Ford ar putea concedia 24.000 de angajați

Ford ar putea concedia 24.000 de angajați

Ford ar putea concedia 24.000 de angajați și se pregătește să renunțe la mai multe modele pentru a încerca să recupereze pe piața europeană.

Analiştii de la banca de investiţii Morgan Stanley estimează că Ford ar putea renunţa la 12% dintre cei aproximativ 200.000 de salariaţi ai săi, ceea ce ar însemna aproximativ 24.000 de locuri de muncă, iar reducerile de efective ar afecta mai ales operaţiunile europene, în special cele din Germania şi Spania, se arată într-un material al publicației Sunday Times.

În perioada aprilie-iunie Ford a înregistrat pierderi de 73 milioane de dolari pe piaţa europeană și urmează să se confrunte cu problema mai mari după ce Marea Britanie va părăsi Uniunea Europeană.

Pe de altă parte Ford analizează și oprirea producției modelelor Mondeo sedan, Galaxy şi S-Max.

Agenţia de evaluare financiară Moody’s a coborât ratingul atribuit constructorului auto Ford până la categoria „Baa3”, cel mai mic calificativ „investment grade” (recomandat pentru investiţii). Mai mult Moody’s plasează compania americană într-o perspectivă „negativă”, ceea ce înseamnă că o nouă retrogradare este posibilă.

Ford se confruntă cu o diminuare a marjelor de profit în America de Nord, câştiguri modeste în China şi pierderi în America de Sud şi Europa. Ford a lansat un plan global de restructurare în valoare de 25 de miliarde de dolari, însă Moody’s avertizează că a putea dura mai mulţi ani până când acest program se va traduce în performanţe mai bune. Agenţia de evaluare avertizează că ratingul Ford ar putea să suporte o nouă retrogradare, ajungând în categoria junk, până la mijlocul anului următor dacă nu vede „progrese clare” cu planul său de relansare.

„Succesul ar putea fi pus sub semnul întrebării datorită faptului că, simultan, vor trebui rezolvate probleme serioase de performanţă la mia multe divizii”, a subliniat Moody’s, adăugând că menţine o perspectivă „negativă” asupra ratingului Ford ca urmare a modificărilor dificile pe care producătorul auto va trebui să le adopte.

 

Adaugati comentariu