Primul test drive Ford Kuga facelift din România!

Ford Kuga Facelift

Primul test oficial cu Ford Kuga facelift în România vine la scurt timp după lansările principalilor săi rivali, Peugeot 3008 și Seat Ateca. Concurenții prezintă însă modele complet noi, pe când Ford aduce doar o variantă revizuită a SUV-ului său. Este oare de ajuns pentru a ține piept rivalilor? Test cu varianta diesel de top, de 2 litri și 180 CP.

Kuga este cel mai vechi model din actuala gamă de SUV-uri Ford, fiind pe piață încă din 2012. De atunci, însă, multe lucruri s-au schimbat în segment: Renault Kadjar a adus un aer proaspăt, iar Nissan Qashqai a devenit best-seller-ul european. Miza este cu atât mai mare, cu cât SUV-urile de clasă compactă se bucură de tot mai multă popularitate care, conform previziunilor, va continua să crească și în viitorii ani. În România, în 2016 vânzările de SUV-uri au crescut cu 25% față de anul precedent, ocupând 26% din totalul de autoturisme comercializate pe plan intern. Kuga se simte deci amenințat și ripostează puternic.

Ford Kuga Facelift

Contextul îi este favorabil: a apărut într-o perioadă extrem de propice pentru Ford, care a reușit să ocupe primul loc la vânzări în clasamentul importatorilor de mașini între lunile ianuarie și octombrie din 2016. În plus, Kuga este al treilea cel mai bine vândut model Ford, după Fiesta și Focus, cu o creștere de 19% între 2014 și 2015. În România, target-ul său este îndrăzneț: 700 de unități sunt programate pentru a fi comercializate în 2017, dintre care aproximativ 30% în echiparea ST Line și 10% Vignale. Dacă vi se par cifre hazardate, aflați că previziunile Ford se bazează pe un fapt cât se poate de palpabil: 54% din totalul de exemplare Kuga vândute în 2016 au fost în echiparea Titanium, cu motorul de top, 2.0 TDCi cuplat la transmisia Powershift. Deducem astfel profilul clientului de Kuga: persoană cu venit peste medie, activă, conectată la lumea din jur. Ce oferă nou, însă, noul model, pentru a-și menține prospețimea?

 

O grilă a radiatorului trapezoidală, complet schimbată și blocuri optice redesenate, care îl încadrează perfect în linia actuală a SUV-urilor din oferta Ford, alături de mezinul EcoSport și mai-marele Edge. Silueta a rămas neschimbată, dar noile jante și paleta revizuită a culorilor îi mențin aspectul proaspăt. În spate, stopurile și hayonul sunt restilizate, accentuând latura dinamică a întregului ansamblu. Rezultatul acestei ample modificari este un aspect exterior puternic schimbat, care readuce strălucirea unui model lansat acum 4 ani.

Ford Kuga Facelift

Pătrunzând în habitaclu, suntem întâmpinați de noul sistem multimedia Sync3, un pas uriaș înainte raportat la vechea generație. În primul rând, pe cei obișnuiți cu Sync2 îi va impresiona viteza de reacție care a crescut de 10 ori, cele 100 de aplicații downloadabile și noile modalități de control de tip swipe și pinch, asemenea celor ale interfețelor smartphone. Deși pe hârtie cifrele arată impresionant, în realitate mai există anumite sincope în funcționare, cauzate de lipsa ocazională de promptitudine a ecranului tactil.

Ford Kuga Facelift

Dar, în definitiv, cine are nevoie de touchscreen când sistemul suportă și comenzi vocale? Singura corecție pe care i-aș aduce-o ar fi adoptarea unui controller rotativ în defavoarea butoanelor fizice: acesta ar ușura navigarea și ar simplifica aspectul tabloului de bord. Materialele sunt acum mai plăcute la atingere, iar scaunele revizuite sunt mai comode decât la varianta pre-facelift. În rest – aceeași poziție înaltă de conducere, care nu pune probleme vizibilității și același spațiu bun pentru locurile din spate, în special la cap. Și portbagajul și-a păstrat volumul de 456 de litri (sau 1.603 litri, cu bancheta rabatată), podeaua plată, adaptată transportului de obiecte lungi și capacitatea de a fi deschis prin simpla mișcare a piciorului pe sub bara de protecție.

Ford Kuga Facelift

Exemplarul pe care l-am avut la testul organizat de Ford România a fost echipat cu  motorul turbodiesel de 2 litri și 180 CP, cuplat la transmisia automată cu dublu ambreiaj și șase trepte, cu tracțiune integrală, în echiparea Titanium. Această combinație este un exemplu de rafinament: cutia schimbă prompt și fără șocuri, indiferent dacă se află în modul Drive sau Sport. Treptele sunt lungi și aparent penalizează dinamica, pentru că modelului îi lipsește explozia tipică motoarelor turbo. Însă este doar o senzație: motorul trage constant pe toată plaja de turație, fiind astfel mai docil și mai ușor de condus. Am remarcat absența vibrațiilor tipice agregatelor diesel și nota sportivă a evacuării la cuplarea modului Sport. Mi-a plăcut în egală măsură puntea spate independentă, care meține bine contactul cu solul, păstrând aderența la cote ridicate chiar și la virajele negociate la viteză mare.

Ford Kuga Facelift

În plus, Ford a revizuit reglajele suspensiei: Kuga este acum mai confortabilă, iar asta se repercutează direct asupra lipsei zgomotelor din habitaclu, indiferent de calitatea căii de rulare: mașina pare mai închegată ca oricând. Am realizat pe deplin acest lucru pe lunga porțiune de macadam pe care Ford a integrat-o în traseul de testare. Pe o zăpadă bătătorită, cu pante și rampe accentuate, tracțiunea integrală capabilă să proceseze peste 40 de parametri în 13 milisecunde s-a comportat admirabil, ajutată din plin de anvelopele Pirelli Scorpion. Practic a fost imposibil s-o prindem în offside, atâta vreme cât n-am depășit limitele de trecere dictate de garda la sol.

Ford Kuga Facelift

Cunoșteam însă mașina de la lansarea oficială în Europa, de la începutul lunii noiembrie. Atunci am avut ocazia să testez între Viena și Cracovia un exemplar dotat cu același motor diesel de top, cuplat însă la cutia de viteze manuală în 6 trepte și la sistemul de tracțiune 4×4. Și în această configurație, Kuga rămâne comodă în utilizare. Ambreiajul se comportă exemplar, integrându-se  perfect în lanțul cinematic: plecările de pe loc se fac fără șocuri, în pofida primei trepte scurte. Iar aceasta se simte în special în ambuteiaje, când plecările line sunt esențiale.

Ford Kuga Facelift

Deși are cursa relativ lungă, maneta schimbătorului de viteze trece fără efort prin trepte, iar etajările cutiei pun bine în evidență cei 400 Nm, menținând consumul scăzut: în regim extraurban, consumul obținut pe drumurile din Austria a fost de 6,4 l/100 km. Acest exemplar s-a aflat în noua echipare ST Line. Garda la sol coborâtă cu 10 mm, direcția cu demultiplicare scăzută, articulațiile și barele stabilizatoare mai rigide și-au făcut treaba cu brio, ținând ruliul ceva mai bine sub control decât în cazul suspensiei standard disponibilă la restul gamei. Reversul este evident: zgomotele transmise în habitaclu sunt mai accentuate, fără însă a deranja.

Noutatea absolută de sub capotă se numește 1.5 TDCi, dezvoltă 120 CP, este disponibil doar cu tracțiune față și promite un consum mediu de 4,4 l/100 km, ameliorat cu 5% față de fostul 2.0 TDCi de aceeași putere. Acestora li se alătură motorul diesel de 2 litri și 150 CP, respectiv cel pe benzină de 1,5 litri și 120, 150 sau 182 CP, în combinașie cu transmisia manuală sau cu una automată cu convertizor de cuplu și 6 trepte. În România, modelul diesel de bază Kuga Trend 1.5 TDCi 4×2 MT va costa 20.250 euro. Vom afișa lista completă de prețuri de îndată ce aceasta va fi anunțată.

Verdict AutoExpert

Ford Kuga FaceliftCu un exterior modificat, un nou sistem multimedia și cu noua echipare ST Line, Kuga primește o gură de aer în lupta cu noii adversari. Grație motorului de 180 CP, cutiei manuale exacte și suspensiei setate sportiv, noua versiune excelează la capitolele dinamică și control, fără a deveni gurmandă. Cei cu înclinații spre confort vor fi mai bine serviți de varianta Titanium însoțită de transmisia automată, a cărei suspensie revizuită este mai comodă decât la varianta pre-facelift.
DATE TEHNICEFord Kuga
ModelTitanium 2.0 TDCI 180 CP ATST Line 2.0 TDCI 180 CP MT
Motor/nr.cilindriL4, turbodieselL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.9971.997
Putere maximã/turație (CP/rpm)180/3.500180/3.500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)400/2.000-2.500400/2.000-2.500
Cutie de vitezeautomatã, 6 treptemanualã, 6 trepte
Transmisieintegralãintegralã
L/l/h (mm)4.541/1.911/1.7034.541/1.911/1.703
Ampatament (mm)2.6902.690
Gardã la sol (mm)195195
Masã la gol/sarcinã utilã (kg)1.716/5141.702/548
Accelerație 0-100 km/h (s)109,2
Vitezã maximã (km/h)200202
Consum mixt (l/100 km)5,25,2
Emisii CO2 (g/km)134135

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top