Un mic motor pe benzină care propulsează modelele Ford, printre care şi noul Fiesta, a învins competitorii provenind de la mărci premium şi “supercar”, câştigând „Oscarul” industriei auto şi realizând un record fără precedent de trei victorii consecutive.
Motorul EcoBoost de 1 litru produs de Ford Motor
Company, ce reduce consumul de combustibil fără a dezavantaja puterea, a fost
desemnat azi Motorul Internaţional al Anului 2014, datorită manevrabilităţii,
performanţelor, consumului, rafinamentului şi tehnologiei sale.
Un juriu format din 82 de jurnalişti auto din 35 de
ţări au desemnat de asemenea motorul EcoBoost de 1 litru drept „Cel mai bun
motor cu capacitatea mai mică de 1 litru” pentru al treilea an consecutiv, cu
ocazia evenimentului Engine Expo 2014 de la Stuttgart.
„Ştiam că acest mic motor de 1 litru va trebui să fie revoluţionar pentru
a putea asigura un pachet complet de consum redus, performanţe surprinzătoare,
silenţiozitate şi rafinament”, a spus Bob Fascetti, vicepreşedinte, Ford
Powertrain Engineering. „Mulţumită abordării noastre de dezvoltare One Ford,
EcoBoost continuă să reprezinte standardul în ceea ce priveşte puterea
combinată cu un consum redus pentru un motor pe benzină de capacitate mică”.
Motorul a câştigat până acum 13
premii majore. Pe lângă cele şapte premii câştigate în trei ediţii ale
competiţiei Motorul Internaţional al Anului, printre care Cel mai bun motor nou
în 2012, motorul EcoBoost de 1 litru a mai câştigat Premiul Internaţional Paul
Pietsch 2013 pentru
inovaţie tehnologică, în Germania, Trofeul Dewar din partea Clubului
Automobilistic Regal din Marea Britanie şi Premiul pentru inovaţie din partea
revistei americane Popular Mechanics. Ford este de asemenea primul producător
auto care a câştigat un trofeu Ward’s 10 Best Engines cu un motor în trei
cilindri.
„Competiţia de anul acesta a fost cea mai strânsă de
până acum, dar motorul EcoBoost de 1 litru continuă să iasă în evidenţă din
toate punctele de vedere importante: rafinament, flexibilitate surprinzătoare
şi eficienţă excelentă”, a spus Dean Slavnich, copreşedinte al celei de-a 16-a
ediţii a premiilor Motorul Internaţional al Anului şi redactor al revistei
Engine Technology International. „Motorul EcoBoost de 1 litru este unul dintre
cele mai bune exemple de proiectare a grupului motopropulsor”.
Marşul motorului EcoBoost de 1 litru
Lansat în Europa în anul 2012 pe Ford Focus, motorul EcoBoost de 1 litru
este acum disponibil pe alte nouă modele: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX şi
Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect şi Transit
Courier.
Noul Mondeo va continua implementarea europeană a motorului EcoBoost de
1 litru odată cu lansarea acestuia în cursul acestui an, devenind cel mai mic
motor echipat pe un model de familie de dimensiune aşa de mare.
Deja disponibil în versiunile de putere de 100 CP şi 125 CP, Ford a
lansat recent o nouă versiune de 140 CP a motorului pe modelele Fiesta Red
Edition şi Fiesta Black Edition, cele mai puternice maşini de serie cu motor de
1 litru produse vreodată, cu o accelerare 0-100 km/h în 9 secunde, o viteză
maximă de 201 km/h, un consum de 4,5 l/100 km şi emisii de 104 g/km CO2.
Una din cinci maşini Ford vândute pe cele 20 de pieţe tradiţionale ale
mărcii din Europa sunt modelele Ford echipate cu motorul EcoBoost de 1 litru.
În primele cinci luni ale anului 2014, pieţele unde motorul EcoBoost de 1 litru
s-a dovedit a fi cel mai popular au fost Olanda (38% din toate maşinile
cumpărate), urmată de Danemarca (37%) şi Finlanda (33%).
Uzinele europene ale Ford din Koln (Germania) şi Craiova (România)
produc câte un nou motor EcoBoost la fiecare 42 de secunde şi au depăşit de
curând pragul de 500.000 de unităţi.
„Au trecut trei ani şi au apărut multe motoare în
trei cilindri, dar motorul Ford EcoBoost de 1 litru este încă cel mai bun”, a
declarat italianul Massimo Nascimbene, membru al juriului şi jurnalist