Francois Delecour și Dominique Savignoni au câștigat Raliul Moldovei Pambac Bacău 2014

Cu sase victorii de proba speciala, din cele unsprezece desfasurate, echipajul format din Francois Delecour si Dominique Savignoni si-a trecut in cont victoria la editia din acest an a Raliului Moldovei Pambac Bacau 2014 la bordul unui Subaru Impreza.

Dupa ce in prima zi concurentii au parcurs trei probe speciale in lungime de 54 de kilometri, pentru ziua de sambata Raliul Moldovei Pambac Bacau 2014 a mai programat alti 72,60 kilometri, impartiti in trei bucle, din care primele doua identice, cu treceri pe specialele Trebes, Hemeius si Racova, cea din urma fiind parcursa doar de doua ori.

Asa cum era de asteptat, ecarturile mici intre ocupantii primelor pozitii ale clasamentului general de la finalul primei zile s-au transformat in dueluri captivante pe probele speciale din a doua zi a Raliului Moldovei Pambac Bacau 2014. Edwin Keleti a inceput in forta ziua de sambata, trecandu-si in cont o noua victorie de speciala pe chiar prima proba a zilei, pentru ca pe a doua sa termine cu acelasi timp ca cel al lui Francois Delecour, in timp ce victoria pe cea de-a treia speciala i-a revenit pilotului francez, care a recuperat doar trei secunde pe prima bucla de dimineata.

Lupta pentru pozitia a treia a clasamentului general s-a dat intre echipajele formate din Dan Girtofan/Eugen Rotaru (Skoda Fabia S2000), Gergo Szabo/Karoly Borbely (Skoda Fabia S2000) si Bogdan Marisca/Marc Banca (Subaru Impreza R4). Cel mai mult de castigat pe prima bucla a avut Gergo Szabo care a urcat pe locul trei in locul lui Dan Girtofan iar Bogdan Marisca a reusit sa se apropie de pozitia a patra ocupata de pilotul brasovean la doar 0,8 secunde, toti trei aflandu-se intr-un ecart de doar cinci secunde.

Rasturnarile de situatie au continuat la Raliul Moldovei Pambac Bacau si dupa primul parc de service. Edwin Keleti a indoit un brat de la suspensia Fordului Fiesta R5 pe prima proba din a doua bucla iar Francois Delecour a profitat si si-a trecut in cont trei victorii de proba speciala, reusind sa treaca la conducerea clasamentului general. Edwin Keleti a incheiat bucla a doua pe pozitia secunda la 28.9 de secunde in spatele pilotului ESD Rally Team, iar pe locul al treilea a urcat Dan Girtofan, care a beneficiat de abandonul lui Bogdan Marisca de la finalul specialei cu nr.8.

Ultima bucla a zilei a programat inca o trecere pe probele Trebes si Hemeius, care au fost castigate de echipajul Napoca Rally Academy format din Simone Tempestini si Dorin Pulpea. Cei doi au revenit pe probe in a doua zi a Raliului Moldovei Pambac Bacau 2014 gratie regulamentului super rally.

„Nu a fost o etapa usoara daca ne uitam la clasamentul dupa prima zi, atunci cand am facut o pana. Astazi am atacat de la inceput si am fortat sa-l prindem pe Edwin Keleti pana cand el a lovit ceva si a avut probleme, apoi noi am trecut in fata si am castigat, aceasta fiind a doua oara cand o facem la bordul automobilului Subaru Impreza.” a declarat Francois Delecour la incheierea Raliului Moldovei Pambac Bacau 2014.

„Am dat si noi o mana de ajutor lui Francois pentru ca pe PS7 am lovit cu roata dreapta fata un bustean care era pe interior si s-a strambat bieleta de directie, apoi pe PS9 ne-am rasucit, dar are el muschii lui de vice-campion mondial pe care daca-i incoarda reuseste sa ne bata. A fost o cursa extraordinara iar rezultatul pe masura dorintei noastre. Suntem foarte multumiti de ritmul avut pana la incidentul de pe Ps7 si asteptam finalul de sezon!” a spus Edwin Keleti, care alaturi de Botond Csomortani s-a clasat pe locul secund.

„Am avut o a doua zi destul de dificila, plina de evenimente din punct de vedere al pilotajului cat si tehnic. Dimineata pe prima bucla am pierdut timp, insa pe a doua a fost ceva mai bine. Am facut foarte multe greseli la Bacau, am ratat intersectii, ni s-a oprit motorul pe proba si tot asa. Una peste alta este bine, era important sa ne aflam pe podium. Ne doream mai mult dar este greu sa-l bati pe Francois fara sa-ti asumi riscuri.” a declarat si Dan Girtofan la sosirea din Raliul Moldovei Pambac Bacau, unde s-a clasat pe locul al treilea alaturi de Eugen Rotaru.

Clasamentul automobilelor cu 2 Roti Motrice a fost dominat si in a doua zi a Raliului Moldovei Pambac Bacau de echipajul format din Adrian Raspopa si Catalin Grigoriu. Cu un parcurs excelent, echipajul bacauan a reusit sa obtina cel mai bun timp pe cinci probe speciale, si a profitat de abandonurile echipajelor din fata sa, reusind sa se claseze pe locul patru in clasamentul general al raliului. Odata cu terminarea etapei de casa pe locul intai, echipajul bacauan devine si campion national al clasamentului automobilelor cu 2 Roti Motrice, gratie avansului pe care-l are si care nu mai poate fi recuperat de contracandidatii sai in ultimele doua etape ramase de desfasurat.

Cel mai rapid echipaj in Cupa Dacia a fost cel format din Bogdan Barbu si Petru Paler, care s-au impus in fata principalilor adversari, Alex Mirea si Dragos Despinoiu, cei din urma avand parte si de o iesire in decor la jumatatea zilei in urma careia au avariat puntea spate a masinii si au pierdut timp pretios. Pozitia a treia a podiumului Cupei Dacia a fost ocupata la Bacau de Adrian Dragan si Valentin Bradateanu.

In cea de-a doua cupa monomarca, Cupa Suzuki, pe primele trei pozitii s-au clasat echipajele formate din Andrei Museteanu – Claudiu Panait, Alex Ardelean – Horatiu Baltador si Andrei Stan – Liviu Lacatus.

Gradul de dificultate al probelor speciale si-a spus cuvantul, la Raliul Moldovei Pambac Bacau 2013 inregistrandu-se o serie de abandonuri importante care au modificat clasamentul general final. Pe lista echipajelor care au fost silite sa se opreasca se numara cele la volanul carora s-au aflat Marco si Simone Tempestini, Florinel Tincescu, Bogdan Marisca, Gergo Szabo, Manu Mihalache, Andrei Cascaval, Sebastian Gioarsa, Razvan Trisnevschi, Romulus Preda, Sorin Badea, Victor Baldescu, numarul total ridicandu-se la saisprezece.

Raliul Moldovei Pambac Bacau 2014 a fost organizat de ACS Rally Spirit, sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Consiliului Judetean Bacau, Consiliul Local Moinesti, Consiliul Local Onesti si Consiliul Local Bacau si este sustinut de principalii parteneri, companiile Pambac, Comfert, Popasul Trebes si Simba Invest.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top