault – Nissan – Mitsubishi în cel mai ”fierbinte” punct. Cele mai recente informații indică dezvoltarea unor rivali pentru Spring și pentru viitorul Sandero.

Dacia a dovedit că se poate găsi o breșă în piața auto. Astfel, mașinile accesibile din segmentele mini și mic, cu aspect de crossover lansate de marca românească fac legea în Europa. O nișă pe care Dacia a speculat-o cu cap, reușind vânzări pe care nu mulți și le imaginau drept posibile.

Astfel, în 2022, Dacia Spring s-a clasat pe locul 10 la vânzările de electrice din Europa. Este singura electrică din clasa mini care a răzbit, intrând în Top 50! Și mai impresionantă este prestația lui Sandero. Anul trecut, a fost al doilea cel mai vândut model din Europa după Peugeot 208. Pe locul 9 la general regăsim al treilea model Dacia, SUV-ul mic Duster, a cărui a doua generație mai avea doar un an de producție. Un fapt remarcabil, ținând cont că se apropia de sfârșitul vieții.

Citește pe autoexpertDacia, +24% în prima jumătate din 2023 💡

Privind Top 15 al vânzărilor totale de mașini, mai remarcăm un fapt interesant. Modelele Stellantis ocupă locurile 1 (prin Peugeot 208), 4, 7, 11 și 12. Deci nu duc lipsă de succes. Dimpotrivă, sunt cel mai prezent grup din acest clasament. Cu toate astea, mai e o pâine de mâncat fix acolo unde nu se află decât Dacia. În zona smart-buy, situată peste cea low-cost. Pentru că, din moment ce în România cea mai ieftină mașină se apropie de 12.000 de euro, iar un logan pornește de la 14.000, practic nu mai există conceptul de low-cost.

fiat-centoventi-concept atacă Spring

Așadar, în acest context, Stellantis își începe ofensiva în zona inferioară. Se folosește de două dintre mărcile sale și atacă cele mai reprezentative modele Dacia: pe singurul electric (Spring) și pe cel mai de succes (Sandero). Spring este în vizorul viitorului Panda electric. Cât va fi prezentat? Poate pe 11 iulie 2024, cu ocazia celei de-a 125-a aniversări a companiei. Viitorul model va avea alură de crossover și va fi situat în gamă între Fiat 500 și 600. Iar cum 500 și 600 vor fi modele fashion, având prețuri pe măsura aspectului și prestațiilor, Panda va adopta strategia modelului original, din 1980. Pe scurt, va fi un model accesibil.

Panda atacă flota electrică Dacia

Ei zic că se va încadra în segmentul B, vizând lungimea totală de aproximativ 4 metri. Spring are 3,73 m, Sandero are 4,09 m. Iar viitoarea generație Sandero, care va primi inclusiv versiune electrică, va avea, probabil, peste 4,1 m. Astfel, Fiat Panda electric se va situa FIX între cele două modele Dacia, deci le atacă pe ambele. De fapt, va fi un crossover poziționat între clasa mini (segmentul A) și cea mică (segmentul B). Și prețul ar trebui să fie fix între ele, urmând să coste sub 25.000 euro. La fel de interesant este că va exista și o Panda cu motor termic. Ghici pe cine va ținti?

Fiat Panda atacă Dacia Spring AutoExpert

Citroen se alătură luptei

Modelul va fi croit după preferințele exigente ale europenilor, dar va trebui să fie vândut și în America Latină, Orientul Mijlociu și Asia. Acum, să mergem la Citroen. Compania franceză va adopta, probabil, o strategie un pic diferită de a lui Fiat. De fapt, este probabil să aducă în Europa un C3 gândit pentru alte piețe, cam la fel cum a procedat Dacia cu Spring. Va costa, probabil, sub 25.000 de euro și va fi importat (cu anumite modificări) din India sau America de Sud. Va fi modelul de intrare în gama Citroen și va avea un frate mai înalt, versiunea Aircross. Acesta va fi mai scump și (posibil) va viza modelul Duster.

Ambele vor folosi platforma CMP, care va permite și versiunui termice, și electrice. e-C3-ul de bază (full electric) ar putea avea un motor de 80-90 CP și, poate, o baterie de 40 kWh. Ne putem aștepta și la o versiune mai potentă, cu baterie de 50 kWh și motor de cca 110 CP. Versiunea pe benzină, PureTech, ar putea dezvolta 83 CP (atmosferică) sau 101 (turbo).

 

 

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top