Ford, criticat de Euro NCAP pentru Tourneo Custom. Zeekr, lăudat pentru 001 și X

Euro NCAP Zeekr X

În cele mai recente teste de impact realizate de Euro NCAP au intrat sub lupa specialiștilor modelele Volkswagen Tiguan, Ford Tourneo Custom, ZEEKR 001, Zeekr X și Maxus MIFA 7.

Datele colectate de specialiștii European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) în urma celor mai recente teste de impact au arătat că Ford Tourneo Custom, versiunea pentru persoane a Transit Custom, poate obține doar trei stele în versiunea standard și patru în cea cu pachete opționale de siguranță. Asta pentru că, în domeniul sistemelor de asistență procentajul obținut de mașină a fost de doar 53%. E drept că, în aria protecției utilizatorilor vulnerabili ai infrastructurii rutiere (pietoni) procentul a fost mult mai ridicat, de 77%, în cel al protecției adulților aflați la bord de 75%, iar în cel al copiilor din mașină chiar de 86%.

Cu toate acestea, oficialii Euro NCAP notează că modelul Ford obține un rating general de siguranță de doar trei stele cu echiparea standard, cu posibilitatea de a obține patru stele dacă mașina este dotată cu un pachet de siguranță opțional.

„Credem că Ford se va simți dezamăgit de acest rezultat, mai ales având în vedere eforturile și angajamentul său recent de a îmbunătăți siguranța gamei sale de furgonete. Ford Transit Custom (n.n. – varianta pentru marfă) a obținut cel mai înalt calificativ al nostru, Platinum. Tourneo Custom este foarte bine echipat cu tehnologii de siguranță activă, dar sunt ușor dezamăgit de această performanță, a declarat Michiel van Ratingen, secretarul general Euro NCAP.

În schimb, același oficial a ținut să aducă laude chinezilor de la Zeekr pentru rezultatul obținut de modelele 001 și X. „Felicit compania Zeekr pentru că a produs două vehicule cu performanțe atât de bune din punct de vedere al siguranței și al mediului în general, chiar în momentul în care își începe călătoria pe piața europeană a vehiculelor electrice. Vehiculele lor demonstrează că siguranța și durabilitatea pot fi puse alături în mașinile moderne. În general, Euro NCAP se angajează să promoveze sistemele ADAS care nu distrag atenția și nu sunt deranjante pentru șoferi. În viitor, vom lua în considerare mai atent aceste aspecte, nu doar performanța automobilului în testele noastre pe pistă”, a menționat Michiel van Ratingen.

Conform rezultatelor testării, modelul Zeekr 001 a obținut la toate capitolele peste 80%, iar Zeekr X chiar peste 90% la capitolele protecția pasagerilor adulți și a copiilor din mașină. Ca atare, ambele modele produse de Zeekr – un brand aparținând grupului Geely – au fost notate cu câte cinci stele. Acestea sunt, deocamdată, singurele modele comercializate în Europa de firma chineză.

Un alt model din China testat de Euro NCAP a fost MPV-ul MIFA 7 produs de Maxus, o divizie a grupului SAIC Motor. Ca și modelele ZEEKR, monovolumul cu până la șapte locuri a obținut cinci stele rezultate din procentaje de 75% pentru sistemele de asistență, 81% pentru protecția pietonilor, 92% pentru cea a pasagerilor adulți și 87% pentru cea a copiilor din mașină.

Nu în ultimul rând, testul din această primăvară a avut ca țintă și cunoscutul model Volkswagen Tiguan. Aflat la a treia generație, acest SUV compact aflat în Top 10 al vânzărilor din Europa în 2023 și pe 17 în primele trei luni din acest an a obținut și el cinci stele.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Nissan Qashqai, model 2024 AutoExpert.ro

Test Nissan Qashqai, model 2024

Nissan va introduce în prducție bateriile solid-state în 2028. Adică, odată cu următoarea generație Qashqai. Te las pe tine să tragi concluziile

Scroll to Top